Fler som snart ska börja med Pergotime??
Jag har sett att på utlänska "pergoaskar" skriver de att upp till 200mg kan man prova men här verkar ju Fass tycka dubbelkur och läkarna trippelkur??
Jag har sett att på utlänska "pergoaskar" skriver de att upp till 200mg kan man prova men här verkar ju Fass tycka dubbelkur och läkarna trippelkur??
Som maxdos menade jag
Jag är lite irriterad över att det inte kan finnas ÄL test till oss som tar fertilitetsmediciner eller har PCOS :(
Sen blir jag lite iriiterad över att vissa tillverkare intte upplyser på kartongerna att vi inte kan testa med säkra resultat.
grrrrr
Så nu har jag varit irriterad nog för hela dagen...
Ja jag hoppas slippa Proveran. Borde ha ägglossning nu närmsta dagarna. Räknar med att testa 14/9 eller fått mens.
Får jag varken mens eller plus blir jag jätteledsen, så har jag ju isf inte haft ägglossning.
Fast jag tar kanske ut Primolut Nor ist för Provera för jag har hört så många som inte får blödning av Proveran.
Önskar jag kunde sova tills det är dax för testet... det är så jäkla jobbigt denna väntan och hoppet som tänds
Jösses så jag stavar ha ha.
Ang lagstiftning fick jag till svar från läkemedelsverket att man måste ha recept på läkemedelt och att samma verksamma ämne måste vara tillåtet i sverige.
Du får alltså inte köpa mediciner som inte är godkända för användning i sverige.
Pergotime och serpafar är identiska, samma verksamma ämne.
Ungefär som att köpa alvedon eller reliv. Olika tillverkare med samma ämne.
Kolla dock att du får rätt styrka. Pergotime är 50.000mg och det finns klimifenpreparet som är svagare.
Styrkan står ju under läkemedletsnamn