• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • GakkenLive

Hm, jo, sexlivet är ju eg regelbundet, bara problemet nu då han inte har varit i form, eller jag på förra, då jag var genomförkyld, haha...men då hade jag i alla fall..
    Jag är , vet inte om jag har berättat det här. Väldigt feg att prat om allt detta med att "göra barn" med min sabo, kalladet fegt, pinsamt eller vad ni vill...
    Men jag måste lära mig att meddela att nu är det äl tider.

Btw, min läkare sa att jag inte ska haka upp mig på äl  tester, för de är inte alltid rätta, kan stressa en, o missvisa datumet. Vet inte om hur mycket det kan stämma...
    Men jag hoppas lite på det. Klart för lite sex den här månaden, o lite fel dagar...suck..
    Nåja, hoppas på tur.hade i alla fall två klara fina röda streck förra torsdagen, BIM på måndag. Kort fas den här månaden(8-10 dgr) ,så jag hoppas fasen det är nog...Har nog alrdig haft så kort...
    Gör mig lite nervös...

LillaMy3 skrev 2010-10-27 17:48:47 följande:
    Nu har jag varit busig... Har gått och tänkt och känt efter och hoppats nu sen äl och idag när jag kom hem från jobbet så kunde jag bara inte hålla mig. Tänkte jag måste ta ett test för att få dessa dumma förväntningar ut ur huvudet...

MEN där var svagt, men fullt synlig streck på inte så superkoncentrerat kiss... Äl +10 idag.

Oj oj oj... Hoppas det går hela vägen nu....
    Jasså, minsann... =).Så det ser ut som du väntar smått då? =).Grattis i så fall...
    Hoppas du kan ivsa upp ett fint test...
  • LillaMy3
    Jasså, minsann... =).Så det ser ut som du väntar smått då? =).Grattis i så fall...
    Hoppas du kan ivsa upp ett fint test...
    Hoppas det är så!! Tog en bild, men den blev lite liten och konstig. Men man såg strecket. Får ta och testa till helgen igen På BIM förslagsvis. Hoppas på ett starkt streck då, så blir jag glad

Hur vet du föresten att du får kort lutealfas denna måndad? Lutealfasen brukar ju vara ganska konstant. Jag har tex alltid 14 dagar. Oberoende på när jag får äl....
    Hoppas din kropp har längre lutealfas än 8-10 dagar!
  • mira69
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 17:48:47 följande:
    Nu har jag varit busig... Har gått och tänkt och känt efter och hoppats nu sen äl och idag när jag kom hem från jobbet så kunde jag bara inte hålla mig. Tänkte jag måste ta ett test för att få dessa dumma förväntningar ut ur huvudet...

MEN där var svagt, men fullt synlig streck på inte så superkoncentrerat kiss... Äl +10 idag.

Oj oj oj... Hoppas det går hela vägen nu....
    OJ, vad kul! Grattis!
  • GakkenLive
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 19:48:07 följande:
    Hoppas det är så!! Tog en bild, men den blev lite liten och konstig. Men man såg strecket. Får ta och testa till helgen igen På BIM förslagsvis. Hoppas på ett starkt streck då, så blir jag glad

Hur vet du föresten att du får kort lutealfas denna måndad? Lutealfasen brukar ju vara ganska konstant. Jag har tex alltid 14 dagar. Oberoende på när jag får äl....
    Hoppas din kropp har längre lutealfas än 8-10 dagar!
    Hm, jag vet ju inte det hundraprocentigt nej...men jag brukar ha 27-29 dagar mellan varje mens, har haft en gång på 31 dagar, på ett år....
    O jag hade mens den 4 okt,  så näst, enl konstens alla regler borde vara den 1 nov...
    O jag fick max på teststickan den 21 oktober....
    Så jag borde ha äl runt där, om testerna nu stämmer...
    Eller har jag fel???
  • LillaMy3
    GakkenLive skrev 2010-10-27 19:54:32 följande:
    Hm, jag vet ju inte det hundraprocentigt nej...men jag brukar ha 27-29 dagar mellan varje mens, har haft en gång på 31 dagar, på ett år....
    O jag hade mens den 4 okt,  så näst, enl konstens alla regler borde vara den 1 nov...
    O jag fick max på teststickan den 21 oktober....
    Så jag borde ha äl runt där, om testerna nu stämmer...
    Eller har jag fel???
    Tror det kan vara så att tiden från mens til äl varierar, men äl til mens är konstant. Jag har väldigt oregelbundna cykler, om några alls, och brukar ändå ha konstant tid mellan äl och mens.

Så du hade nog senare äl Och så BIM 14 dager efter det, om ca en vecka. Man måste ju inte träffa mitt i prick på äl, utan några dagar innan, eller någon dag efter kan funka det också.

SKall hålla tummarna för dig!!
  • Fimpen72
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 19:19:26 följande:
    Detta var 6e kuren sen januari i år. Men första kuren, denna gång, jag inte fick väldigt sen äl. Fått på dag 25-26 hela våren, men nu plötsligt på dag 17. Hade dessutom två, helt överaskande, egna cykler mellan kur fem och sex. Har aldrig egna cykler annars...

Nu funderar jag på hur tidigt man kan boka vul. 6+4, blir det för tidigt?

Hoppas inte mensen kommer på söndag nu ändå Lite nervös när jag testat innan BIM.
    Ju senare desto bättre egentligen.
    När jag plussar tänkte jag försöka få ett i v 7+5 eller liknande.
    Just för att inte riskera att det bara är en hínnsäck.
    Jag råkade ju ut för en tom hinnsäck när dottern kom till, en vecka senare fanns det ett foster på 7mm...
  • LillaMy3
    Fimpen72 skrev 2010-10-27 19:59:44 följande:
    Ju senare desto bättre egentligen.
    När jag plussar tänkte jag försöka få ett i v 7+5 eller liknande.
    Just för att inte riskera att det bara är en hínnsäck.
    Jag råkade ju ut för en tom hinnsäck när dottern kom till, en vecka senare fanns det ett foster på 7mm...
    Mmm Tänkte lite så också. Vill ju göra vul för att bli lugnare, inte stressa upp mig. Men skall resa bort en vecka så tänkte kanske kolla innan. Skall ringa min gyn nästa vecka och höra vad hon tycker.  Vilken vecka var du i när du bara såg en hinnsäck? Jag gjorde vul vecka 8+4 med sonen och då såg man massor. Skulle gjort i 7+4 i våras, men då ville den lill* inte stanna så länge. Och då var det gyn som tyckte att det var en bra tid. Så ytterligare en vecka tidigare är frågan....

Ja nä jag får avvakta och sluta oroa mig och ta tag i det om någon vecka
  • GakkenLive
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 19:59:42 följande:
    Tror det kan vara så att tiden från mens til äl varierar, men äl til mens är konstant. Jag har väldigt oregelbundna cykler, om några alls, och brukar ändå ha konstant tid mellan äl och mens.

Så du hade nog senare äl Och så BIM 14 dager efter det, om ca en vecka. Man måste ju inte träffa mitt i prick på äl, utan några dagar innan, eller någon dag efter kan funka det också.

SKall hålla tummarna för dig!!
    ...haha....Jo jag vet.
    Det ska ju normalt vara så, men det är alltid den lutela (skrev jag rätt nu =P) fasen som kortas ner för mig, hur sjukt det än är...
    Nåja....får bara se när mensen kommer nu då.

Hur är det för er andra då det gäller molvärk nedtill?
    Förr månaden då jag åt pergo så hade jag typ konstant molvärk nedtill från äl till BIM, nu har jag merea sporadiskt...
    Funderar på pms symptom =P...eller en biverkning från pergokuren som var...
  • MD77
    LillaMy3: GRATTIS! Vad kul! Verkar vara mångas månad denna månad, hoppas det fortsätter att vara så för oss andraGlad
    GakkenLive skrev 2010-10-27 20:11:04 följande:
    ...haha....Jo jag vet.
    Det ska ju normalt vara så, men det är alltid den lutela (skrev jag rätt nu =P) fasen som kortas ner för mig, hur sjukt det än är...

Förr månaden då jag åt pergo så hade jag typ konstant molvärk nedtill från äl till BIM, nu har jag merea sporadiskt...
    Jag har i alla kurer också haft molvärk från ÄL till BIM mer eller mindre. Denna gången upplever jag inte att det är lika mycket, kan vara så att kroppen kanske vant sig eller så är det jag som vant mig och inte känner lika mycketGlad Just nu har det ökat lite och jag känner mer "därnere", ilningar och milande värk, det är väl mensen som är på gång vilken dag som helst antar jag.

Denna dagen brukar vara min BIM-dag eftersom jag endast har 9 dagars lutealfas, men eftersom att jag tar extra progesteron så förlängs den, men jag vet  inte hur länge...den som väntar får se...
    Det är bara så tråkigt när man känner på sig att det är kört...all luft går liksom ur en...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • LillaMy3
    GakkenLive skrev 2010-10-27 20:11:04 följande:
    ...haha....Jo jag vet.

Ok Hoppas din lutealfas gör ett undantag denna gång då och blir liiiite länge än du befarar.

Har inga speciella symptom alls. Hungrig som attans och trött. Liiiiiite molvärk, men kan inte påstå att det är varken mer eller mindre än vanligt. Liiiiiite ömma bröst, men inte så väldigt mkt.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??