• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • lillapindi

åhhh bebis på g då snart :)
    Förlåt om jag frågar massa, men jag e så totalt förvirrad och minnet e så jäkla kort!
    Känner mig totalt blåst haha....

wow 2 kg....själv 14 här hihi...fast ser inte ut som jag gått upp så mycket..lika smal som vanligt men med en stor mage :)

Mitt huggeri i underlivet gick över under natten, skönt!
    känt lite idag, men inte lika mycket som igår......

Ja konsert ska bli så skoj :) längtat så länge....älskar queen så detta ska bli så skoj!
    Det är faktiskt bara min andra konsert i hela mitt liv....ja om man inte räknar festivaler :)

Snart disk som gäller, sen åka till arlanda. Hatar att åka dit då det är så mycket bilar där nu på sistone....så jobbigt att hålla på köa...

Kram på er!

• brommamaria

Har druckit alldeles för mycket julmust... Blivit nästan besatt...

Ja visst är dom otrevliga på babyland här... skönt o veta att det inte bara är mot mig!

Vad spännande för dig ensammamma att din bebis kommer snart :) håll oss uppdaterade!

Tisdag eller onsdag nästa vecka skulle passa mig för en lunch eller fika

Till helgen blir det nog till att pyssla med lägenheten, packa ur kartonger, kanske ännu en sväng till ikea, kanske sätta ihop spjälsängen :) tömma gamla lägenheten helt, en städfirma kommer nästa vecka och städar, skönt o slippa det!

Kram på er! 

• brommamaria

Håller med lillapindi, köer är jättejobbigt, kör nästan ingenting nuförtiden, jobbigt med kopplingen....
    Vad ska du till arlanda o göra?
    skönt att huggandet gått över 

• lillapindi

Jag har alltid varit så att innan 1 advent dricker jag inte julmust, glögg eller äter pepparkakor.
    av någon anledning så har jag käkat massa pepparkak och druckit massa julmust lite för tidigt :P och det första jag tänkte på i morse när jag vaknade var .....jo julmust haha!
    En lite craving kanske? i hope :)

oj då ska jag inte till det babyland :)
    Fast tycker de flesta verkar okunniga och så.....usch!
    Här kommer jag, helt ny i detta...barn alltså....och har massa frågor. hamnar hos någon okunnig som  t o m jag märker inte fattar nåt av vad denna pratar om....det e trist.
    Men på ikea fick jag prata med en KANON BRA tjej när vi frågad om madrasser till spjälsängen :)
    Hon var superbra! guu så glad jag blev :)

brommamaria, då har du fullt upp.
    Vi har lite fullt upp här också, eller inte jag men min sambo haha...jag e ju gravid och får inte göra nåt för honom haha.
    På fredag konsert, lördag fixa med badrum....japp duschen har kommit!!! YES!! och söndag blir det tapetsering av pojkens rum :)

Nu blir det lite disk och sen en biltur till arlanda....blä!

Kram på er!

• lillapindi

Brommamaria - jag ska hämta sambon som kommer med flyget. tycker synd om han ska åka kommunalt, då tar det år innan han kommer hem, så jag är en snäll tjej och hämtar honom :)
    Jag kör som värsta 90åriga tanten nu för tiden...sakta och sitter upptryckt vid glasrutan typ haha
    Men blir inte länge till jag kör, för magen är ivägen tycker jag.

• ensammamma

Som jag då lite kropp å stor mage.. Finns bilder i bloggen...

Kör försiktigt när du ska till arlanda...

Om jag inte får bebis å så. Tar jag gärna en lunch/fika nästa vecka...

Fan va kul att duschen äntligen har kommit.. Så de lär väl bli invigning i duschen med sambon i helgen då...

Kram på er

• crimson

Herregud vad ni skriver tjejer, en annan hänger ju inte med. Det blir inte lika mycket datortid numera, fast jag är inne och läser men tänker alltid att jag ska skriva sen när jag inte har en liten på armen, vilket jag har typ jämt känns det som. Så mysigt så!

Tack för senast! Det var jättetrevligt!

Välkommen Gabz! Jag heter Carro , är 25 och bor i Blackeberg. Jag har en dotter född maj 08 och en liten nyfödings-brutta som blir tre veckor imorgon. Jag har bott i Bromma i 1,5 år, kommer från södra stockholm från början.

Apråpå Babyland, tråkigt att ni har så dåliga erfarenheter därifrån. Jag har vart där 4-5 ggr och blivit jättebra bemött. Sista gången snackade vi oss till 700 kr i rabatt på en bilstol som vi köpte. Jag har bara snackat med killarna som jobbar där och en äldre dam i kassan och dem har vart både duktiga och hjälpsamma.

Jag hoppas det går bra för dig Maria och att du får föda snart så du kommer ur allt elände. Kanske redan inatt, vem vet?

Imorgon ska jag lämna in min bil hos Carglass, har fått en stor spricka i vindrutan. Sen ska jag nog kanske försöka handla lite julklappar. Vad ska ni köpa åt era nära och kära?
    Tänkte eventuellt försöka kika in på SATS i vällingby C imorrn och se hur det ser ut. Har någon tränat på SATS? Jag har väl tränat på alla kedjor som finns förutom just där. Har alltid tyckt att det vart för dyrt men nu känner jag mig rätt lockad av att dem har barnpassning.

Jag kan fika onsdag eller torsdag nästa vecka.
    Nu ska jag nog sätta mig och kolla ut lite julklappar innan läggdags

• brommamaria

Ha ha, ja ibland blir det mycket skrivande :)
    Du menar nog hur det går för Pia, för jag ska inte föda ännuFlört 
    Jag undrar också hur det går för dig Pia.... tänker på dig och hoppas att din lilla snart ska titta ut så att du slipper allt ont.

Härligt att tapetsera lillens rum... hoppas att vi hinner packa upp alla kartonger så att vi kan sätta ihop sängen och göra iordning här.... men vi väntar på soffa, lampor och hallmöbler som ska komma någon gång.... trist med leveranstiderRynkar på näsan 

Tack för tipset crimson, då ska jag satsa på killarna och den äldre damen nästa gång :)

Jag försöker göra en plan för vad jag ska köpa till alla, sen tänkte jag ta mig iväg och handla så effektivt det går, tur att Bromma Blocks finns! Jag orkar varken gå länge eller bära mycket... blir också skraj för vad som händer ifall toalettköerna är för långa.... kommer nog inte att åka in till stan...

Har aldrig tränat på SATS, men visst finns det väl andra som har barnpassning? Trist bara att det är så dyrt med gymkort... vet inte hur många gånger som jag betalat 500 kr i månaden för att ha konstant ångest över att jag inte gått och tränat.... såg nån reklam om mornington hotel (brevid babyland) att om man äter brunch där så får man träna gratis medans dom passar ens barn... vet inte riktigt hur det funkar men det lät ju trevligt :) annars skulle jag vilja träna på planet fitness men det är väl ännu dyrare....

Kan allihopa på onsdag nästa vecka? 

• ensammamma

Hej alla!!!

Nu så har jag varit på förlossningen å kollat om de va vattnet som hade gått å de va de inte förmodligen så hade slemproppen gått... Men jag skulle ta en dag i taget nu..

Dom va så trevliga i dag på förlossningen de va BARA gotlänningar som jag fick träffa idag...
    Jag hade en hel del sammandragningar som va ganska kraftiga men de va nog ingen fara sa dom...

Men jag är hemma ett tag till så de e bara å härda ut.

Jag kan på onsdag runt 12 kan jag. Har Bm innan där..

Kram

• brommamaria

Skönt att höra att allt är ok med dig o bebisen :)

Vad bra att du också kan på onsdag, hur är det med lillapindi och  Gabz?

Kram 

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby