• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Eddam skrev 2010-09-25 21:56:23 följande:
    Nej vad surt!! Men det är ju svårt att veta med dig oxå, du kasnke har BIM 1 okt och då är det ju inte konstigt att du testar negativt... Hoppas på plus om några dagar!!

Är det någon av er som känner på eran tapp? 
    Jag känner inte min tapp... Bakåtlutad livmoder så vet inte om det påverkar.

FInns det ngt trick för att känna den, tex ställning så tar jag gärna emot det  Foten i munnen
  • Fimpen72
    Smurfette77 skrev 2010-09-26 13:44:09 följande:
    Jag brukar göra ungefär som syskonmaking, dvs jag kollar när jag sitter på toa. Min livmoder är också bakåtlutad men jag har absolut inga problem att känna den. Jag kan ha jättefel här, men jag tycker nästan det känns som att den är lättare att känna pga av det eftersom livmodern lutar bakåt så är ju öppningen, dvs livmodertappen framåt, förstår du hur jag menar?  Precis vid ägglossning är den ju jättehögt upp, men annars brukar den vara lätt att hitta Glad

----------------
    Jag håller på och kämpar med progesteronkräm för att förlänga min ynkliga lutealfas och än så länge går det bra, bara pytte-spottings (typs ljusrosa) när jag annars vid den här tidpunkten brukar ha mycket mer och få mens i morgon eller på tisdag. Hoppas jag kan dra ut på det lite till så att om det blivit något därinne så har det en chans att fästa...annars blir det progesteronvagitorier nästa cykel.
    Vet inte om min är ovanligt långt upp också.
    När jag var på kontroll i v24 (under min första grav) pga misstänkt vattenavgång kunde inte läkaren känna den, trots att de ju har lite bättre "läge".
    Eller så har jag korta fingar hihi...

Hoppas inte mensen kommer för dig.. du har inte testat ngt?
  • Fimpen72
    Elea skrev 2010-09-26 13:54:15 följande:
    Hejhej
    Jag hoppar gärna på här. Jag fick pravidel, primolut och pergotime nu i veckan. Ska börja med pravidel, startar inte mensen av sig själv ska jag ta dos två av primolut och sedan pergotime.
    Jag har tre barn sen tidigare, men inte haft mens på 6,5 år.
    Välkommen hit.
    Vi är också inne på att försöka få nummer fyra i barnaskaran.
    Är dina tidigare barn Pergo - bebisar?
  • Fimpen72

Ska inte ngn mer skriva upp sig på listan? Vill inte vara sist längre ha ha...

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-09-27 12:47:29 följande:
    Syskonmaking: Bebisvärk
    ------------------

Gyn ringde mig idag vi hade tel.tid.
    Han vill att jag äter 2-3 omgångar pergo till, helst varann månad!
    Skulle det allt förmodan inte ta sig så är IVF nästa alternativ. Min sambo ska lämna spermieprov, har era män gjort det? (Samma pappa till sonen) han har sagt att han är villig att göra det så jag får väl se vad han säger när vi kommer hem efter jobbet.
    Min man är inte lika pos. till IVF, jag kan ju inte tvinga honom heller. Måste ju förstå hans känslor oxå. 
    ----------------------
    Min man behövde inte tackvare att vi hade en gemensam sedan tidigare.
    Du kan ju försöka bearbeta mannen ang IVF och läkaren ang att ev prova Pergo längre pga din mans åsikter om ivf...
  • Fimpen72

håller tummarna för er som tester nu i dagarna.
    Själv ÄL testar jag förmiddag + kvällar..
    Tror ÄL borde komma på fredag men hoppas på tidigare eftersom mannen åker bort fredag-lördag..

• Fimpen72

Problemet att hålla på att öka till dubbeldos när man redan har ÄL av enkeldos är ju att risken för överstimulering ökar ju så markant. Spec för PCO:are.
    Jag vet ju själv hur det kan gå när dosen ökas från enkel till dubbel utan övervakning, det är ett stort misslyckande för en fertilitetsläkare att göra en kvinna trillinggravid.
    Målet är ju alltid att ge en graviditet som inte ger höga missfallsrisker eller risker för foster/mammaskador.

Undrar varför de aldrig rekommenderar halva tabletter....
    Tex 1½ dag 5-9

• Fimpen72
    Smurfette77 skrev 2010-09-29 08:28:46 följande:
    Nej idag fick jag mens Rynkar på näsan Vi får hoppas på nästa månad.Det var den krämen jag använde den här månaden. Jag fick en lite längre lutealfas och mindre spottings så på så sätt hjälper den nog, inte gravid än dock...
    Trist Rynkar på näsan

Verkar ju ändå hoppfullt med krämen... att den ger längre lutealfas nästa ggn också
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-09-29 11:03:48 följande:
    oj... kanske skulle skriva oxå

Men även om man blir överstimulerad på dubbeldos, så behöver väl det inte bli flerbörd även om risken såklart är större. Jag har inte PCO så jag kanske ska ta reda på detta...
    Nej, men risken att du får många mogna ägg är överhängande.
    Då har du också mkt mkt större missfallsrisk eftersom det är 40% risk att ett trillingfoster blir till ett missfall och det döda fostret kan sätta igång missfall så alla försvinner ut.

Högre doser ger också större påverkan (negativt) på livmoderslemhinna och det fertilasekretet. Lägg sedan på att Pergotime finns kvar i kroppen i ca 50dgr efter sista tabletten så kan väldigt höga halter byggas upp som kanske faktiskt minskar chansen till grav. pga att den påverkar slemhinnan så negativt.
  • Fimpen72

Idag är det dag 17 och enligt ÄL stickorna ingen ÄL... har fått svaga utslag varje dag.
    Förra kuren blev det ÄL dag 19 och jag har faktiskt lite liknande känningar sen igår.
    URK att inte ha egen UL apparat hemma.

Var ligga dagar ligger ni andra på? Ngn som hoppas på ÄL till helgen förrutom jag?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??