• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • flingan

k berg - Härligt med väldigt bra progesteron. Själv hade jag ju skyhöga världen efter första kuren pergo och gyn var mycket nöjd.
    Så du ska få göra en spolning, vad ba. Jag har inte fått göra det, men tänkte fråga efter det när vi ska kontakta gyn, efter 6 månader med pergo, om det inte tar sig innan dess. Går du privat eller via landstinget?

• FannyB
    flingan skrev 2010-11-03 08:39:29 följande:
    k berg - Härligt med väldigt bra progesteron. Själv hade jag ju skyhöga världen efter första kuren pergo och gyn var mycket nöjd.
    Så du ska få göra en spolning, vad ba. Jag har inte fått göra det, men tänkte fråga efter det när vi ska kontakta gyn, efter 6 månader med pergo, om det inte tar sig innan dess. Går du privat eller via landstinget?
    jag går privat. och du? min läkare sa att spolning "kan vi göra om du vill", och jag känner "varför inte?" det finns ju, som jag förstår, inga neg konsekvenser utav det, förutom att det kan göra lite ont. jag tänker att det är lika bra tt få det gjort så fort som möjligt, annars är det ju bortkastat att äta pergo om inte äggen kan passera...
  • flingan

k berg - Jag går också privat. Men jag får varken VUL eller erbjudande om spolning. Men kan ju vara eftersom jag sökte hjälp tidigare än efter 1 år, pga mycket oregelbundna cykler som troligen berodde på utebliven äl. Så jag fick ta blodprover och fick sedan tre kurer med pergo att ta varannan månad och sen komma tillbaka om det inte tagit sig. Då tänker jag be om spolning. Inboxar även ett meddelande till dig Flört.

• ellenkey

syskon: Hann få värsta förhoppningarna eftersom mensen dröjde så jag blev sååå besviken i morse då den började.. Känner inte att jag orkar ta nya tag, men vet att man ändrar sig

Nåväl, fick pergo utskrivet men det verkar vara slut överallt. Ska ringa runt till lite apotek idag. Men en sak som jag tycker är konstig är att jag inte ska kollas med vul överhuvudtaget under kuren! Känns lite vanskligt.. ska enligt honom äta varje månad dag 5-9 men var det inte bättre att äta varannan månad?? Hjälp mig Hoppas jag hittar ett apotek nu bara.

• Eddam

Neej vad tråkigt för er som fått mens!!   Dumma mens! Men som sagt, försök ta nya tag. Eller vänta nån/några månader och ta tag i det igen... NÅN gång kommer ju plusset!

Ellenkey: Jag fick oxå massa Pergo utskrivet och inga VUL. Bara blodprov efteråt för att se om det gett någon ÄL.. Fast jag fick ordinerat dag 3-7 och varje månad.. Läkarena verkar göra som dom vill..
    Jag har både Pergo och utlänska tabletter här hemma om det krisar.. Jag kan skicka..

• flingan

ellenkey - Trist med mens! Tillåt dig att vara deppig, sen känns det bättre och du kan ta nya krafter.

• mira69
    Fimpen72 skrev 2010-11-02 22:03:41 följande:
    Full stegring bara en dag men ser att det är på G dagen före.
    Läste precis på FL en tjej som blivit gravid trots att hon inte fick fullt utslag på ÄL.
    Det var därför jag misstänker att jag kanske hade ÄL när den blev lite starkare. Fast hoppas att den är sen men det borde den inte vara med tanke på att jag åt dag 3-7 denna kur och inte dag 5-9.

Jag läste på en amerikansk fertilitetssida ang att man ska testa två ggr och vid ungefär de tidpunkterna för att inte missa stegringen.
    Går ju åt fler tester men de är ju inte superdyra.

Nu har jag tvingat in mannen i duschen för nu måste det bli pysmys ha ha...
    Håller tummarna för att din ÄL är sen! 
  • LillaMy3

Nej, usch så trist för er som fått mens   Hoppas inte Pergotime är slut över allt, nu igen...

*kram om*

• ellenkey

syskon; Ohhh vore så gulligt av dig om du kunde skicka 5 tabletter pergo till mig, skicka ditt kontonr så sätter jag in pengar till dig. Det är nämligen så att det är slut överallt och kommer inte in förrän i slutet av nästa vecka vilket är för sent för mig. Hinner du skicka imorgon så jag har dem på fredag? Annars är det för sent och då får jag köpa dem på Apoteket istället. Mailar adressen iaf

När fick du äl förresten om du började äta från dag 3?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??