• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Sassa - håller tummarna!!

• Fimpen72

Idag kom mina Evecare från Himalaya healtcare, de som skulle hjälpa till lite =)
    Trist nog hade jag läst fel och trodde man skulle ta två kapslar/dag men det stod 2 kapslar två ggr/dag.

Men har bestämt att ta två kapslar två ggr/dag i de dagar de räcker (30 kapslar)
    Från ÄL och framåt.
    Om jag nu får ÄL av att äta 3/4dels pergo... får väl se.

Mår urka dåligt sista veckan. Tror det kan vara Borago kapslarna. tar de på morgonen med lite frukost.
    Fast sen har vi haft magsjuka hemma och jag har sådan spyfobi att jag alltid mår dåligt då.
    Är på dag dag 11 idag. ska börja ÄL testa dag 14 tänkte jag.

• Fimpen72
    flingan skrev 2010-10-26 06:34:24 följande:
    Fimpen72 - Boarago? Är det Glandin25 eller? Har funderat på att ta dessa jag med för en tjockare slemhinna. Är det därför du tar dem?
    ------------------------------------
    k berg - Kollas du upp med VUL under pergokuren? Jag fick endast ta blodprov som visade på en mycket fin äl med pergo. Hoppas nu att det finns tillräckligt kvar i kroppen för ännu en fin äl denna månad utan pergo. Är på cd 10 idag och tiden går sååå långsamt.
    Det är samma som glandin 25, gurkörtolja. (lite olika styrkor)...
    Tar den för att få tjockare slemhinna, har läst att den kan göra nytt där. Första månaden med det.

Sassa - JÄTTEGRATTIS!!!! Så himla glad över ditt plus Solig{#emotions_dlg.flower}
  • Fimpen72
    flingan skrev 2010-10-26 19:13:32 följande:
    Berätta sedan gärna om du fick någon effekt efter första månaden med oljan.
    Ja jag märker väl på mensen, jag gör ju inga VUL.

Är det ngn här som bytt dag ni äter pergo? dvs från dag 5-9 till dag 3-7
    Hur påverkade det ÄL; dvs tidigare/senare?
  • Fimpen72
    ymmmi skrev 2010-10-27 08:30:23 följande:
    när beräknar man ha ungefär ÄL efter man tagit pergo?
    Läkarna brukar räkna att man får ÄL 5-10dgr efter sista tabletten.
    Men i verkligeheten ser det annorlunda ut.
    Jag får på dag 19, vissa på dag 26, andra dag 14.

Lättast är att ha sex varannan dag från dag 12 tills mensen kommer eller att använda ÄL stickor.
  • Fimpen72
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 17:48:47 följande:
    Nu har jag varit busig... Har gått och tänkt och känt efter och hoppats nu sen äl och idag när jag kom hem från jobbet så kunde jag bara inte hålla mig. Tänkte jag måste ta ett test för att få dessa dumma förväntningar ut ur huvudet...

MEN där var svagt, men fullt synlig streck på inte så superkoncentrerat kiss... Äl +10 idag.

Oj oj oj... Hoppas det går hela vägen nu....
    härligt, grattis.
    hur många kurer hann du äta?
  • Fimpen72

är det här senaste listan?
    Kan inte gravida skriva ut vilken dos ni tog + vilken kur det togs sig på efter er BF.

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11
    Catlover: BIM?
    mira69: BIM 19/11
    Kaakis: 24/11 antar jag 
    Rose83??

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11
    sweetgirl89 BF 11-07-03
    Sassa07
    LillaMy3

• Fimpen72
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 19:19:26 följande:
    Detta var 6e kuren sen januari i år. Men första kuren, denna gång, jag inte fick väldigt sen äl. Fått på dag 25-26 hela våren, men nu plötsligt på dag 17. Hade dessutom två, helt överaskande, egna cykler mellan kur fem och sex. Har aldrig egna cykler annars...

Nu funderar jag på hur tidigt man kan boka vul. 6+4, blir det för tidigt?

Hoppas inte mensen kommer på söndag nu ändå Lite nervös när jag testat innan BIM.
    Ju senare desto bättre egentligen.
    När jag plussar tänkte jag försöka få ett i v 7+5 eller liknande.
    Just för att inte riskera att det bara är en hínnsäck.
    Jag råkade ju ut för en tom hinnsäck när dottern kom till, en vecka senare fanns det ett foster på 7mm...
  • Fimpen72
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 20:03:48 följande:
    Mmm Tänkte lite så också. Vill ju göra vul för att bli lugnare, inte stressa upp mig. Men skall resa bort en vecka så tänkte kanske kolla innan. Skall ringa min gyn nästa vecka och höra vad hon tycker.  Vilken vecka var du i när du bara såg en hinnsäck? Jag gjorde vul vecka 8+4 med sonen och då såg man massor. Skulle gjort i 7+4 i våras, men då ville den lill* inte stanna så länge. Och då var det gyn som tyckte att det var en bra tid. Så ytterligare en vecka tidigare är frågan....

Ja nä jag får avvakta och sluta oroa mig och ta tag i det om någon vecka J
    Jag var i v 5+? när de såg en missformad hinnsäck har jag för mig.

Bäst är ju att vänta tills v12 men hur lyckas man med sånt..
  • Fimpen72
    MD77 skrev 2010-10-28 07:28:25 följande:
    Jag offrade ett digitalt test och det var det ju verkligen värt. KOLLA!!! Jag fattar inte att det är sant!!! Glad Nu måste jag skynda till jobbet, får smälta allt sen...hur ska jag kunna jobba...ja, ja, det får gå. Glad

ÅH grattis vännen!!! Vilket pluss regn trådet fått.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??