• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • ellenkey

Här går det åt skogen, inget sex..

• helena29
    ellenkey skrev 2010-11-15 10:08:31 följande:
    Här går det åt skogen, inget sex..
    Inget sex...? Varför? Har du haft din ÄL?
  • ellenkey

Prestationsångest Men har äl idag så vi får se... hoppet är det sista som överger en

• helena29
    ellenkey skrev 2010-11-15 11:02:17 följande:
    Prestationsångest Men har äl idag så vi får se... hoppet är det sista som överger en
    Åh, vad jobbigt. Du eller mannen som har prestationsångest? Hoppas ni får till det idag. Har du ÄL idag så ska det ju räcka. Vi har kört på varannan dag. Det ska ju räcka. det också.
    Lycka till nu!!!!
  • sassa07
    Fimpen72 skrev 2010-11-15 08:36:30 följande:
    Tack Sassa för att du tänker på mig =)

Testade mig förra veckan för jag misstänkte ju att jag ev fått tidig ÄL men det var ju negativit.
    Mensen har inte dykt upp så det var inte tidig ÄL, möjligvis senare ÄL än tänkt isf...
    BIM är imorgon OM jag nu fick ÄL på dag 19.
    Jag har faktiskt gjort så att vi använt skydd sedan Dag23 för att jag ska kunna äta primolut nor.
    Vill inte råka äta det under en graviditet. Så jag tänker vänta tills onsdag och börja med primolut..
    Jag åt ju Glandin, två kapslar från dag 1-dag 20 ungefär... tror att det är det som stört.
    Jag ville ju ha bättre slemhinna eftersom jag inte haft fertilt sekret och sparsam mens.

Hur är det själv, allt bra?
    alla dessa dagar hit å dit som man planerar!!! Det tär på en!!! Håller tummarna för än har ju mensen inte dykt upp eller???
    Tack, jag mår bra Är väldigt nojjig och känner mig inte spec. gravid!
    snart har du ditt plus
    -----------------
    ellenkey: Kämpa på
  • ymmmi

fick svar i går på mitt blodprov och hon visste inte riktigt om jag hade haft ägglossning för blod provet låg på mitten.
    Dvs stegringen var inte hög men den var inte heller låg så att säga.
    Så någonting hade jag ju haft men om det var en hel ägglossning kunde inte sägas.

• Eddam
    ymmmi skrev 2010-11-16 08:11:37 följande:

fick svar i går på mitt blodprov och hon visste inte riktigt om jag hade haft ägglossning för blod provet låg på mitten.
    Dvs stegringen var inte hög men den var inte heller låg så att säga.
    Så någonting hade jag ju haft men om det var en hel ägglossning kunde inte sägas.

Nej men vad jobbigt!! Man vill ju veta äl eller inte.. Vad ska du göra nu? Äter du Pergo varje månad?

Fimpen: Jag håller tummarna oxå!!

Ellenkey: Nej vad tråkigt Hoppas ni "fick till det" igår..

Helena29: Problemet med Pergo är ju att den kan påverka slemhinnan negativt och då kan inte ägget fästa.. Men hoppas din hinner bli treskiktad tills det är dags för ägglossning!!
  • helena29
    Eddam skrev 2010-11-16 08:45:56 följande:
    .....
    Helena29: Problemet med Pergo är ju att den kan påverka slemhinnan negativt och då kan inte ägget fästa.. Men hoppas din hinner bli treskiktad tills det är dags för ägglossning!!
    Ok, men är det inte så att är inte kroppen redo för ÄL så är heller inte slemhinnan treskiktad? Blir den inte det "automatiskt" när man har Äl då? eller är det olika från person till person?

När räknas en äggblåsa som mogen egentligen? På dag 13 var ju min blåsa 14-15 mm...
    Hur vet man om den troligen kommer att lossna?
  • sweetgirl89
    helena29 skrev 2010-11-16 09:07:44 följande:
    Ok, men är det inte så att är inte kroppen redo för ÄL så är heller inte slemhinnan treskiktad? Blir den inte det "automatiskt" när man har Äl då? eller är det olika från person till person?

När räknas en äggblåsa som mogen egentligen? På dag 13 var ju min blåsa 14-15 mm...
    Hur vet man om den troligen kommer att lossna?
    på mitt 2a VUL på dag 16 va äggblåsan 22mm och sleminnan ca 10-12 mm och 3skiktad. fick positivt ÄL-test dagen efter å antagligen ÄL med för hade så ont.. men gravid blev jag ju :P

lämnar du blodprov 1 vecka efter äl? för progesteron värdet ska ligga över 21 för att ÄL har varit.. mitt låg på 77
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • ellenkey

helena: Tror att den lossnar 2-3 dagar efter det...

Japp, här gick det bra iaf, äl var igår så det är bara att vänta nu då Ska börja med progesteronet i övermorgon har jag tänkt.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??