• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07
    {#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Fjällräven: 3/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11
    Catlover: BIM?
    mira69: BIM 19/11
    Kaakis: 24/11 antar jag 
    Rose83??
    ellenkey: 30/10

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11 4e pergokuren (första dubbelkuren)
    sweetgirl89 BF 11-07-03 1a enkelkuren
    Sassa07: BF 11-07-03  3e Pergokuren
    LillaMy3  BF 11-07-09 6e pergokuren
    MD77: BF 11-07-09 3:e pergokuren
  • sassa07
    ellenkey skrev 2010-10-29 14:09:43 följande:
    Kan nån lägga till mig på listan, vet inte hur man gör så fina blommor BIM 30/10, alltså imorgon. Men jag tror inte att mensen kommer då jag äter progesteron.. väntar till ons för att testa om inte mensen kommit innan.

sassa: Det är ju så tidigt i graviditeten så det är egentligen ingen fara att du dricker en öl, många som är gravida vet ju inte ens om det förrän de gått flera veckor över tiden (antar att de inte hänger på fl haha). Men det kan ju kännas olustigt att dricka, hade nog sagt nåt om att jag åt pencillin eller så.
    Du e med

Jag har ju läst någonstans att innan v6 är det "ok" men jag har absolut INTE tänkt att bli full eller dricka mängder med öl.
    Men som du skriver det känns olustigt att dricka... Vi har kämpat i 1,5 år för detta lilla liv i magen, jag vill inte förstöra något!!

ha en underbar fredags kväll tjejer
  • FannyB
    sassa07 skrev 2010-10-29 13:46:21 följande:
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-113/m55...

Hit ska vi ALLA här i tråden...

(kanske la den i "fel" kategori, men BF gruppen går ju inte då vi alla har/kommer att ha olika BF månader, jaja strunt samma bara vi kan följas åt )

PUST!
    Jag sitter i en krånglig situation idag/ikväll!! Vi har 2ggr om året (planerat) partaj med jobbet!! Och just idag är det fest!
    Vad ska jag göra?? ingen vet å ingen ska få veta heller tycker det är lite väl tidigt ännu!
    Jag funderar starkt på att ta mig en öl me dom andra och  smutta på den, hälla ut lite då å då kanske
    jag brukar ju inte säga nej så denna gången blir väl misstänksam om jag absolut inte tar något...
    Ju fullare dom blir så märker dom ju inte att jag kanske inte dricker hehehe

Vad hade ni gjort??? skulle ni vågat ta lite öl???
    men lyllo er som får skriva i den tråden....!!

jag har flera goda vänner som är läkare, och de sippar då och då på ett glas vin, trots graviditet. de hävdar att nolltoleransen vad gäller alkohol är skapad för att kvinnor inte ska missbruka under graviditet. så - sippa på en öl med gott samvete du!! behöver ju inte satsa på att bli dansa-på-bordet full just ikv... men jag tror inte nån annan märker nåt alls, bara du typ håller en öl i handen. bara vi som har gravid-ögonen på som tänker på sånt i såna fall...Flört
  • Eddam

Sassa: Jag hade nog köpt alkoholfria drinkar och inte sagt något.. Dom har ju ingen aning!

Jag hoppar in i nya tråden med men jag hänger kvar här med tills alla plussat!

• ellenkey

Alltså jag vill inte dra ner stämningen men jag är såå nere idag! Fick veta igår att en kompis till mig nyss plussat med fyran, vi har barn i liknande ålder sen tidigare, och enligt henne så gick det på första försöket och att de bara haft sex EN gång den månaden.. gahhh känns positivt då jag själv haft 2 äl på 10 mån och vi har iafg prickat in dem... blir så ledsen.. jag vet att det är fånigt att jämföra sig med andra men gör det ändå

• MD77
    ellenkey: Nej, det är inte alls fånigt! Klart att man blir bitter och lite ledsen. När man kämpar och kämpar och inte lyckas och sen får höra om andra som knappt ens försöker och sen lyckas så känns det inte kul. Det finns liksom ingen logik i det, ingen rättvisa... Det lycka du ändå kan känna är att du KAN bli gravid, frågan är bara när. Jag känner en enorm lycka av att bara veta att jag faktiskt kan, det finns massor av människor som inte kan eller har väldigt svårt att bli med barn och får hålla på i flera år. Det är svårt att tänka så kanske...man har rätt att vara nere och lite deppig ibland, efter det kan det bara bli bättre! Glad

Hur känns det annars då, några symptom?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fimpen72

ellenkey - ja visst blir man ledsen trots att man kanske har barn sedan tidigare.
    Jag blir också ledsen när mensen kommer trots att jag redan har tre barn..
    Men jag försöker tänka att det alltid finns någon som har det jobbigare.... då brukar det inte kännas lika jobbigt.

• ellenkey

MD77 och Fimpen: Tack för era ord Har tyvärr bara sympton på att mensen ska komma så jag är säker på att det inte blev nåt igen, ska iaf ringa gyn på måndag.

• Eddam

Jag förstår helt hur du känner. Iaf jag ville ge upp för att det ändå inte kommer ske och som vi kom fram till förut i tråden. VI HATAR ALLA GRAVIDA!! haha.. Kanske inte så allvarligt men det är INTE kul när man kämpar och kämpar och man hör andra som gärna skryter om hur otroligt lätt det är att bli gravid!! SUCK!! Men snart så plussar du!!!

• ellenkey

syskon: Javisst känns det som skryt på nåt sätt, att liksom poängtera att de bara haft sex en gång och att det var 1a försöket. Å andra sidan är jag inte det minsta avundsjuk på att ha sex så sällan som de verkar ha

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??