• hjärtat75

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej
    Kikade in lite i denna tråden. Startade med Pergo förra mensen. Jag kände mig väldigt gravid och fick utslag på Preg förra veckan. Men på BIM+1 kom tant röd med besked. :( Funderar lite på om Pergo kan ge utslag på ett test. Pratade med min förra BM angående den då "lilla" blödningen jag hade på BIM-1. Hon sa att jag troligtvis var gravid och att blödning var väldigt vanlig. Men med den här "syndafloden" som startat misstror jag Preg testet. Hur tycker ni? upplever ni kraftigare blödning vid Pergo behandling? Nu skulle jag startat en ny behandling idag, men Pergo är ju tydligen slut i hela mellansverige. suck. Ska tydligen komma in till leverantören idag
    (? söndag?)
    Har jag tur så får apoteket in Pergo på tisdag, Då är det dag 5 för mig. Men om den inte kommer förrän på onsdag, Är det då fel att starta behandlingen på dag 6? Det står ju i FASS att behandlingen skall starta "omkring" dag 5 i cykeln.
    Hopplöst att inte ha egen ÄL..
    Kram hjärtat75

• hjärtat75
    MD77 skrev 2010-11-07 08:39:13 följande:
    Hjärtat75: Pergo kan inte ge utslag på grav.test utan det var nog så som din BM sa, att du fick ett tidigt missfall, det är tydligen vanligare än man tror och oftast märker man inte det. Jag blödde kraftigare och längre med Pergo och sen finns det de som blöder mindre så det kan variera.
    Jag vet inte om det är "fel" att starta på dag 6 men ju tidigare du startar desto bättre har jag förstått. Jag började på dag 3 för att få starkare ÄL, men ring och fråga din läkare så kan hon/han  säkert ge dig ett bättre svarGlad
    Jag har fått mina två första med Pergo oxå. Men startade på dag 5 nu med denna ny läkaren skulle jag starta på dag tre (idag) Men det är ju hopplöst att få tag i Pergo. Min gulliga man försvann ner i källaren igår. Han kom upp med världens största leende. Han visste att jag hade lagt undan "gamla" Pergo sedan första graviditeten för 8 år sedan. (jag hade glömt av dem) Tyvärr va bäst före typ för 4 år sedan. Så de vågar jag inte använda. Men gulligt av honom ändå. ;)
    Jag får väl hoppa över en cykel i värst fall.
  • hjärtat75

Har någon fått tag i Pergotime? Här där jag bor är det stenkört.. Skulle börjat idag, men tyvärr slut överallt. Ringde gyn idag. Hon påstod att de var slut i hela europa.. Kan det verkligen vara sant?
    Pissigt känns det som om iaf.. Inget hopp om BF i augusti iaf..

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??