• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jag har sett att på utlänska "pergoaskar" skriver de att upp till 200mg kan man prova men här verkar ju Fass tycka dubbelkur och läkarna trippelkur??

• Fimpen72
    Eddam skrev 2010-08-19 22:59:13 följande:
    Min läkare tycker dubbeldos räcker sen bör man byta och prova sprutor eller ivf istället...

Kan biverkningarna påverka?
    Antaligen. Men frågan är ju om sprutorna är så mkt mildare....
    Tänkte att om man inte svarar på dubbel/trippel kanske man inte har haft spec mkt biverkningar heller...

Har ju aldrig sprutat... så vet inte hur biverkningarna ser ut där
  • Fimpen72

Jag är lite irriterad över att det inte kan finnas ÄL test till oss som tar fertilitetsmediciner eller har PCOS :(
    Sen blir jag lite iriiterad över att vissa tillverkare intte upplyser på kartongerna att vi inte kan testa med säkra resultat.

grrrrr

Så nu har jag varit irriterad nog för hela dagen...

• Fimpen72

Ja jag hoppas slippa Proveran. Borde ha ägglossning nu närmsta dagarna. Räknar med att testa 14/9 eller fått mens.
    Får jag varken mens eller plus blir jag jätteledsen, så har jag ju isf inte haft ägglossning.

Fast jag tar kanske ut Primolut Nor ist för Provera för jag har hört så många som inte får blödning av Proveran.
    Önskar jag kunde sova tills det är dax för testet... det är så jäkla jobbigt denna väntan och hoppet som tänds

• Fimpen72
    Fjällräven skrev 2010-08-25 09:41:18 följande:
    MD77: Har försökt via goldpharma med där finns ingenting som heter Pergotime. Vars köper du ifrån?
    du måste söka efter klomifen.
    Det är det verksamma ämnet som är samma, men själva tabletterna heter annat.

Jag har läst på en annan tråd att Pergo ska komma i början av september, att tabletterna är klara och på väg mot apoteket.

Jag äter Serpafar från goldpharma och har iallafall inte så  några konstiga biverkningar. (jämfört med Pergotime)
    Har haft känningar från äggstockarna men inte använt ÄL stickor. ÄL ska jag isf få från 24-29/8 så vi håller på för fullt ha ha
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-08-25 15:14:41 följande:
    Ja alltså på dom 3 olika apoteksmärkena jag var på sa alla, ja just NU står det 20 sept men vi vet inte.. Så det kan ju lika gärna vara i nov...

Hur och varifrån köper man på nätet? Olagligt eller lagligt? Skicka gärna PM om du inte vill outa det här..
    Du betalar en viss summa på goldpharma för att en legitimera läkare ska skriva ett recept åt dig som skickat till ett apotek landet där dina tabletter säljs. I mitt fall grekland.
    Mina är alltså samma som grekiska kvinnor äter.
    det tog 8 dgr för mina att komma fram. Leverandtiden verkar vara 3-8dgr.

Jag kan ju maila min dotters läkare och be om mediciner som tex Emla salva som han skriver ut till ett apoteket. Detta fungerar ju alltså på liknande sätt förrutom att det är utlänska mediciner och läkare.
  • Fimpen72

Jösses så jag stavar ha ha.

Ang lagstiftning fick jag till svar från läkemedelsverket att man måste ha recept på läkemedelt och att samma verksamma ämne måste vara tillåtet i sverige.
    Du får alltså inte köpa mediciner som inte är godkända för användning i sverige.
    Pergotime och serpafar är identiska, samma verksamma ämne.
    Ungefär som att köpa alvedon eller reliv. Olika tillverkare med samma ämne.

Kolla dock att du får rätt styrka. Pergotime är 50.000mg och det finns klimifenpreparet som är svagare.
    Styrkan står ju under läkemedletsnamn

• Fimpen72
    MD77 skrev 2010-08-25 17:05:22 följande:
    Det finns ett preparat som heter Omifin som innehåller Klomifen, samma preparat som i Pergo. Det finns att köpa här goldpharma.com/search/omifin/lang/SWEDISH
    Eddam skrev 2010-08-25 15:14:41 följande:
    Ja alltså på dom 3 olika apoteksmärkena jag var på sa alla, ja just NU står det 20 sept men vi vet inte.. Så det kan ju lika gärna vara i nov...

Hur och varifrån köper man på nätet? Olagligt eller lagligt? Skicka gärna PM om du inte vill outa det här..
    Det är inte lagligt eftersom att man inte får beställa medicin från utlandet, så om de hittar det i tullen så beslagtar dem det. Men om du beställer en enstaka ask så tror jag inte att de beslagtar det, nog ingen som kollar helt enkelt. Förstår egentligen inte varför dessa mediciner inte finns i Sverige, jag får en känsla av att det handlar mycket om business, att Merck ska ha ensamrätt på dessa preparat i Sverige. De klomifenmediciner som finns på goldpharma är mediciner som används av kvinnor runt om i världen så jag antar att de är godkända och när du beställer så skrivs receptet ut av en läkare på nätet. Du får även uppge om du ätit liknande preparat innan och uppge lite uppgifter om dig själv.

Om jag inte hade Pergo så skulle jag inte tveka på att beställa!
    När jag mailade läkemedelsverket sa de att det ej är olagligt om man får recept (vilket man får) och att substansen säljs här i sverige- Undantag för doping/sterioder och liknande.
    Man fick alltså inte ta in sobril/oxascand men tex pencillin osv går bra.
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-08-25 21:09:09 följande:
    Nu har desperata jag beställt! Vi får se om jag åker in i finkan eller inte..
    Vi kanske får skaka galler tillsammans =)
    Vilken sort köpte du? Jag tyckte så många var orimligt dyra med tanke på att 5 tabletter kostar drygt 90kr här (har jag för mig)
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??