• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

malika skrev 2010-10-23 18:23:21 följande:
    Tack så hemskt mycket för det snabba svaret!!
    Då ska jag försöka ringa runt lite och/eller gå in på den sidan du skrev...
    VILL verkligen inte vänta längre nu!!

Hur länge har du/ni försökt med tabletterna??
    Jag har ätit kopian tre kurer.
    Fick ÄL de två första kurerna (jag har normal ingen egen ÄL och mens 1ggn/år).
    Den tredje kuren åt jag klart nu torsdag och inväntar nu ÄL om en vecka eller så.
    Litar till 100% på de tabletterna, att de är precis samma som pergotime.

Har läst sedan en vecka att det varit svårt att få tag på pergo, så de är antaligen slut men prova ring ändå,
    Det tog 8dgr för mina Serpafar att komma fram. Så du kan ju börja äta Provera när du beställt
  • Fimpen72

malika - det ser ju ut som att du har ÄL. Du kanske kan ringa läkaren och be att ta blodprov för att kolla.
    Du brukar inte få så starka utslag verkar det som?
    PCO:are kan ha höga halter LH utan att ha ÄL men då har man ju ständigt utslag fast svaga.
    Det är ju lite individuellt men om du haft svaga resultat förr och nu starkt är det ju hoppfullt.
    Är det länge sedan förra mensen?

Du får väl mysa på lite mera och sedan göra grav-test om 16dgr.
    Är inte det positivt kanske det kan vara läge att beställa pergo...

Solig

• Fimpen72
    malika skrev 2010-10-24 00:29:34 följande:
    Brukar ju ha utslag men inte alls såhär höga.. har lagt in bild i mitt galleri på ett "vanligt" test + detta, så att man kan jämföra.. Testet jag tog idag är bra mycket starkare.. tycker jag iafGlad

Jag slutade med P-piller för 7 månader sedan och sedan dess har jag inte haft mens en enda gång... så det är rätt länge sedan (tycker jag) och har hållit på med ÄL stickor typ 3 veckor.. en gång steg testet, men innan det ens hann bli lika stark som kontrollstrecket var nästa test mycket svagare igen...

Ja nu ska vi se till att mysa järnet några dagar och hålla tummarna för att det tar sig!!!!Skrattande
    Annars (som du säger) så ska jag ut på jakt efter pergo!!
    Vill verkligen ha bebis NU!!

Brukar du ta några ÄL test??
    och i så fall... hur brukar dom se ut?
    Du måste ändra i inställningarna så alla ser ditt galleri. Nu ser man inte att du ens har ett galleri.

Jag har läst att vissa har äggstocksaktivitet flera ggr/månad men att det bara bli ägglossning vid en gång av dessa. Vi med PCO och glesa ÄL har ju svårt att använda ÄL tester men inte omöjligt.
    Jag blev spontant gravid med första barnet trots mens 1-2ggr/år och det var ju inte ens säkert att jag hade ÄL vid båda gångerna.

Jag tar ÄL tester och när det är så starkt som ditt, då har jag fått ÄL.
    Annars får jag svaga streck oavsett när i cykeln jag testar.
  • Fimpen72
    kaakis skrev 2010-10-25 11:50:41 följande:
    WOAHHH..STOPP
    Har jag missat någotFörvånad
    Vad gör dessa piller?? Är de istället för Pergotime? Är de receptfria??
    Det är kopior av Pergotime. Typ den sorten de säljer i grekland.
    Man får recept via en online läkare och sedan skickas det hem i brevlådan.
  • Fimpen72
    kaakis skrev 2010-10-25 11:54:37 följande:
    Hur ofta får man ta pergo? får man inte ta varje månad??
    Undrar då jag misslyckades denna månad
    Men jag vet inte heller om jag vill ha mer pergo då jag blev torr och tror att det är en bidragande faktor
    Vissa läkaren skriver ut varje månad och vissa varannan.
    Min kompis som fick tre mogna ägg från enkel kur fick sexförbud och ska inte äta förrän i december igen.
    (hon åt i september)
    Så de gör väldigt olika de där läkarna..

Goldpharma har ju varit guld för mig =)
    eftersom läkarna vägrar pga mitt BMI så beställde jag helt enkelt själv.
    Hade ju bestämt att beställa Femar denna gång eftersom det inte påverkar slemhinnor/sekret men jag blev snål och tänkte ge Pergo ngn månad till innan jag byter.
    När jag åt pergo 2004 tog det sig på tredje kuren men nu har jag tre faktorer som påverkar som jag inte hade då.
    Övervikt, åldern och ett kejsarsnitt.

Jag tyckte att jag inte hade så mkt fertilt sekret förra månaden, hoppas på bättre nu när jag äter gurkörtolja.
    UScha mig vilka bamse kapslar.
  • Fimpen72
    kaakis skrev 2010-10-25 12:06:42 följande:
    Har de likvärdiga biverkning d.v.s att man också kan bli "snustorr"?? och är risken för tvillingfödsel (om man lyckas) lika stor som Pergo??
    Såg att det var någon som testade?? hur går läkarkontroll till...(så att man inte har för många ägg) eller vägrar svenska läkare att undersöka när man tagit utländska piller??

Många frågor..sorry....
    Det är identiska så de påverkar likadant.
    Vill du komma ifrån Pergo kan du be din läkare att få prova Femar.
    Fungerar bättre än Pergo och påverkar inte slemhinnorna...
    Men dyrare och är väl inte så ofta använt inom fertiliteten i sverige.

Femar har mindre risk för flerbörd, bättre chans för graviditet eftersom den ger tjockare slemhinna och bättre sekret. Iallafall i den studien jag läst på om.

Barnlängtan åt väl utländska och fick undersökningar.
    Jag får inte det men vet ju hur jag reagerade förrut när jag åt pergo.

SORRY för mitt mysko inlägg här uppe, kissemisse gick på tangenterna.
  • Fimpen72
    kaakis skrev 2010-10-25 12:23:09 följande:
    Det är lungt...märktes inte så mycket Skrattande, det skulle se värre ut om min byracka som vägen ca45 kg skulle gå på tangentbordetCool...
    Men vad mysko att de inte skriver ut Ferma om det är bättre????? Trög kaakis tänker....
    Skall jag vara ärlig så betalar jag gärna mer pengar om det är bättreSkäms, vad gör man inte för att lyckas. Det här tar ju på psyket.
    http://www.ivf.com/clom.html
    http://www.ivfnewsdirect.com/?p=182
    Här kan du läsa om pergo vs femar.
    Pergo= clomiphene
    Femar=letrozole

The study comprised of 1,387 PCOS women with previous failure to clomiphene citrate treatment, who were divided into three groups to receive letrozole (Group A); clomiphene citrate with two doses of rFSH (Group B); and continuous rFSH administration from day 2, until human chorionic gonadotropin (hCG) injection (Group C). Ovulation, cycle cancellation, pregnancy, and miscarriage rates in the three groups were observed as follows: Group A Group B Group C Ovulation Rate 79.30% 56.95% 89.89% Cycle Cancellation Rate 20.70% 43.05% 10.11% Pregnancy Rate 23.39% 14.35% 17.92% Miscarriage Rate 13.80% 16.67% 14.52%

Femar kan ge fosterskador om man äter dem under graviditeten så det är viktigt att utesluta grav.
    Men pergo är inte heller så himla bra att äta under grav men det är ju meningen att man ska äta dem under mensen så det ska ju inte behöva inträffa.
  • Fimpen72

Kaakis - vet tyvärr inte så mkt om bidrottning, har bara läst att det kan ändra cykeln typ att man får senare ÄL
    Grapejuice har jag aldrig läst i samband med fertilitet bara uvi:er..

Attans vad trist tabellen blev.

Det ser du bättre på hemsidan.
    Femar gav fler graviditeter och färre missfall och fler ÄL än pergo kan man väl sammafatta det som.

• Fimpen72
    kaakis skrev 2010-10-25 13:19:58 följande:
    Skall nämna detta för läkaren onsdag, känns inte som om jag vill fortsätta med Pergo, då det inte ger några resultat.
    Hoppas att han lyssnar och inte viftar bort detta med ÄLflytningar..han verkar inte tycka att det är viktigt medans jag anser att det var orsaken till att vi inte lyckades denna månad..
    Borde kanske ha utbildat mig till läkare istället Tungan ute
    Du kan ju söka på Femar på familjeliv. det är ju några som bett läkaren att skriva ut det. Fast jag inte har inte letat så noga så jag vet inte om de fick det eller inte.
  • Fimpen72

jag är lite anti mot att göra sekretet mera lättflytande.
    Det finns ju en anledning till att det är trådigt, det ska bla hindra felaktiga spermier att ta sig vidare.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??