• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Ellenkey - hoppas ni kan slappna av och bara vara. Det är svårt men kanske iallafall göra ett försök.

Själv har inte ÄL testerna visat minsta stegring sista veckan. Dag 25 idag.(fått ÄL dag 19 tidigare)
    Tänkte att nu kör vi med kondom i två veckor så jag kan äta primolut nor utan att riskera att vara gravid.
    Sedan ny pergo kur.

Nu törs jag inte äta Borago/Glandin 25 mera.. Kanske den som stört min "cykel".

Har ngn sett ett bra erbjudande på ÄL stickor?

• Fimpen72

Förlåt k berg ska det ju naturligtvis vara till

• Fimpen72
    flingan skrev 2010-11-08 09:50:50 följande:
    Här kom tanten i går Rynkar på näsan. Vilket gav mig en lutealfas på endast 8 dagar. Usch vad less jag blir. Så nu blir det att ta en ny kur pergo denna cykel och hoppas, hoppas...
    Känner att jag behöver lite pause från allt vad barnverkstad heter, så jag kommer inte vara så aktiv i forumet ett tag. Återstår dock att se om jag lyckas hålla mig borta, då jag gillar att pladdra. Men jag skulle nog verkligen behöva ta en pause och tänka på annat.

Lycka till allihopa och på återseende!
    Pladdermaja - var trist med LF på bara åtta dagar. Du har inte fått vagitorer för att hjälpa till?

Ellenkey - ja glandin kanske kan vara bra för vissa men verkar inte det för en del av oss.
    Jag misstänkte lite dåligt med fertiltsekret och sparsam mens och jag vet ju att pergo kan påverka sånt.
    Jag vet inte om jag skulle räkna mig själv som cool när det gäller detta... fast jag känner mig ganska påläst och vet vad som felas med mig (PCO). SÅ jag vet ju vad som behövs för att det ska bli bebis.
    Det är ju bara tiden som rinner iväg men jösses... nu får ju massor av kvinnor barn långt upp i livet.
  • Fimpen72
    helena29 skrev 2010-11-10 16:03:22 följande:

Hej alla!

Ni som gjort Vul mitt i cykeln för att kolla äggblåsorna. Har de visat att ÄL varit på G då?
    Är det oftast så att man får Äl på enkelkur?
    Vad är det för skillnad på att ta pergotime cd 3-7 och cd 5-9??

Det verkar finnas lite olika "teorier" om vilken dag som ska vara bra för vad.
    Har läst att på dag 4 så har kroppen utsett en huvudblåsa så därför skulle det vara bra att äta dag 5-9 för att ge denna blåsa extra pusch... Och om man åt tidigare så skulle det ge en mera allmän skjuts.. ev fler ägg som mognar.
    Men sen har jag läst en studie där ena gruppen åt dag 1-5 och andra 5-9.
    Där såg de att hormonvärdet låg likvärdigt i båda grupperna vid ÄL.
    Slemhinnan i livmodern vad också livärdigt.
    25% av gruppen som åt dag 1-5 blev gravida
    Ingen i 5-9 gruppen vilket de som gjorde studien tyckte vad konstigt (de borde ha blivit det)
  • Fimpen72
    helena29 skrev 2010-11-11 09:31:56 följande:
    Ja, det är lite spännande det där....får nog höra med gyn idag. Jag tar ju cd 3-7. kan det kanske bero på att jag inte har normal cykel annars? Dag 1-5 har jag aldrig hört talas om? Borde inte Äl komma tidigare då?
    Tyvärr framgick det inte i studien när ÄL kom.
    Bara att oavsett när de tog tabletterna var det liknande förutsättningar vid båda grupperna.
    Dvs samma hormonhalter och slemhinna.

Läste på ett annan forum ang multi-ägg och där blev de ofta rekommenderade att äta dag 3-7.
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-11-11 12:36:52 följande:
    Hur går det för alla?`

Någon som har BIM snart?

Fimpen: Kom det någon ägglossning??Eller har du börjat med Primolut?
    Verkar inte som om det kom ngn ägglossning eller om den var så svag att inte stickorna eller jag själv märkte.
    Tänkte vänta in BIM och sedan köra primolut nor.
    Eftersom det är viktigt att inte råka äta primolut under en ev graviditet vill jag vara säker att inte råka göra det.

Mysko faktiskt att inte ÄL dykt upp med tanke på att jag fått sådana kraftiga ÄL av 1tabl och nu inget av 3/4dels.

Saknar Gakken, barnlängtan... vart är ni?
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-11-15 07:26:38 följande:
    Fimpen72: Hur mår du?? Har du testat dig???

Helena29: Jag vet inte hur tjock slemhinnan är när den är tre skiktad! Bm sa bara att den va treskiktad. Men
    MD77 skrev ju ca 9-10 mm så hoppas nu att du har haft äl. Testar du med äl test??
    Tack Sassa för att du tänker på mig =)

Testade mig förra veckan för jag misstänkte ju att jag ev fått tidig ÄL men det var ju negativit.
    Mensen har inte dykt upp så det var inte tidig ÄL, möjligvis senare ÄL än tänkt isf...
    BIM är imorgon OM jag nu fick ÄL på dag 19.
    Jag har faktiskt gjort så att vi använt skydd sedan Dag23 för att jag ska kunna äta primolut nor.
    Vill inte råka äta det under en graviditet. Så jag tänker vänta tills onsdag och börja med primolut..
    Jag åt ju Glandin, två kapslar från dag 1-dag 20 ungefär... tror att det är det som stört.
    Jag ville ju ha bättre slemhinna eftersom jag inte haft fertilt sekret och sparsam mens.

Hur är det själv, allt bra?
  • Fimpen72
    helena29 skrev 2010-11-16 13:54:36 följande:
    Ja, det är säkert olika från gyn till gyn. Men när han såg min blåsa på 14-15 mm så sa han att vi skulle ha samlag varannan dag över helgen. han var väl ganska säker på att om den släpper så gör den det inom 3-4 dgr.
    Då behövs ju inga tester...?
    Eller vad tror ni? Varför blir ni rekommenderade det?
    ÄL tester är ju väldigt tillförlitligt om de tolkas korrekt.
    Dvs teststrecket ska vara lika starkt om kontrollstrecket (om det är ett sådan test)

Det är ju inget som garanterar att en blåsa inte tillbakabildas, växer långsammare än tänk.
    Kanske blåsan stannar och en annan börjar växa på sig..
    Den kan ju även spricka vid olika storlekar.
  • Fimpen72
    ymmmi skrev 2010-11-17 12:53:56 följande:
    hur lång tid tar det tills ni fick eran medecin som ni bestälde från goldpharma?
    Dom skickade clomiphen den 8 november och den har fortfarande inte kommit
    tog 8dgr för mig
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-12-03 08:27:05 följande:
    Fimpen är du kvar här Hur har det gått för dig???
    Jag läser sporadisk. Har varit ständigt sjuka barn sista två månaderna.
    Fick ingen ÄL förra kuren. Tog Primolut och är på dag 2 med mensen nu iallafall.

Känns så trist att Gakken, barnlängtan är borta.. Har jag missat dem, har de plussat?
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-12-14 10:57:13 följande:
    Helena29: i tråden nedan är några av tjejerna med som har varit med här innan men plussat

www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-113/m55... 
    Oh stumpan. Jättetrist.
    Kanske man skulle återvända till tråden lite då...

Är på dag 13 idag och åt dag 5-9 denna kur och skippade den där jäkla glandin. Aldrig mera sånt!!
    Äl på dag 19 har jag haft förrut så hoppas på det igen spec eftersom vi ska åka bort så vi kan inte mysa fre+lör
    Kram vännen!!
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-12-15 20:12:07 följande:
    Fimpen: Läser lite om Glandin, varför vill du inte ta den mer??? Funderar på att köpa det...
    Det kan ju skjuta upp ÄL och greja. Jag fick två jättefina ÄL av pergotime på dag 19.
    Kur tre tog jag glandin också och fick ingen ÄL alls... Så nu undviker jag dessa naturpreparat
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??