• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07

Lillamy3: Grattis!!! Om du har mer "billiga" test hemma så hade nog jag testat imon bitti oxå!!!

• sassa07
    är det här senaste listan?
    Kan inte gravida skriva ut vilken dos ni tog + vilken kur det togs sig på efter er BF.

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11
    Catlover: BIM?
    mira69: BIM 19/11
    Kaakis: 24/11 antar jag 
    Rose83??

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11
    sweetgirl89 BF 11-07-03
    Sassa07: BF 11-07.03  3e Pergokuren
    LillaMy3
  • LillaMy3

GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Rose83??

Gravid Gravida Gravid

Syskonmaking BF 11-06-11
    sweetgirl89 BF 11-07-03
    LillaMy3  BF 11-07-09 6e pergokuren
  • LillaMy3
    MD77 skrev 2010-10-27 20:18:09 följande:
    LillaMy3: GRATTIS! Vad kul! Verkar vara mångas månad denna månad, hoppas det fortsätter att vara så för oss andraGladJag har i alla kurer också haft molvärk från ÄL till BIM mer eller mindre. Denna gången upplever jag inte att det är lika mycket, kan vara så att kroppen kanske vant sig eller så är det jag som vant mig och inte känner lika mycketGlad Just nu har det ökat lite och jag känner mer "därnere", ilningar och milande värk, det är väl mensen som är på gång vilken dag som helst antar jag.

Denna dagen brukar vara min BIM-dag eftersom jag endast har 9 dagars lutealfas, men eftersom att jag tar extra progesteron så förlängs den, men jag vet  inte hur länge...den som väntar får se...
    Det är bara så tråkigt när man känner på sig att det är kört...all luft går liksom ur en...
    Hoppas ilandet och molandet är positivt. Det molar inte så mkt i min magen, men drar ut mot ljumskarna. Det gör det alltid lite mellan äl och BIM, men kanske lite mer nu.

Jag tror det är så att du inte får mens så länge du tar progesteron. Men du får testa 14 dagar efter äl och se kanske?!?! Och är det då plus så är det ju bara att fortsätta så länge läkaren sagt, och är det neg så skulle jag ringa läkaren för att kolla hur länge till de skall tas...
  • MD77
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 20:52:17 följande:
    Hoppas ilandet och molandet är positivt. Det molar inte så mkt i min magen, men drar ut mot ljumskarna. Det gör det alltid lite mellan äl och BIM, men kanske lite mer nu.

Jag tror det är så att du inte får mens så länge du tar progesteron. Men du får testa 14 dagar efter äl och se kanske?!?! Och är det då plus så är det ju bara att fortsätta så länge läkaren sagt, och är det neg så skulle jag ringa läkaren för att kolla hur länge till de skall tas...
    Min gyn sa att jag skulle ta tills jag får mens, sen sluta, annars fortsätta till v12. Man får alltså inte mens om man tar progesteron? Konstigt att hon inte sa något....
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • LillaMy3
    MD77 skrev 2010-10-27 20:55:06 följande:
    Min gyn sa att jag skulle ta tills jag får mens, sen sluta, annars fortsätta till v12. Man får alltså inte mens om man tar progesteron? Konstigt att hon inte sa något....
    Oftast brukar det vara så att man inte får mens med progesteron, men det kan kanske bero på hur länge man tar det... Tar man det tilräckligt länge och kroppen har en slemhinna den vill bli av med så får man nog mens till slut. Men det tar i vart fall längre tid än vanligt. Är inte en superexpert på detta med progesteron, så hur lång tid det är vet jag inte.

Hoppas på plus så du slipper fundera på det
  • Eddam

Lillamy: Jag var hos gyn i v.6+3 och vi såg hjärtat tydligt!

MD77: Hoppas det är bäbis du känner!!!!

Vad roligt att det är så många osm plussar denna månad!! Hade alla tänkt skaffa sommarbarn eller? hehe

GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Rose83??

Gravid Gravida Gravid

Syskonmaking BF 11-06-11 4e pergokuren (första dubbelkuren)
    sweetgirl89 BF 11-07-03
    LillaMy3  BF 11-07-09 6e pergokuren
  • Fimpen72
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 20:03:48 följande:
    Mmm Tänkte lite så också. Vill ju göra vul för att bli lugnare, inte stressa upp mig. Men skall resa bort en vecka så tänkte kanske kolla innan. Skall ringa min gyn nästa vecka och höra vad hon tycker.  Vilken vecka var du i när du bara såg en hinnsäck? Jag gjorde vul vecka 8+4 med sonen och då såg man massor. Skulle gjort i 7+4 i våras, men då ville den lill* inte stanna så länge. Och då var det gyn som tyckte att det var en bra tid. Så ytterligare en vecka tidigare är frågan....

Ja nä jag får avvakta och sluta oroa mig och ta tag i det om någon vecka J
    Jag var i v 5+? när de såg en missformad hinnsäck har jag för mig.

Bäst är ju att vänta tills v12 men hur lyckas man med sånt..
  • MD77

Kunde inte hålla mig såklart...BIM -3. Vad tror ni...så sjukt nervösGlad 

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Jag offrade ett digitalt test och det var det ju verkligen värt. KOLLA!!! Jag fattar inte att det är sant!!! Glad Nu måste jag skynda till jobbet, får smälta allt sen...hur ska jag kunna jobba...ja, ja, det får gå. Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??