• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fimpen72
    ymmmi skrev 2010-10-27 08:30:23 följande:
    när beräknar man ha ungefär ÄL efter man tagit pergo?
    Läkarna brukar räkna att man får ÄL 5-10dgr efter sista tabletten.
    Men i verkligeheten ser det annorlunda ut.
    Jag får på dag 19, vissa på dag 26, andra dag 14.

Lättast är att ha sex varannan dag från dag 12 tills mensen kommer eller att använda ÄL stickor.
  • kaakis
    sassa07 skrev 2010-10-26 05:52:49 följande:
    Jag är gravid Tog CBs test nu på morgonen! Är i chocktillstånd. Kunde inte somna igår kväll och gick upp imorse vid 5.... Enl FL sida så är BF 3 juli
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS !!! och ta hand om lilla livet!!
  • ymmmi

mina tabletter kom inte i dag, och i morgon är det dag 6 kan ajg ta den i morgon ifall dom kommer då eller måste jag vänta igen tills jag får mens igen, när nu det kan bli

• ymmmi

hmmm min gynläkare ringde och sa att hon inte får hjälpa oss längre att högre makter hade sakt att eftersom jag redan har barn sen 5 år tillbax så fick hon inte gå inte längre och hjälpa oss utan att det isåfall fick bli privat =////
    Hon hade ju redan skrivit ut pergotime och bestält blodprover och allt.......

• LillaMy3

Nu har jag varit busig... Har gått och tänkt och känt efter och hoppats nu sen äl och idag när jag kom hem från jobbet så kunde jag bara inte hålla mig. Tänkte jag måste ta ett test för att få dessa dumma förväntningar ut ur huvudet...

MEN där var svagt, men fullt synlig streck på inte så superkoncentrerat kiss... Äl +10 idag.

Oj oj oj... Hoppas det går hela vägen nu....

• Fimpen72
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 17:48:47 följande:
    Nu har jag varit busig... Har gått och tänkt och känt efter och hoppats nu sen äl och idag när jag kom hem från jobbet så kunde jag bara inte hålla mig. Tänkte jag måste ta ett test för att få dessa dumma förväntningar ut ur huvudet...

MEN där var svagt, men fullt synlig streck på inte så superkoncentrerat kiss... Äl +10 idag.

Oj oj oj... Hoppas det går hela vägen nu....
    härligt, grattis.
    hur många kurer hann du äta?
  • Fimpen72

är det här senaste listan?
    Kan inte gravida skriva ut vilken dos ni tog + vilken kur det togs sig på efter er BF.

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11
    Catlover: BIM?
    mira69: BIM 19/11
    Kaakis: 24/11 antar jag 
    Rose83??

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11
    sweetgirl89 BF 11-07-03
    Sassa07
    LillaMy3

• LillaMy3
    Fimpen72 skrev 2010-10-27 19:03:18 följande:
    härligt, grattis.
    hur många kurer hann du äta?
    Detta var 6e kuren sen januari i år. Men första kuren, denna gång, jag inte fick väldigt sen äl. Fått på dag 25-26 hela våren, men nu plötsligt på dag 17. Hade dessutom två, helt överaskande, egna cykler mellan kur fem och sex. Har aldrig egna cykler annars...

Nu funderar jag på hur tidigt man kan boka vul. 6+4, blir det för tidigt?

Hoppas inte mensen kommer på söndag nu ändå Lite nervös när jag testat innan BIM.
  • LillaMy3
    LIte läskigt att lägga in sig här redan innan BIM, men jag håller mina tummar hårt och prövar...

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11
    Catlover: BIM?
    mira69: BIM 19/11
    Kaakis: 24/11 antar jag 
    Rose83??

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11
    sweetgirl89 BF 11-07-03
    Sassa07
    LillaMy3 BF 11-07-09 6e pergotimekuren.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??