• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

sassa07 skrev 2010-09-22 08:49:09 följande:
    Då var den efterlängtade mensen här..... Grrrrrrrrrrrr!
    Men men jag ser det ändå lite positivt för nu kan jag ju förhoppningsvis börja med Pergo igen. Har redan slängt mig på tel å väntar på att dom skall ringa tillbaks...
    Vad tråkigt. Men positivt att du kan få köra pergo igen förstås.
  • Fimpen72

Jag har räknat med 6 kurer, sedan ger jag nog upp.
    Det är ju ändå inte större chanser för oss än andra och det är ju inte alls alla som blivit gravida efter 3månaders försök.

• Fimpen72

Sassa - ni skulle ju kunna prova Femar under tiden ni väntar på IVF.
    Det är ju liknande Pergo men utan att påverka slemhinnorna i livmodern och sekretet s(äggviteflytningarna)

Hade du gått göra VUL för att se hur slemhinnan ser ut?

• Fimpen72

Sassa - vad jag läst på FL så har vissa bett läkaren om Femar.
    Utomlands används den mycket oftare än här... Och när jag läst studier är den bättre än Pergo.
    Men mkt dyrare, kostar 1400kr för 6 kurer (30 tabletter).
    Men det är ju iallafall billigare än IVF.

Jag tänkte beställa via goldpharma om det inte tar sig med pergo denna kur, just för att den ger mkt bättre livmoderslemhinna.

• Fimpen72

Ni som ÄL testar med stickor, gör det ni det 1ggn/dag eller flera?
    Tempmetoden går inte denna gång, har blivit förkyld :(
    Men stickor är beställda

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-09-23 14:48:57 följande:
    YES!
    Jag har fått recept på Pergo och det ligger ett litet paket och väntar på mig nu i em 
    Fort. restat på många ställe. Men jag har flera apoteks alt, och det enda stället det fanns på var i min alldeles egna stad Tjohoooo
    Jag hade nog kunnat tänka mig att åka några mil för att få tag på det.
    ------------
    Fimpen72: tack jag ska kolla upp detta med Femar nja 1400kr känns ju inte som en förmögenhet om man jämför med IVF.
    Får du via läkaren borde du kunna få på högkostnadsskyddet...
    Men vi hoppas väl på pergo för tillfället =)
  • Fimpen72
    Alcastar skrev 2010-09-24 14:50:08 följande:
    Hej!
    Jag hoppar in här om det går bra?
    Jag är helt ny i detta. Vi var igår hos gynekologen för att starta en process. Fick Pergo utskrivet och börjar nästa mens med den.
    Vi har försökt drygt ett år, och kommer ställa oss i kö för ivf på en gång pga ålder. Men skall prova pergo under tiden :)
    Välkommen. Hoppas Pergo kan ge lite skjuts och få fram lite finfina ägg =)
  • Fimpen72

Är så negativ denna "kur". Tycker inte alls jag har samma känningar som jag hade förra månaden.
    Dag 12 idag så tänkte börja kolla med ÄL stickor på söndag, fick ju ÄL dag 19 förra kuren.

Vill ju att det ska spänna och göra lite ont runt äggstockarna, som det gjorde sist men icke då.
    Får hoppas på utslag på ÄL stickorna annars drar jag iväg en beställning på Femar direkt.

Så här blev det förra ggn jag åt.
    Fick ÄL förstaenkel kuren, ingen ÄL andra enkelkuren. ÄL första  Dubbelkurkuren =tvillingarna
    Men ska väl inte ta ut ngt i förskott, kan ju blir ÄL fast jag inte har mega känningar

• Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 17:22:55 följande:
    Upp med kampgnistan!
    Det ska nog gå, du är ju bara på CD 12 än. Hoppet är inte ute förräns mensen kommer!

Jag kände inget speciellt då, kom runt cd15, och CD 17-20 hade jag asont.

Men jag tror jag känner lite som du, jag var mer hoppfull förra cykeln, som var naturlig. Tycker jag borde känna mig mer hopfull nu när jag börjat med Pergo! Förstår mig inte på mig själv. Suttit och ältat detta hos min kurator på fm, att hon inte blir trött på mig ;)
    Tur nog så är det väl proffsiga och tar emot ätande utan problem. Jag gick hos kurator efter min fosterreduktion, det var otroligt hjälpsamt men jag borde kommit iväg tidigare (tog 1år).

Känner mig lite mera positiv nu faktiskt, kanske det smäller imorgon och jag ligger dubbelvikt av smärta he he
  • Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 17:24:49 följande:
    Nu är det ju fredag och helg och jag undrar,
    Hur gör ni alla med alkohol?
    Dricker ni alkohol nu när ni försöker bli gravida eller är det total abstinens? Eller bara under follikelfasen, alltså från mens till äl, eller hur tänker ni?
    Jag dricker otroligt lite i vanliga fall.
    Men om jag nu skulle tex iväg till en kompis för att gå ut skulle jag inte dra mig för att ta några glas om jag hade en bit kvar till ÄL.
    Jag skulle nog inte kunna ta mer än ngt glas runt ÄL för att slippa dåligt samvete om mensen skulle komma sen.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??