Inlägg från: crimson |Visa alla inlägg
  • crimson

Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby

Hej! Jag ser att ni har hängt här ett tag men ni kanske inte har något emot en ny bekantskap?
    Jag är en 25-årig tjej som bor i Bromma med min sambo och vår dotter. Jag har bott här i ett år och har haft svårt att hitta nya bekantskaper då mest bor äldre i mitt område. Letar efter några att prata med och kanske träffas under mammaledigheten.

• crimson

Hej igen. Jag har BF nu i oktober, hoppas det inte gör något Är nu i vecka 38. Det finns inte överdrivet många trådar för Bromma-mammor. 
    Jag har bott på södra sidan av stan hela mitt liv, Hökarängen och Hagsätra och hade knappt satt min fot i Bromma innan jag träffade min sambo som kommer härifrån. Vi prövade först att bo i söder men han trivdes inte alls så det var bara att packa kappsäcken...Jag är 25 år och har en dotter som är född i maj 08.

Till Brommamaria: Det är skitjobbigt när svärföräldrarna har åsikter om namn. Sånt är lite känsligt. Jag fick en rätt dålig start med min svärmor när hon hade extremt starka åsikter om vårt namnval till vår dotter. Det gick så långt att hon lyckades övertyga min sambo om att byta ut ett av namnen vi hade bestämt. Det tog lång tid innan jag förlät henne för det. Idag har vi som tur är en jättebra relation och när hon frågar nu vad vi har tänkt för namn har jag bara sagt att hon inte har rätt till en enda åsikt om den saken
    Tänk på att dem faktiskt har haft sin chans att döpa sina egna barn. Nu är det eran tur. Vilka namn ni än väljer kommer dem att vänja sig vid dem.

Är det någon som ska på underbara-barn mässan i helgen?

• crimson
    brommamaria skrev 2010-10-06 13:40:04 följande:
    Hej!

Tack för erat stöd, kände mig lite fjantig för att jag blev så ledsen...

Åh vad spännande för dig crimson att din bebis snart kommerGlad 

Jag är i vecka 29 alltså 28+några dagar, min pojke ska komma på juldagen, jag är 30 och har flyttat runt hela livet, (bott söder om stan tidigare och ännu tidigare i Norrland, Halland och utomlands) men där vill inte sambon bo så därför bor vi här! Det är mitt första barn och jag längtar såååå. 

Jag tar det lugnt med städningen, men det är så frustrerande att inte kunna göra allt själv... Idag ska jag ta mig iväg och köpa nya blommor för imårn ska lägenheten fotas! Sen blir det lugnt några dagar innan det är dags för visning :)

På lördag ska jag till underbara barn mässan, har aldrig varit där, har ni några tips? ska ni dit? 
    Namnet på ens barn ska faktiskt hänga med hela livet så det är jätteviktigt att det blir rätt.

Jag har inte riktigt fattat än att det ska komma en bebis snart. Den här graviditeten är så annorlunda mot den förra. Med min dotter var jag så uppe i det hela tiden, det var det enda jag tänkte på och jag satt och läste och drömde mest hela dagarna, även på jobbet.
    Vagga, vagn och skötbord var klart i flera månader i förväg och kläder låg inköpta, tvättade och vikta. Nu har vi inte gjort NÅTT. Idag var jag och köpte dem första bebiskläderna. Vi har ju jättemycket från dottern, så tanken är att vi inte ska köpa så mycket. Men allt står kvar nere i källaren än så länge, även vagga och skötbord etc. Jag har inte insett tror jag. Haft så fullt upp med jobb och dottern och allt annat. 

Jag har längtat efter underbara barnmässan och hade tänkt gå dit på fredag. Har aldrig vart där förut men har hört bra omdömen. Men efter min shoppingtur idag känner jag bara att jag nog inte kommer orka. Jag var i Farsta C i tre timmar varav hälften av tiden på fik men har så ont i ryggen och är så trött nu så det känns om att jag ionte kommer orka med en mässa. Får se hur dagsformen är på fredag.

Vad kul med visning. vart ska ni flytta någonstans?,
  • crimson

Hej på er. Fortfarande ingen bebis här, Bf om 4 dagar! Jag har vart så trött och leds på allting på sista tiden att jag inte velat spilla över mitt dåliga humör på någon, därför har jag inte vart här inne och skrivit något.

Nu börjar det dock kännas lite bättre. Hur jag än vrider på det så är det faktiskt MAX 18 dagar kvar nu av den här graviditeten, och det är faktiskt inte så lång tid när man tänker efter. Jag har nog slutat hoppats på att den kommer ut tidigare. Har haft lite småkänningar men det ska man tydligen ha när man är omföderska.

Jag tänkte följa rådet här och baka lite för att få tiden att gå. Har faktiskt packat BB-väskan (iaf till hälften) och gjort iordning vaggan. Så lite börjar bli klart inför ankomsten.

Jag tar jättegärna en lunch eller en fika i vällingby. Jag är bara hemma om dagarna så jag kan i princip alltid, rättar mig efter er andra! Men måndag funkar för mig med reservation för barnafödande

• crimson

Här föds det inga barn så jag kan nog följa med Bf+1 idag. Ska nog planera in lite saker så att tiden går fortare. Vad kul med Ullared. Jag var där för första gången i somras och hittade en hel del grejer. Fast jag trodde nog att det skulle vara ännu billigare, iaf barnkläderna. Så det blev inte så mycket av den varan. Vi handlar annars de allra flesta barnkläderna begagnat på klädbytardagar så allt blir ju dyrt i jämförelse med den priserna.

Säg en dag då ni kan, jag kan alla dagar.

• crimson
    brommamaria skrev 2010-10-25 19:54:45 följande:
    Hej på er!

Lunch/fika imårn tisdag i Vällingby? vid 12 tiden?
    eller på onsdag?
    Var ska vi ses tycker ni?
    Jag kan både imorrn och på onsdag. Vi kan väl ses på torget mellan t-banan och åhlens kanske?
  • crimson
    ensammamma skrev 2010-10-25 22:50:39 följande:
    Jag kan i morgon å på onsdag så de spelar ingen roll...
    Eller lättast e väl om vi säger att vi ses vid fontänen mellan t-banan å åhlens. Annars så kanske man måste leta efter varandra.
    Ska vi säga onsdag och fontänen då?
  • crimson

Hej, nu ska jag vara värsta bangern men jag har haft såna förvärkar inatt att jag bara fått någon timmes sömn (självklart försvann dem fram emot morgonen) Så jag känner att jag behöver sova idag på dan medans lilltjejen e på förskolan så att jag e iaf lite utvilad om det mot all förmidan skulle sätta igång snart. Jag hoppas att ni har trevligt så följer jag garanterat med nästa gång!

• crimson

Hej, jag har inte behövt åka in. Förvärkarna försvann imorse och jag var helt svimtrött. Gick och la mig igen vid 9 efter att ha lämat på förskolan och sov till halv två tror jag så det var väldigt välbehövligt. Känns som att det nog är bra att försöka hålla mig åtminstone lite utvilad nu eftersom det kan sätta igång närsom. Idag är jag på +3 En kompis till mig fick en son idag på +11 så jag är inte ett dugg sugen nu

Hoppas ni hade trevligt. Hoppas att nästa träff blir snart och att jag fått min bebis då, kommer behöva massa sällskap!

• crimson

Det bidde en liten tjej på +5. Efter en riktig drömförlossning kom hon 20.42
    4015g tung och 54 cm lång
    Storasyster är jättestolt

Jag skriver mer när jag inte har en liten på bröstet
Svar på tråden Mammor med BF i Dec ( vintern) 2010 & bor runt Spånga/Vällinby