sassa07 skrev 2010-10-29 13:46:21 följande:
www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-113/m55...
Hit ska vi ALLA här i tråden...
(kanske la den i "fel" kategori, men BF gruppen går ju inte då vi alla har/kommer att ha olika BF månader, jaja strunt samma bara vi kan följas åt
)
PUST!
Jag sitter i en krånglig situation idag/ikväll!! Vi har 2ggr om året (planerat) partaj med jobbet!! Och just idag är det fest!
Vad ska jag göra?? ingen vet å ingen ska få veta heller tycker det är lite väl tidigt ännu!
Jag funderar starkt på att ta mig en öl me dom andra och smutta på den, hälla ut lite då å då kanske
jag brukar ju inte säga nej så denna gången blir väl misstänksam om jag absolut inte tar något...
Ju fullare dom blir så märker dom ju inte att jag kanske inte dricker hehehe
Vad hade ni gjort??? skulle ni vågat ta lite öl???
men lyllo er som får skriva i den tråden....!!
jag har flera goda vänner som är läkare, och de sippar då och då på ett glas vin, trots graviditet. de hävdar att nolltoleransen vad gäller alkohol är skapad för att kvinnor inte ska missbruka under graviditet. så - sippa på en öl med gott samvete du!! behöver ju inte satsa på att bli dansa-på-bordet full just ikv... men jag tror inte nån annan märker nåt alls, bara du typ håller en öl i handen. bara vi som har gravid-ögonen på som tänker på sånt i såna fall...