• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07
    Fjällräven skrev 2010-10-26 11:34:20 följande:
    Sassa07: Jaaaaaaaa! Jättegrattis!! :D
    TACK!!!!
    sweetgirl89 skrev 2010-10-26 12:04:10 följande:
    Grattis!! då har vi BF samma BF :) kul
    TACK!!!!

-------------------
    ymmmi: Jag ska till MVC på måndag , men jag vet inte va dom gör då??!!!
    ---------------
    ellenkey: lätt för han att säga som inte behöver bära i 9 mån
  • mira69
    sassa07 skrev 2010-10-26 05:52:49 följande:
    Jag är gravid Tog CBs test nu på morgonen! Är i chocktillstånd. Kunde inte somna igår kväll och gick upp imorse vid 5.... Enl FL sida så är BF 3 juli
    Åh, så underbart! Stort grattis!!!
  • LillaMy3
    FannyB skrev 2010-10-26 08:53:18 följande:
    . jaa, jag såg att vi har BIM samma dag, jag skrev ju det i mitt förra inlägg...Flört fy så spännande det kommer att bli!!
    Jo jag såg det sen... Typiskt mig, missar saker när jag skall läsa lite snabt.
  • GakkenLive

Sassa07 =).Vad kan man säga, mer än grattis!!!!

Så skoj .

Lite ego nu då:
    Var ju hos min spec läkare i går.
    Alla prover såg tydligen bra ut. Jag verkade ha reagerat fint på pergon, och mina ägg verkar ha blivit större o piggare...
    Gjorde en VUL med,fortfarande " fin" livmoder, och äggblåsorna såg ut som de skulle, de hade inte blivit konstiga heller...
    Hon ville dock inte ge mig en kur nu, utan jag fick ordinationen att hålla reda lite på min vikt, är ju inte direkt smal så hon ville att jag skulle ner ett par kilo, fast hon trodde inte så mycket, iomed att jag har blvit gravid som "tjock".
    Men jag skulle testa det, och återkomma om ett par månader,så skulle jag få bpergo utskrivet igen..

Så nu är det bara å satsa...Fast jag tycker nog det svåraste är att få karln attt fatta att nu ska man köra....han var  ju sjuk sist vid äl(o fortfarande dålig) så det är ju inte så jäkla lätt att finna någon lust då.
    Men frågan är om jag ska ha "samtalet" och be om lite mer runt en viss vecka... =p...
    Hur gör ni??(Jag är så sjukt dålig på att prata om detta.)

• flingan
    GakkenLive skrev 2010-10-26 18:53:22 följande:
    Lite ego nu då:
    Var ju hos min spec läkare i går.
    Alla prover såg tydligen bra ut. Jag verkade ha reagerat fint på pergon, och mina ägg verkar ha blivit större o piggare...
    Gjorde en VUL med,fortfarande " fin" livmoder, och äggblåsorna såg ut som de skulle, de hade inte blivit konstiga heller...
    Hon ville dock inte ge mig en kur nu, utan jag fick ordinationen att hålla reda lite på min vikt, är ju inte direkt smal så hon ville att jag skulle ner ett par kilo, fast hon trodde inte så mycket, iomed att jag har blvit gravid som "tjock".
    Men jag skulle testa det, och återkomma om ett par månader,så skulle jag få bpergo utskrivet igen..

Så nu är det bara å satsa...Fast jag tycker nog det svåraste är att få karln attt fatta att nu ska man köra....han var  ju sjuk sist vid äl(o fortfarande dålig) så det är ju inte så jäkla lätt att finna någon lust då.
    Men frågan är om jag ska ha "samtalet" och be om lite mer runt en viss vecka... =p...
    Hur gör ni??(Jag är så sjukt dålig på att prata om detta.)
    Vad skönt att allt såg bra ut! Då är det bara att ligga i kring äl och hålla tummarna.

Min sambo frågar själv om äl närmar sig och håller sig informerad, då även han är ivrig Glad.
  • flingan
    Fimpen72 skrev 2010-10-26 07:45:28 följande:
    Det är samma som glandin 25, gurkörtolja. (lite olika styrkor)...
    Tar den för att få tjockare slemhinna, har läst att den kan göra nytt där. Första månaden med det.
    Berätta sedan gärna om du fick någon effekt efter första månaden med oljan.
  • Fimpen72
    flingan skrev 2010-10-26 19:13:32 följande:
    Berätta sedan gärna om du fick någon effekt efter första månaden med oljan.
    Ja jag märker väl på mensen, jag gör ju inga VUL.

Är det ngn här som bytt dag ni äter pergo? dvs från dag 5-9 till dag 3-7
    Hur påverkade det ÄL; dvs tidigare/senare?
  • sassa07

Tack alla ni goa underbara tjejer här i tråden Vilken härlig tråd detta är... så skönt att känna att man kan skriva av sig om både positiva och negativa tankar, funderingar och känslor!
    Och alla accepterar att vi har våra berg o dalbanor! Inga hårda ord här inte och det är underbart!
    Snart är vi alla i en ny gravid tråd
    -----------------
    Gakkenlive: Va skönt att höra att allt är bra Klart att du klarar att gå ner några kilo, kämpa på! Jag hejar på dig!
    Hur många kilo vill läkaren att du går ner???
    Första kuren med pergo kände sig min sambo tvingad, det va jobbigt under press! Även jag tyckte det va jobbigt.
    Andra och tredje kuren sa jag inget om när jag hade äl (jag visste inte själv för jag tog aldrig äl-test) men det blev varann dag i några dagar runt äl tiden...

• ellenkey

Gakken: Ett knep kan vara att ha ett regelbundet sexliv överhuvudtaget så behöver man inte fundera på äl alls, iaf inte mannen. Jag vet ju Men det blir iaf ingen press.. jo jag känner mig lite pressad, lite synd att känna sin kropp så väl.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??