• Solskensbullen

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Halloj,
    Vet att det finns trådar för BF i December , men jag tänkte om det finns några mammor där ute som ska ha bebis under vintern 2010 och bor runt Spånga / Vällingby som har lust att följas åt, träffas och umgås inför mammaledigheten. Någon där ute som vill? Vore kul!

• Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby
  • brommamaria

nää.... men jag har varit ute och ätit god lunch och lyckats gå en promenad i solen (och kylan) och så en sväng förbi babyland på vägen hem! jag har haft en riktigt bra dag idag, förutom att maten nu är klar, men sambon är kvar på jobbet... jag som gjort en mysig fredagsmiddag.... ska jag äta medans det är varmt ensam eller vänta på honom?

Kram 

• ensammamma

De låter ju som en bra dag...

Ja du när kommer han hem då???
    Blir de sent så tycker jag att du äter själv men kommer han inom 1 timme så kanske du ska vänta men frågan e ju bara hur hungrig du är oxå...

Vad blev de för gott som du har lagat då???

Kram

• brommamaria

Han kom hem tillslut, väntade på honom, middagen blev god -kycklingklubbor, currysås o potatiskroketter...

men usch idag är inte en lika bra dag... men om 7 veckor kommer jag garanterat inte att kräkas på morgnarna längre... så less på att kräkas o må illa...
    Idag är det 5 veckor kvar till BFSkrattande 

Idag ska förhoppningsvis kartonger packas upp och möbler sättas ihop! Imårn kanske vi hinner med en tur till Ikea!

Kram 

• ensammamma

Okej va bra att han kom hem tillslut å att du väntade på han..
    Usch då samma här mår heller inte så värst bra då allt e pest just nu...

Du kommer inte å kräkas så fort den kommer ut... Så när din lilla son e ute så slutar du å kräkas...
    Om 10 dagar så har jag förmodligen fått ut min lill* de känns så skönt att veta när de e dags nu..
    Men den kanske vill komma ut tidigare än 10 dagar med. Men de e bara å vänta lite till...

Har soffan kommit så nu kan köpa möbler till vardagsrummet nu???

Kram

• lillapindi

Hej, har inte orkar vara in på nätet då jag mått dåligt. 3e dagen nu jag mår dåligt. Ont i kroppen, huvudvärk och totalt slut. Tittar in lite senare eller i morrn :)

Kram

• brommamaria

Usch då, krya på dig lillapindi!

Nä ingen soffa o inga hallmöbler har kommit än.. och inga lampor heller för den delen.... lika bra är väl det, vi rensar för fullt och har fyllt skåpbilen för 6e gången tror jag med skräp till återvinning.... Sambon håller på att packa den full nu, jag följer med som sällskap! Dessutom vill jag inte missa att få kasta lite tallrikar Skrattande 

Kram 

• ensammamma

Hej!!!

Brommamaria: Okej de låter ju ganska bra att rensa men man brukar ju göra de inna man flyttar..
    Men jag vet att du inte har orkat göra sånt innan...

Vilken dag va de vi skulle ses å ta en lunch/fika ?? De va väl i denna vecka???

• brommamaria

Jo jag vet...det är fler som påpekat det... men vi rensade lite innan och ännu mer nu...

Tror att vi pratat om onsdag, jag kan vid halv ett! 

• ensammamma

Jo jag vet de... Men man orkar inte göra allt när man e gravid.
    Idag känner jag att jag inte orkar ett skit å har knappt gjort något heller..

I morgon ska jag försöka sy klart mina sista gardiner å sen  så ska jag putsa fönstrarna å häånga upp julgardinerna.. Måste ner i förrådet oxå å hämta upp julkartongerna så jag kan få upp advents ljusstackar å stjärnor.. Får se vad jag orkar med i morgon....

12.30 e en bra tid då hinner jag komma till vällingby oxå...

Vad säger ni tjejer funkar de för er med????

Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby