• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • helena29
    sassa07 skrev 2010-11-05 08:35:19 följande:
    Morning!
    Jag mådde väl som vanligt! Tyvärr va jag ju som vanligt inställd på mens! Hade molandevärk, men med facit i hand så vet jag att jag kände mig mer gråtfärdig dagarna innan! Har en gubbe som snart ska pensioneras på jobbet som jag tycker väldigt mycket om så veckan innan BIM grät jag nästan på jobbet!
    Jag fick ömma bröst typ dagen efter jag +at! Jag känner mig inte så gravid så ibland på jobbet å även hemma brukar jag ta tag i brösten för att känna att de fort ömmar hehe... knäppt va?!
    När har du BIM???
    ---------------
    Fjällräven: Är du här?? testat dig???

Barnlängtan har oxå vart borta ett tag???
    Kan tänka mig att man knappt kan fatta.... På vilken pergokur plussade du? Enkel dubbel?
  • flingan
    sassa07 skrev 2010-11-05 08:35:19 följande:
    Närr har du BIM???
    Jag skulle tro att det är i mitten på nästa vecka, då jag sista hade 12 dagars lutealfas, så jag räknar med det även denna cykel. Har ju tidigare haft problem med kort lutealfas, men pergo hjälpte mig få normal första kuren. Men jag tar mest en dag i taget, då jag tidigare fått mensen så tidigt som 4 dagar efter äl, så varje dag som går och mensen inte kommer är positiv.
  • ellenkey

Måste säga att progesteronet iaf har hjälpt mig att få normal mens. De senaste åren har jag ju som sagt haft väldigt sparsam mens och ingen mensvärk alls, men nu efter att jag tagir progesteron så har jag världens mensvärk och blöder mkt som jag gjorde tidigare när kroppen var normal. Försökte ringa gyn och säga att jag ville fortsätta med progesteronet efter nästa äl eftersom min kropp verkar bli annorlunda på ett bra sätt av det.. han har fortfarande inte ringt upp men det är ju inte så bråttom.

Pladder: Jag får alltid jättemkt flytningar innan mens, kanske 4-5 dahar innan så när jag får det så vet jag att det är kört redan, när jag varit gravid har jag varit helt torr.

• flingan
    ellenkey skrev 2010-11-05 09:22:39 följande:
    Pladder: Jag får alltid jättemkt flytningar innan mens, kanske 4-5 dahar innan så när jag får det så vet jag att det är kört redan, när jag varit gravid har jag varit helt torr.
    Det verkar som att allt är normalt när det gäller att tyda grav symtom. Visst har massor med flytningar och säger att det var tecken på grav. Andra, som du skriver, är torra. Vissa har ont i brösten, andra hade inte ont i brösten. Inte konstigt att man blir knäpp av att läsa på FL! Obestämd 

Men det är toppen att FL finns, så att man kan fördriva tiden mellan antingen mens och äl, eller äl och bim. Ni är toppen allihopa! Glad
  • ellenkey

pladder: Ja visst behöver man älta en hel del Pratar ni med era respektive om detta?

• flingan
    ellenkey skrev 2010-11-05 09:34:35 följande:
    pladder: Ja visst behöver man älta en hel del Pratar ni med era respektive om detta?
    Japp, han frågar hur jag känner mig och vilken dag jag är på. Han stöttar mig när jag deppar när mensen kommit. Han försöker vara positiv, vilket behövs de gånger som jag känner mig nere.
  • Eddam

Jag kände ingenting mellan äl och mens, speciellt ingen PMS. Ömma brostvårtor, ökade flytningar och illamåendet kom efter plusset.. Men jag var precis som Sassa, hade jättenära till gråten.. Ellenkey: Hör av dig om tabletterna hann fram eller inte. Dom borde hinna fram men man kan ju aldrig lita på posten..

• flingan
    Eddam skrev 2010-11-05 09:50:37 följande:
    Jag kände ingenting mellan äl och mens, speciellt ingen PMS. Ömma brostvårtor, ökade flytningar och illamåendet kom efter plusset.. Men jag var precis som Sassa, hade jättenära till gråten.. Ellenkey: Hör av dig om tabletterna hann fram eller inte. Dom borde hinna fram men man kan ju aldrig lita på posten..
    Har haft riktigt dåligt PMS-humör i två dagar, så det är väl inget positivt tecken tyvärr. Men, loppet är inte kört förren tanten dykt upp.
  • MD77

Jag kände inte mycket heller...lite knasig och bubblig i magen bara, men det var kanske det extra progesteronet jag tar. Jag har inga symptom nu heller, förutom lite svullen mage, mår prima! än så länge, peppar, peppar! Glad

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??