• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • mira69
    ymmmi skrev 2010-11-09 13:49:50 följande:
    är på dag 18 har testat varje dag sen mensen slutade och då på dom biliga testen har det i bland varit två streck men väldigt svaga streck och inte som nu starka...

Apolivas var inte lika stark i dag som i går men det biliga testet var lika starkabåda strecken i dag och testade ett annat biligt test som jag fått med posten fast gick ut för 3 månder sedan men där var test strecket väldigt ljust och CB negativt.

Inget ÄL sekret heller men hade väldigt ont i tjej magen i går kväll och har fortfarnade molande värk där nere.

Och Jag kände livmodertappen i söndags och då var den väldigt lågt nere och i går och i dag är det högt uppe.
    Om det hade varit min kropp, så hade det förmodligen inneburit stegring igår och ÄL igår kväll/idag med tanke på att du har ont nu. Jag har alltid stegring dagen innan jag får ont och blir svullen som en ballong. Jag tror ägget släpper när jag får ont och blir svullen (jag har ju tidigare gått igenom IVF och då blir ju allt maximerat och man vet exakt vad som händer i kroppen, eftersom man får sprutor för att äggen ska växa till sig och en annan spruta för ÄL. Den erfarenheten har gjort att jag vet hur min kropp resgerar på de olika faserna, fast naturligtvis i mindre omfattning nu utan IVF)

Hoppa på mannen idag och mys på, tror du har ÄL! Lycka till!
  • mira69
    ymmmi skrev 2010-11-09 15:53:42 följande:
    haha har myst på både i går  kväll och i förgår =)
    Toppen!
  • FannyB
    mira69 skrev 2010-11-09 12:45:24 följande:
    Förstår vad du menar och självklart måste du få vara negativ...  Måste bara fråga om ni blivit utredda? Har för mig att jag läst att ni försökt rätt länge. Jag och min man hade hösten -08 försökt i 1½ år och kände precis som du nu. Vi tog kontakt med fertilitetsmott. och fick genomgå IVF, trots att det inte var något fel på någon av oss. Vår underbara lilla dotter blev till 5 månader efter första försöket (på 4:e försöket) och jag kan lova dig att det var det värt!!!

Kramar till dig och njut av time outen! Unna er sådant som ni snart inte kan unna er (med stor mage eller liten baby på armen :) )
    japp, vi har blivit utredda. än så länge har man inte kunnat hitta nåt fel på oss. så planen är att jag ska äta pergo varannan månad i 6 mån. om det inte tar sig inom den tiden ska jag få sprutor (gonal-f) i 6 mån. om det inte tar sig då heller blir det IVF. såå, det känns väldigt utdraget och segt detta... jaa, det är ungefär 1 ½ år för oss nu med. det låter underbart med er dotter!! jag förstår att det är värt det, hur lätt som helst! men ibland känns det såå himla långt borta bara...

japp, jag & sambon packar väskan och sticker till rom fredag morgon så det passar perfekt med time out denna månaden!! :)

tack för allt stöd!!
    kramar!!
  • mira69
    FannyB skrev 2010-11-10 08:48:53 följande:
    japp, vi har blivit utredda. än så länge har man inte kunnat hitta nåt fel på oss. så planen är att jag ska äta pergo varannan månad i 6 mån. om det inte tar sig inom den tiden ska jag få sprutor (gonal-f) i 6 mån. om det inte tar sig då heller blir det IVF. såå, det känns väldigt utdraget och segt detta... jaa, det är ungefär 1 ½ år för oss nu med. det låter underbart med er dotter!! jag förstår att det är värt det, hur lätt som helst! men ibland känns det såå himla långt borta bara...

japp, jag & sambon packar väskan och sticker till rom fredag morgon så det passar perfekt med time out denna månaden!! :)

tack för allt stöd!!
    kramar!!
    Oj, ja, det låter som en utragen och seg process.. Vore jag dig så skulle jag stå på mig om IVF. All fertilitets-medicin är väldigt påfrestande för kroppen (och väntan/längtan/misslyckandet för psyket) och det medför ju också en del ökade risker, så ju snabbare positivt resultat desto bättre. Du ska ju orka vara pigg och i god kondition under graviditeten :) Vi sökte privat och betalade själva för första omgången IVF, eftersom landstinget hade en regel om att man skulle ha försökt själv i 2 år. Det privata försöket misslyckades, men direkt efter det fick vi en ny omgång av landstinget... och sen lyckades vi! Det jag menar med att det var värt det var just IVF processen... För det är ju en ganska omtumlande och krävande process för en del. På den privata kliniken dit vi kom först, så förstod de inte varför man skrivit ut så mycket pergo till mig (9 mån), de tyckte 3 månader hade räckt, för sen kan det, enligt dem, ha en negativ påverkan istället för positiv. Du kan ju söka på Carl von Linne kliniken på nätet, för där finns IVF-processen beskriven väldigt bra och tydligt.

Härligt med en resa till Rom, hoppas ni får det helt underbart!

Kram
  • FannyB
    mira69 skrev 2010-11-10 14:32:08 följande:
    Oj, ja, det låter som en utragen och seg process.. Vore jag dig så skulle jag stå på mig om IVF. All fertilitets-medicin är väldigt påfrestande för kroppen (och väntan/längtan/misslyckandet för psyket) och det medför ju också en del ökade risker, så ju snabbare positivt resultat desto bättre. Du ska ju orka vara pigg och i god kondition under graviditeten :) Vi sökte privat och betalade själva för första omgången IVF, eftersom landstinget hade en regel om att man skulle ha försökt själv i 2 år. Det privata försöket misslyckades, men direkt efter det fick vi en ny omgång av landstinget... och sen lyckades vi! Det jag menar med att det var värt det var just IVF processen... För det är ju en ganska omtumlande och krävande process för en del. På den privata kliniken dit vi kom först, så förstod de inte varför man skrivit ut så mycket pergo till mig (9 mån), de tyckte 3 månader hade räckt, för sen kan det, enligt dem, ha en negativ påverkan istället för positiv. Du kan ju söka på Carl von Linne kliniken på nätet, för där finns IVF-processen beskriven väldigt bra och tydligt.

Härligt med en resa till Rom, hoppas ni får det helt underbart!

Kram
    tack för goda råd!! sist jag var till läkaren så lät det som att det ev kunde bli tal om IVF eller åtminstone sprutor redan efter nästa menscykel. så, kanske kanske kan det gå lite snabbare. jag ska ju på spolning den 7 dec, så då kan jag prata lite mer med honom om det.

kram!
  • helena29

Hej alla!

Ni som gjort Vul mitt i cykeln för att kolla äggblåsorna. Har de visat att ÄL varit på G då?
    Är det oftast så att man får Äl på enkelkur?
    Vad är det för skillnad på att ta pergotime cd 3-7 och cd 5-9??

• ymmmi

helena: tror jag kan svara på några av frågorna, men får se ifall jag har rätt =)
    Dom som har gjort vul har kunnat se om det varit några äggblåsor.
    Nej vissa får inte ÄL på enkel kur utan måste ta till dubbel kul eller trippel kur.

Det andra får dom kuniga svara på =) och även rätta mig om jag har totalt fel

• sassa07

k berg: Ha en toppen resa, koppla av och njut

ymmmi: Håller tummarna att det tar sig denna månaden, hade väl vart kanon med en för tidig julklapp

helena29: Jag har fått äl på alla mina 3 kurer, och jag tog enkeldos. Dom ser väl hur stora äb är när du gör vul och kan då utgå från att det kan bli äl.
    Skillnad på dagarna e jag osäker på men jag tror att Fimpen72 och Syskonmaking har tagit på andra dagar så dom kanske kan ge dig ett bättre svar!!!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??