• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fimpen72
    helena29 skrev 2010-11-10 16:03:22 följande:

Hej alla!

Ni som gjort Vul mitt i cykeln för att kolla äggblåsorna. Har de visat att ÄL varit på G då?
    Är det oftast så att man får Äl på enkelkur?
    Vad är det för skillnad på att ta pergotime cd 3-7 och cd 5-9??

Det verkar finnas lite olika "teorier" om vilken dag som ska vara bra för vad.
    Har läst att på dag 4 så har kroppen utsett en huvudblåsa så därför skulle det vara bra att äta dag 5-9 för att ge denna blåsa extra pusch... Och om man åt tidigare så skulle det ge en mera allmän skjuts.. ev fler ägg som mognar.
    Men sen har jag läst en studie där ena gruppen åt dag 1-5 och andra 5-9.
    Där såg de att hormonvärdet låg likvärdigt i båda grupperna vid ÄL.
    Slemhinnan i livmodern vad också livärdigt.
    25% av gruppen som åt dag 1-5 blev gravida
    Ingen i 5-9 gruppen vilket de som gjorde studien tyckte vad konstigt (de borde ha blivit det)
  • helena29
    Fimpen72 skrev 2010-11-11 09:11:05 följande:
    Det verkar finnas lite olika "teorier" om vilken dag som ska vara bra för vad.
    Har läst att på dag 4 så har kroppen utsett en huvudblåsa så därför skulle det vara bra att äta dag 5-9 för att ge denna blåsa extra pusch... Och om man åt tidigare så skulle det ge en mera allmän skjuts.. ev fler ägg som mognar.
    Men sen har jag läst en studie där ena gruppen åt dag 1-5 och andra 5-9.
    Där såg de att hormonvärdet låg likvärdigt i båda grupperna vid ÄL.
    Slemhinnan i livmodern vad också livärdigt.
    25% av gruppen som åt dag 1-5 blev gravida
    Ingen i 5-9 gruppen vilket de som gjorde studien tyckte vad konstigt (de borde ha blivit det)
    Ja, det är lite spännande det där....får nog höra med gyn idag. Jag tar ju cd 3-7. kan det kanske bero på att jag inte har normal cykel annars? Dag 1-5 har jag aldrig hört talas om? Borde inte Äl komma tidigare då?
  • Fimpen72
    helena29 skrev 2010-11-11 09:31:56 följande:
    Ja, det är lite spännande det där....får nog höra med gyn idag. Jag tar ju cd 3-7. kan det kanske bero på att jag inte har normal cykel annars? Dag 1-5 har jag aldrig hört talas om? Borde inte Äl komma tidigare då?
    Tyvärr framgick det inte i studien när ÄL kom.
    Bara att oavsett när de tog tabletterna var det liknande förutsättningar vid båda grupperna.
    Dvs samma hormonhalter och slemhinna.

Läste på ett annan forum ang multi-ägg och där blev de ofta rekommenderade att äta dag 3-7.
  • helena29
    Fimpen72 skrev 2010-11-11 11:47:01 följande:
    Tyvärr framgick det inte i studien när ÄL kom.
    Bara att oavsett när de tog tabletterna var det liknande förutsättningar vid båda grupperna.
    Dvs samma hormonhalter och slemhinna.

Läste på ett annan forum ang multi-ägg och där blev de ofta rekommenderade att äta dag 3-7.
    Multi-ägg? vad menas?
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-11-11 12:36:52 följande:
    Hur går det för alla?`

Någon som har BIM snart?

Fimpen: Kom det någon ägglossning??Eller har du börjat med Primolut?
    Verkar inte som om det kom ngn ägglossning eller om den var så svag att inte stickorna eller jag själv märkte.
    Tänkte vänta in BIM och sedan köra primolut nor.
    Eftersom det är viktigt att inte råka äta primolut under en ev graviditet vill jag vara säker att inte råka göra det.

Mysko faktiskt att inte ÄL dykt upp med tanke på att jag fått sådana kraftiga ÄL av 1tabl och nu inget av 3/4dels.

Saknar Gakken, barnlängtan... vart är ni?
  • helena29

Varit på VUL. Min slemhinna var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 14-15mm som han trodde på...
    Annars hade jag en på 22 mm på andra sidan, men den var ojämn, så den gillade han riktigt inte. Vet inte vad han menade riktigt!
    Slemhinnan var inte riktigt synligt treskiktad ännu... Kan någon ngt om detta? Vad tror ni om en slemhinna på 9 mm och äggblåsa 14-15 mm? När kan ÄL infalla? 3-4 dgr?
    Tog även LH, östrogen och progesteron blodprov.

• helena29
    Ni som ätit pergo....Lite funderingar! Hoppas ni erfarna kan svara...Varit på VUL. Min slemhinna var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 14-15mm som han trodde på...
    Annars hade jag en på 22 mm på andra sidan, men den var ojämn, så den gillade han riktigt inte. Vet inte vad han menade riktigt!? Nån som vet....?
    Slemhinnan var inte riktigt synligt treskiktad ännu... Kan någon ngt om detta? Vad tror ni om en slemhinna på 9 mm och äggblåsa 14-15 mm? När kan ÄL infalla? 3-4 dgr?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??