• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-29 09:31:14 följande:
    Verkligen
    ellennkey du e inte med på listan??

Dags att smygstarta en ny tråd så att vi ALLA i denna tråden kan fortsätta att följas
    Ja, det tycker jag! Starta en sån tråd Sassa Glad Vad ska vi döpa den till?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • LillaMy3
    FannyB skrev 2010-10-29 13:12:05 följande:
    jag förstår din oro!! men du ska se att det går vägen!!

TACK för att du hoppas å mina vägnar!! det betyder mycket då man knappt vågar hoppas själv...

jag mätte min fettprocent igår och jag ligger på 15,5%... minimum gräns för tjejer är egentligen 21%. så, det kan vara en del av förklaringen för min del, för låg fettprocent kan tydligen ställa till kaos med hormonerna. men jag äter ju som en häst...Skäms  suck! får försöka svulla extra mycket i helgen...

ha en go helg alla goa tjejer!!

och stort GRATTIS igen till alla plussare!! Glad
    Nu var det länge sen jag mätte fettprocent, men tror inte jag ligger högre än det. Eller nja, kanske nu. Brukar ha ett BMI på ca 18 men tror jag kommit upp till i vart fall 19 nu. Gått upp ca 5-6 kg sista året (eller snarare inte ansträngt mig för att gå ner efter sonen kom). Kanske därför jag fick två helt "egna" cykler i sommras

För lite kropsfett är inte så bra för östrogennivåerna. Men man skall ju äta bra också även om man vill lägga på sig lite. Gäller att äta "rätt" fett. Transfetter läste jag någonstans inte var så bra för fertiliteten, så hoppa kakor och glass och sånt. Ät mer mat med tex lite extra olivolja på
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-10-29 13:19:29 följande:
    Ja, det tycker jag! Starta en sån tråd Sassa Glad Vad ska vi döpa den till?
    ja det hade vart riktigt roligt att följas åt nu när vi har kämpat så tillsammans
    Ge mig ett namnförslag
    "Vi som kämpade" eller nåt liknande...

jag hänger fort. med här för att kolla hur det går...
  • sweetgirl89
    sassa07 skrev 2010-10-29 13:30:20 följande:
    ja det hade vart riktigt roligt att följas åt nu när vi har kämpat så tillsammans
    Ge mig ett namnförslag

kanske nåt i stil med: vi som kämpade och fick + med pergotime?
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-29 13:30:20 följande:
    Ge mig ett namnförslag

"Gravida Pergokämpar" kanske Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    sweetgirl89 skrev 2010-10-29 13:32:38 följande:
    kanske nåt i stil med: vi som kämpade och fick + med pergotime?
    så blir det
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-10-29 13:32:42 följande:
    "Gravida Pergokämpar" kanske Glad
    den va bra... ole dole doff hihihi
  • sassa07
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-113/m55318106.html

Hit ska vi ALLA här i tråden...

(kanske la den i "fel" kategori, men BF gruppen går ju inte då vi alla har/kommer att ha olika BF månader, jaja strunt samma bara vi kan följas åt )

PUST!
    Jag sitter i en krånglig situation idag/ikväll!! Vi har 2ggr om året (planerat) partaj med jobbet!! Och just idag är det fest!
    Vad ska jag göra?? ingen vet å ingen ska få veta heller tycker det är lite väl tidigt ännu!
    Jag funderar starkt på att ta mig en öl me dom andra och  smutta på den, hälla ut lite då å då kanske
    jag brukar ju inte säga nej så denna gången blir väl misstänksam om jag absolut inte tar något...
    Ju fullare dom blir så märker dom ju inte att jag kanske inte dricker hehehe

Vad hade ni gjort??? skulle ni vågat ta lite öl???
  • LillaMy3
    sassa07 skrev 2010-10-29 13:46:21 följande:
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-113/m55...

Hit ska vi ALLA här i tråden...

(kanske la den i "fel" kategori, men BF gruppen går ju inte då vi alla har/kommer att ha olika BF månader, jaja strunt samma bara vi kan följas åt )

PUST!
    Jag sitter i en krånglig situation idag/ikväll!! Vi har 2ggr om året (planerat) partaj med jobbet!! Och just idag är det fest!
    Vad ska jag göra?? ingen vet å ingen ska få veta heller tycker det är lite väl tidigt ännu!
    Jag funderar starkt på att ta mig en öl me dom andra och  smutta på den, hälla ut lite då å då kanske
    jag brukar ju inte säga nej så denna gången blir väl misstänksam om jag absolut inte tar något...
    Ju fullare dom blir så märker dom ju inte att jag kanske inte dricker hehehe

Vad hade ni gjort??? skulle ni vågat ta lite öl???
    Jag skulle nog smuttat lite i smyg, eller alternativt skyllt på att jag måste äta Flagyl (mitronidazol) mot tex vaginit. Mitronidazol är en antibiotika du absolut inte vill ta när du dricker. Funkar lite som antabus nämligen, dvs alkohol samtidgt = MÅ ILLA.

Vilket jag skulle valt skulle nog vara lite beroende på vem jag träffar.

Annars kan man ju dricka drinkar och bara passa på att de blir alkoholfria.
  • ellenkey

Kan nån lägga till mig på listan, vet inte hur man gör så fina blommor BIM 30/10, alltså imorgon. Men jag tror inte att mensen kommer då jag äter progesteron.. väntar till ons för att testa om inte mensen kommit innan.

sassa: Det är ju så tidigt i graviditeten så det är egentligen ingen fara att du dricker en öl, många som är gravida vet ju inte ens om det förrän de gått flera veckor över tiden (antar att de inte hänger på fl haha). Men det kan ju kännas olustigt att dricka, hade nog sagt nåt om att jag åt pencillin eller så.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??