• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • ymmmi

köpte CB och den visade negativ.......
    vet inte vad jag ska tro...
    Har iof ingen äl flytning och i går kände jag vad jag tror livmodertappen väldigt nära utgången medans i dag känner jag den jätte långt bak

• halmstadtjej

Jag fick en pergotime för två år sedan! För mig funkade de toppen! Ska på en kur nu igen!

• helena29
    halmstadtjej skrev 2010-11-09 08:59:51 följande:
    Jag fick en pergotime för två år sedan! För mig funkade de toppen! Ska på en kur nu igen!
    Vad kul! På vilket vis var det toppen? Blev du gravid på första kuren? Varför fick du pergotime?
  • hjärtat75

Har någon fått tag i Pergotime? Här där jag bor är det stenkört.. Skulle börjat idag, men tyvärr slut överallt. Ringde gyn idag. Hon påstod att de var slut i hela europa.. Kan det verkligen vara sant?
    Pissigt känns det som om iaf.. Inget hopp om BF i augusti iaf..

• mira69
    FannyB skrev 2010-11-08 08:48:10 följande:
    zonterapin var toppen!! jag somnade igen - hur skönt som helstGlad! japp, mensen kom. tyvärr 2 dagar försent så att man hade hunnit få upp förhoppningarna...

eftersom jag inte ska på spolning förrän den 7:e dec och inte käkar pergo denna månaden har jag och sambon bestämt oss för att ta en "time out" från allt vad bebisverkstad heter. så gott det nu kan tänkas gå... men jag känner att det står mig upp i halsen nu med allt vad det innebär med äl, bim, känna efter symptom, stress och press osv. ni förstår säkert vad jag menar... jag är verkligen glad för alla er som plussat, men eftersom så många gjorde det nu i oktober så blev jag nästan ännu mer stressad av det... det är så jäkla frustrerande att göra ALLT som står i ens makt för att det ska bli barn men så händer det INGENTING. förlåt att jag är så negativ, men jag försöker förklara mitt behov av att ta en paus... sen är det ju inte säkert att det kommer att gå, såklart kommer man ju säkert känna efter som tusan (som vanligt) mellan äl och bim. men jag ska i v f ge den här "time-outen" ett ärligt försök. tror jag skulle må bra av det Glad

så, jag kommer hålla lite koll i tråden, men inte lika mycket som förut...

stort lycka till alla duktiga tjejer!!
    Förstår vad du menar och självklart måste du få vara negativ...  Måste bara fråga om ni blivit utredda? Har för mig att jag läst att ni försökt rätt länge. Jag och min man hade hösten -08 försökt i 1½ år och kände precis som du nu. Vi tog kontakt med fertilitetsmott. och fick genomgå IVF, trots att det inte var något fel på någon av oss. Vår underbara lilla dotter blev till 5 månader efter första försöket (på 4:e försöket) och jag kan lova dig att det var det värt!!!

Kramar till dig och njut av time outen! Unna er sådant som ni snart inte kan unna er (med stor mage eller liten baby på armen :) )
  • mira69
    flingan skrev 2010-11-08 09:50:50 följande:
    Här kom tanten i går Rynkar på näsan. Vilket gav mig en lutealfas på endast 8 dagar. Usch vad less jag blir. Så nu blir det att ta en ny kur pergo denna cykel och hoppas, hoppas...
    Känner att jag behöver lite pause från allt vad barnverkstad heter, så jag kommer inte vara så aktiv i forumet ett tag. Återstår dock att se om jag lyckas hålla mig borta, då jag gillar att pladdra. Men jag skulle nog verkligen behöva ta en pause och tänka på annat.

Lycka till allihopa och på återseende!
    Trist att den envisa mensen kom!

Kram
  • mira69
    ymmmi skrev 2010-11-08 18:13:11 följande:
    köpte CB och den visade negativ.......
    vet inte vad jag ska tro...
    Har iof ingen äl flytning och i går kände jag vad jag tror livmodertappen väldigt nära utgången medans i dag känner jag den jätte långt bak
    Vilken dag i cykeln är du? Jag testar bara med CB, eftersom min höjning är väldigt kortvarig och "svårfångad". Fick rådet här i tråden om att testa kl 10 på fm och 19 på kvällen för att inte missa stegringen.
    Många kloka tjejer här i tråden, känns så skönt att kunna få råd och tips!

Lycka till!
  • ymmmi

är på dag 18 har testat varje dag sen mensen slutade och då på dom biliga testen har det i bland varit två streck men väldigt svaga streck och inte som nu starka...

Apolivas var inte lika stark i dag som i går men det biliga testet var lika starkabåda strecken i dag och testade ett annat biligt test som jag fått med posten fast gick ut för 3 månder sedan men där var test strecket väldigt ljust och CB negativt.

Inget ÄL sekret heller men hade väldigt ont i tjej magen i går kväll och har fortfarnade molande värk där nere.

Och Jag kände livmodertappen i söndags och då var den väldigt lågt nere och i går och i dag är det högt uppe.

• ymmmi

mira69 jo det är ju det skönt att få råd och tips av andra =)

testar två ggr ¨på en dag, i går tesade jag vid 11 tiden och vid halv 5 på eftermidagen och i dag i morse kl 07.30 och även nu vid 12 tiden

• MD77

Alla ni som testar med stickor, från egna erfarenheter så är det Testlagrets stickor och CB´s digitala ÄL-tester som är bäst. Jag testade med olika stickor en gång och fick pos. på CB och testlagret medans den sista kunde tolkas som neg. Jag kunde lätt ha missat ÄL om jag inte kollat med testlagret och CB´s.
    Det finns bilder i mitt galler om ni vill se...

Hoppas ni alla får fin fina ÄL och sår ett frå denna gång!Glad

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??