• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Eddam skrev 2010-10-10 21:48:46 följande:
    Kan absolut vara äl! Men som sagt, fortsätt att testa lite till för att vara säker..

Nu tycker jag att det börjar bli lite spännande igen nu när många börjar närma sig äl och BIM.. Tänk vad coolt om alla plussar! Jag håller tummarna åt er!!!

Fimpen: Nej, inte så konstigt att det blev neg.. Fortrsätter du att testa varje dag eller?
    Jag åt Efamol innan jag började med Pergo men jag kände ingen skillnad..
    Jag börjar varje morgon med att inbilla mig att jag inte tänker testa... men vad sjutton jag har ju massa!! tester.
    Rimligt är väl att testa från tisdag och framåt kanske...(BIM 15/10)
  • Fimpen72

har en jobbarkompis som äter pergo för första ggn.
    Hon har inte alls några känningar men hade redan idag på dag 16 3 stora äggblåsor så hon fick sexförbud (de var ca 20mm).
    Himla tur att hon får VUL.

• Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-11 18:43:57 följande:
    Oj! Vilken tur som sagt att hon får VUL!

Testat något mer?
    Har faktiskt hållit mig idag =)
    Inga känningar alls.

kompisen hade inte myst och nu skulle hon inte få äta pergo förrän i december...
    Men hörde att pergo vad slut igen?
  • Fimpen72
    sweetgirl89 skrev 2010-10-11 18:34:06 följande:
    vilken otur :( eller dom kanske redan myst senaste dagarna så det är för sent??

ska själv på VUL imorn igen då är det på dag 16 å min stora Äb som va 16 mm dag 12,, borde va ca 24 mm och den lilla som va 13mm (som jag hoppas inte växt) kan va ca 21 mm. Hoppas verkligen att inga fler ägg än dom 2 växt till sig,, annars blir jag väldigt ledsen :(
    Hoppas det är ett par toppenblåsor imorgon =)
  • Fimpen72

barnlängtan - jag har också sett det där med att äta från dag1 för slemhinnan skull men hittade sen igen studie, har du ngn länk måntro?

Läste på en annan tråd att Pergo var slut och skulle komma i oktober.
    Jösses vilken tillverkare, har de problem med maskinerna igen eller :(
    Inte för att jag drabbas men ni andra.

Jag kör med Möllers omega denna månad, men funderar på Mor-Epa nästa inköp. En riktig djungel det där med omega fetterna.

Min jobbarkompis är SÅ anti mot flerbörd, tur hon får kontroller.
    Jag tipsade henne om Femar eftersom det är mindre chans att bli överstimulerad då.
    Får se om hon ber om det om hon får samma reaktioner vid en halvtablett.

• Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-11 20:06:52 följande:
    Anti flerbörd? Då borde hon nog inte äta pergo alls kanske? Satsa på IVF kanske istället?
    Även om man bara har en 20 mm äb så är det så att äb får LH receptorer redan när de är 7-8 mm, vilket skulle kunna inneböra att de oxå brister under LH stegringen. Dock kanske små äb inte innehåller färdigmognade ägg. Men man har sett fler ggr än en, flerbörd trots bara en stor äb.

Artikeln är i en medicinsk tidskrift som jag kan läsa på jobbet via vårt medicinska bibliotek. Det som är lite konstigt är att i en del andra studier så har man sett fler äb vid tidigare start än med sen men i denna tvärtom, kanske man helt enkelt inte vet säkert, som med så mycket annat inom medicin. I den studien var det nästan dubblet så många som blev gravida med pergo cd1-5 jmf med cd5-9! Läste artikeln för sent för att själv börja cd 1.
    MD77 skrev 2010-10-11 19:48:54 följande:
    Tack för de det! Ja, jag hoppas att jag får gå hela vägen och bli en äkta girl-power mamma!Glad

De ger sexförbud pga risk för flerbörd, trillingar eller fler, vilket är riskfyllt både för barn och mamman. Men som sagts tidigare så tror jag inte att jag hade lyssnat på sexförbud om jag haft 3 ÄB, hur stor är risken att alla tre befruktas egentligen? Jag får inseminationsförbud om jag skulle ha 3 ÄB eller fler men ska jag vara helt ärlig så kommer jag nog att ljuga om det skulle visa sig att jag har 3 ÄB...dumt kanske men just nu börjar jag bli desperat så jag skulle våga chansaGlad Fast jag vet egentligen inte hur jag skulle klara av tvilingar som ensamstående....ett senare problem! Glad
    då ska jag nog prova dag 1 nästa kur (om det behövs)

ja du jobbarkompisen är knepig överhuvudtaget. Hon hade inte förstått att det INTE var ivf hon höll på med utan att hon skulle äta pergo och sedan ha sex.
    NU vet hon det iallafall, när jag förklarade.
    De hade inte berättat om riskerna med flerbörd för henne, det gjorde jag. Trist när det brister i informationen
  • Fimpen72
    {#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Rose83 : BIM 14/10
    Fimpen72: 
    - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 24/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

Har inte sett catlover, är du kvar?
  • Fimpen72
    sweetgirl89 skrev 2010-10-12 15:34:29 följande:
    åå lyckas till på VULet!!! :D

Så nu har jag varit på mitt andra VUL idag på dag 16 och den stora ÄB va 22.5 mm å borde släppa när som helst! ;P den lilla ÄB va 18mm tror jag men den kommer nog inte släppa ;)

Så sa läkaren nåt om 3 skiktig slemhinna?? är det bra?? slämhinnan va väldigt tjock så hoppas det är bra? nån som vet? glömde fråga läkaren va så glad över att det verkar bli ÄL snart :D
    Låter jättebra!... 3-skiktig och tjock... kan väl inte bli bättre =)

Nu måste den väl spricka snart och släppa iväg ett ägg
  • Fimpen72

testade nyss, negativt så klart. Önskar jag kan hålla mig till söndag och se om mensen kommer.
    prutt också

• Fimpen72
    Fimpen72 skrev 2010-10-12 17:18:28 följande:
    testade nyss, negativt så klart. Önskar jag kan hålla mig till söndag och se om mensen kommer.
    prutt också
    Ja BIM är fredag men tänkte om jag skulle orka hålla mig ngn dag efter BIM också.
    Klubba ner mig snälla :)
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??