• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • ellenkey

Ojj här var det tomt.. Här är iaf äl på g, märks att jag ätit pergo för jag har tom äl-flytningar! Jippie! Har inte haft det på 2 år Inte positivt än på testet men tror att det kommer imorgon, molvärk har jag sen igår, trodde definitivt att jag skulle få utslag idag på testet men inte än.

• mira69
    ellenkey skrev 2010-11-13 14:08:22 följande:
    Ojj här var det tomt.. Här är iaf äl på g, märks att jag ätit pergo för jag har tom äl-flytningar! Jippie! Har inte haft det på 2 år Inte positivt än på testet men tror att det kommer imorgon, molvärk har jag sen igår, trodde definitivt att jag skulle få utslag idag på testet men inte än.
    Va roligt! Håller tummarna för positivt ÄL-test imorgon!
  • sassa07
    helena29 skrev 2010-11-12 10:03:24 följande:
    Ni som ätit pergo....Lite funderingar! Hoppas ni erfarna kan svara...Varit på VUL. Min slemhinna var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 14-15mm som han trodde på...
    Annars hade jag en på 22 mm på andra sidan, men den var ojämn, så den gillade han riktigt inte. Vet inte vad han menade riktigt!? Nån som vet....?
    Slemhinnan var inte riktigt synligt treskiktad ännu... Kan någon ngt om detta? Vad tror ni om en slemhinna på 9 mm och äggblåsa 14-15 mm? När kan ÄL infalla? 3-4 dgr?
    När jag gjorde VUL så hade jag en treskiktad hinna och inte så stora ägg och det var den månaden jag plussade... Hoppas att ni har myst ordentligt i dagarna

ellenkey: Vad roligt att du har fått äl flytningar! Jag hade inte det varje månad men ändå hade jag äl, så vi alla e olika.... myspys nu då!!!
  • helena29
    sassa07 skrev 2010-11-14 09:40:25 följande:
    När jag gjorde VUL så hade jag en treskiktad hinna och inte så stora ägg och det var den månaden jag plussade... Hoppas att ni har myst ordentligt i dagarna

ellenkey: Vad roligt att du har fått äl flytningar! Jag hade inte det varje månad men ändå hade jag äl, så vi alla e olika.... myspys nu då!!!
    Men vad menas med treskiktad?Måste man ha det för att kunna bli gravid? Hur tjock var slemhinnan då?
    Vi har myst varannan dag! Hoppas det är tillräckligt?!
  • ymmmi

hmm jag har haft jätte ont i livmodern både i går och i dag =/
    undra varför

• MD77
    helena29 skrev 2010-11-14 16:03:07 följande:
    Men vad menas med treskiktad?Måste man ha det för att kunna bli gravid? Hur tjock var slemhinnan då?
    Vi har myst varannan dag! Hoppas det är tillräckligt?!
    Det mest optimala för att ett ägg ska fästa och må bra är att slemhinnan är treskiktat och ca 9-10 mm tjock.

Hoppas verkligen att mysandet räckerGlad
  • helena29
    MD77 skrev 2010-11-14 16:33:01 följande:
    Det mest optimala för att ett ägg ska fästa och må bra är att slemhinnan är treskiktat och ca 9-10 mm tjock.

Hoppas verkligen att mysandet räckerGlad
    Men treskiktad är väl slemhinnan precis innan ÄL? Men Min var inte jättetydlig treskiktad, men så var jag ju inte helt framme vid Äl heller.... Slemhinnan var 9mm och äggblåsan 14-15 mm på dag 13. Fick "order" om att mysa varannan dag över helgen i alla fall, det sa gyn när jag vara där på torsdan. Så mys har det blivit ons- fre-sön... Idag borde äggblåsan vara runt 21 mm om det inte redan lossat...? Ibland önskar man att man hade en VUL-apparat hemma...;)
  • sassa07

Fimpen72: Hur mår du?? Har du testat dig???

Helena29: Jag vet inte hur tjock slemhinnan är när den är tre skiktad! Bm sa bara att den va treskiktad. Men
    MD77 skrev ju ca 9-10 mm så hoppas nu att du har haft äl. Testar du med äl test??

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-11-15 07:26:38 följande:

Helena29: Jag vet inte hur tjock slemhinnan är när den är tre skiktad! Bm sa bara att den va treskiktad. Men
    MD77 skrev ju ca 9-10 mm så hoppas nu att du har haft äl. Testar du med äl test??
    Tack Sassa för att du tänker på mig =)

Testade mig förra veckan för jag misstänkte ju att jag ev fått tidig ÄL men det var ju negativit.
    Mensen har inte dykt upp så det var inte tidig ÄL, möjligvis senare ÄL än tänkt isf...
    BIM är imorgon OM jag nu fick ÄL på dag 19.
    Jag har faktiskt gjort så att vi använt skydd sedan Dag23 för att jag ska kunna äta primolut nor.
    Vill inte råka äta det under en graviditet. Så jag tänker vänta tills onsdag och börja med primolut..
    Jag åt ju Glandin, två kapslar från dag 1-dag 20 ungefär... tror att det är det som stört.
    Jag ville ju ha bättre slemhinna eftersom jag inte haft fertilt sekret och sparsam mens.

Hur är det själv, allt bra?
  • helena29
    sassa07 skrev 2010-11-15 07:26:38 följande:

Jag har inte testat med Äl-test, känns stressande. Och sen ska man ju helst inte testa med morgonurin, jag kan inte hålla på och springa och testa sånt när jag är på jobbet och tycker det är jobbigt att hålla mig. men jag får ju lita på min gyns "order" om att ha samlag varannan dag över helgen....och det har vi haft. Hoppas nu att det räcker! Jag har märkt av lite ÄL-sekret i helgen... Jag tror att får man Äl så är slemhinnan treskiktad. Är den inte det så är det inte dags för Äl ännu...Det är min teori!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??