• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • hjärtat75
    MD77 skrev 2010-11-07 08:39:13 följande:
    Hjärtat75: Pergo kan inte ge utslag på grav.test utan det var nog så som din BM sa, att du fick ett tidigt missfall, det är tydligen vanligare än man tror och oftast märker man inte det. Jag blödde kraftigare och längre med Pergo och sen finns det de som blöder mindre så det kan variera.
    Jag vet inte om det är "fel" att starta på dag 6 men ju tidigare du startar desto bättre har jag förstått. Jag började på dag 3 för att få starkare ÄL, men ring och fråga din läkare så kan hon/han  säkert ge dig ett bättre svarGlad
    Jag har fått mina två första med Pergo oxå. Men startade på dag 5 nu med denna ny läkaren skulle jag starta på dag tre (idag) Men det är ju hopplöst att få tag i Pergo. Min gulliga man försvann ner i källaren igår. Han kom upp med världens största leende. Han visste att jag hade lagt undan "gamla" Pergo sedan första graviditeten för 8 år sedan. (jag hade glömt av dem) Tyvärr va bäst före typ för 4 år sedan. Så de vågar jag inte använda. Men gulligt av honom ändå. ;)
    Jag får väl hoppa över en cykel i värst fall.
  • ellenkey

MD77: Aha men då kan det vara så att jag får utslag på ältestet pga att jag nyss haft mens, kanske finns lite blod kvar. Men lite orolig blir jag pga att jag varit gravid tidigare o haft mens och nu har jag ju börjat med pergo som kan ge fosterskador, bäst att ta ett test för säkerhets skull. Testade enbart med ältest pga att jag kände molvärk.

• LillaMy3

MD77. En sån fin blogg du har! Jag har också läsförbud på otäcka saker! Funkar väl sisådär, men känner mig lugnare nu än för några dagar sen.

Ellenkey: Så spännande! Tänk om det är en liten där inne...

• malika

Hejsan!

Har en liten fundering krigt PCO och grav-test.
    Om man har PCO, brukar man få utslag på grav-test tidigt eller sent då?
    Vet att det säkert inte finns nått riktigt svar på det kanske...
    Nån här som har PCO o varit gravid som vet detta?
    Hur var det för er?

Känner mej gravid till och från o tidigt imorse vaknade jag av att jag var sååååååååååååå kissnödig + att det kändes som mensvärk....o att mitt ena bröst spände..
    Har kännt lite mol i magen till o från i några dagar nu o har BIM på Tisdag...
    Tog gravtest imorse men visade ett klart o tydligt minus...

• MD77
    LillaMy3 skrev 2010-11-07 11:12:56 följande:
    MD77. En sån fin blogg du har! Jag har också läsförbud på otäcka saker! Funkar väl sisådär, men känner mig lugnare nu än för några dagar sen.
    Tack! Glad Man ska inte läsa för mycket om tråkigheter som kan hända, mycket roligare att läsa om roliga saker.
  • LillaMy3
    MD77 skrev 2010-11-07 16:29:22 följande:
    Tack! Glad Man ska inte läsa för mycket om tråkigheter som kan hända, mycket roligare att läsa om roliga saker.
    Jepp Just nu så är ikea-katalogen rolig!! Planerar lite hur jag skall möblera om i sonens rum när han blir storebror!! För att inte bli galen så måste jag utgå från att detta är sant!
  • FannyB
    sassa07 skrev 2010-11-04 15:00:15 följande:
    ellenkey: Deppa, det har man rätt till men sen är det nya tag som gäller!!! Skönt att du ska få fler tabletter av syskonmaking

k berg: Hur va det på zonterapin idag??? Fick du din mens?? Spolning har jag inte gjort men skulle det hjälpa dig så varför inte
    -----------------
    Stor kram till er alla här, ni är toppen!
    zonterapin var toppen!! jag somnade igen - hur skönt som helstGlad! japp, mensen kom. tyvärr 2 dagar försent så att man hade hunnit få upp förhoppningarna...

eftersom jag inte ska på spolning förrän den 7:e dec och inte käkar pergo denna månaden har jag och sambon bestämt oss för att ta en "time out" från allt vad bebisverkstad heter. så gott det nu kan tänkas gå... men jag känner att det står mig upp i halsen nu med allt vad det innebär med äl, bim, känna efter symptom, stress och press osv. ni förstår säkert vad jag menar... jag är verkligen glad för alla er som plussat, men eftersom så många gjorde det nu i oktober så blev jag nästan ännu mer stressad av det... det är så jäkla frustrerande att göra ALLT som står i ens makt för att det ska bli barn men så händer det INGENTING. förlåt att jag är så negativ, men jag försöker förklara mitt behov av att ta en paus... sen är det ju inte säkert att det kommer att gå, såklart kommer man ju säkert känna efter som tusan (som vanligt) mellan äl och bim. men jag ska i v f ge den här "time-outen" ett ärligt försök. tror jag skulle må bra av det Glad

så, jag kommer hålla lite koll i tråden, men inte lika mycket som förut...

stort lycka till alla duktiga tjejer!!
  • ellenkey

k berg: Ni gör rätt i att ta en timeout Hur länge har ni försökt förresten? Jag förstår helt dina känslor, att man gör ALLT för att lyckas och lik förbannat så kommer mensen varje månad. Vill också ta en timeout, men tror inte att jag klarar det, än iaf. Kram till dig!

Testade iaf igår för att vara på säkra sidan och det blev negativt, och äl-stickan idag var också negativ så det måste vara som du skrev MD77 att den kan ge positivt i samband med mens. Molvärken jag har måste vara av pergon. Känner mig för övrigt gravid med pergo, ömmande bröst och molvärk synd att det inte är på riktigt

• FannyB
    ellenkey skrev 2010-11-08 08:54:27 följande:
    k berg: Ni gör rätt i att ta en timeout Hur länge har ni försökt förresten? Jag förstår helt dina känslor, att man gör ALLT för att lyckas och lik förbannat så kommer mensen varje månad. Vill också ta en timeout, men tror inte att jag klarar det, än iaf. Kram till dig!

Testade iaf igår för att vara på säkra sidan och det blev negativt, och äl-stickan idag var också negativ så det måste vara som du skrev MD77 att den kan ge positivt i samband med mens. Molvärken jag har måste vara av pergon. Känner mig för övrigt gravid med pergo, ömmande bröst och molvärk synd att det inte är på riktigt
    tack för din förståelse söta du!! det behövde jag, för jag är nog inte heeelt överens med mig själv om den här time-outen. min hjärna säger mig att det är vad jag behöver, men mitt hjärta sparkar bakut och skriker att "vad ska en time-out vara bra för?!" vi har försökt sen aug -09. kommer så väl ihåg hur jag kände förra året, vid den här tiden, när julen närmar sig... "jaja, men tills NÄSTA jul, då måste vi ju GARANTERAT vara gravida"... men icke...

hoppas att molvärken och brösten är ett litet plus och inte pergo-biverkning...!!

KRAM!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??