• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • VeronicaNyberg
    Är det någon här som får högre utslag på äl test medan ni käkar pergotime? I vanliga fall har jag endast positivt ca 3 dagar...nu fanns där ett sträck hela tiden under dagarna jag käkade pergo..? :P Hade jag jättetidig äl eller bara högre hormonhalt? ;S
  • Eddam
    VeronicaNyberg skrev 2010-11-06 15:08:20 följande:
    Är det någon här som får högre utslag på äl test medan ni käkar pergotime? I vanliga fall har jag endast positivt ca 3 dagar...nu fanns där ett sträck hela tiden under dagarna jag käkade pergo..? :P Hade jag jättetidig äl eller bara högre hormonhalt? ;S
    Jag fick som vanligt.. Allltså inget utslag när jag inte hade äl och utslag när jag hade det..

Har du PCO? Då kan dom visa fel... 
    Vilka dagar åt du Pergo? Det finns ju ingen möjlighet att du har ägglossning medans du fortfarande  har mens..
    Fick du fullt utslag hela tiden eller var det bara 2 synliga streck (dvs ej positivt utslag)?
  • Eddam

Med utslag menar jag allstå att teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket...

• VeronicaNyberg
    Eddam skrev 2010-11-06 19:26:03 följande:
    Jag fick som vanligt.. Allltså inget utslag när jag inte hade äl och utslag när jag hade det..

Har du PCO? Då kan dom visa fel... 
    Vilka dagar åt du Pergo? Det finns ju ingen möjlighet att du har ägglossning medans du fortfarande  har mens..
    Fick du fullt utslag hela tiden eller var det bara 2 synliga streck (dvs ej positivt utslag)?
    Åt dag 5-9 så mensen hann ju sluta! Det var tydliga, nästan lika stark som kontrollstrecket! Har inte PCO!
  • Eddam

Om det inte var lika starka eller starkare än kontrollstrecket så är det negativt..
    Har du gravtestat dig så du vet att det inte ger utslag pga det?!

• ellenkey

Veronica: Skrev nyss ett inlägg om detta på forumet, och jag fick också utslag på ältestet idag andra dagen med pergo, det ska man ju inte ha. Fattar inget.

• MD77

Jag har läst, och själv upplevt, att om man tar ett ÄL-test nära inpå eller under mensen så kan den ge utslag då det kan finnas LH-hormon i kroppen. Men det kan ju såklart vara så att man har ÄL också, inte helt omöjligt men kanske inte så vanligt om man nu inte har en kort menscykel.

• hjärtat75

Hej
    Kikade in lite i denna tråden. Startade med Pergo förra mensen. Jag kände mig väldigt gravid och fick utslag på Preg förra veckan. Men på BIM+1 kom tant röd med besked. :( Funderar lite på om Pergo kan ge utslag på ett test. Pratade med min förra BM angående den då "lilla" blödningen jag hade på BIM-1. Hon sa att jag troligtvis var gravid och att blödning var väldigt vanlig. Men med den här "syndafloden" som startat misstror jag Preg testet. Hur tycker ni? upplever ni kraftigare blödning vid Pergo behandling? Nu skulle jag startat en ny behandling idag, men Pergo är ju tydligen slut i hela mellansverige. suck. Ska tydligen komma in till leverantören idag
    (? söndag?)
    Har jag tur så får apoteket in Pergo på tisdag, Då är det dag 5 för mig. Men om den inte kommer förrän på onsdag, Är det då fel att starta behandlingen på dag 6? Det står ju i FASS att behandlingen skall starta "omkring" dag 5 i cykeln.
    Hopplöst att inte ha egen ÄL..
    Kram hjärtat75

• MD77
    Hjärtat75: Pergo kan inte ge utslag på grav.test utan det var nog så som din BM sa, att du fick ett tidigt missfall, det är tydligen vanligare än man tror och oftast märker man inte det. Jag blödde kraftigare och längre med Pergo och sen finns det de som blöder mindre så det kan variera.
    Jag vet inte om det är "fel" att starta på dag 6 men ju tidigare du startar desto bättre har jag förstått. Jag började på dag 3 för att få starkare ÄL, men ring och fråga din läkare så kan hon/han  säkert ge dig ett bättre svarGlad
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??