• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • FannyB

god måndag flickor!

kaakis, för mig var det samma som för mira69, jag blev def inte torr, snarare tvärtom. har haft rikliga flytningar hela denna månaden, det kanske oxå är en biverkning av pergon..?

pladdermaja, jag ska ju oxå äta pergon varannan månad, är bara på min första kur nu och än så länge har jag inte märkt någon skillnad när ÄL infaller.

gakken - guuuuud vilken fin vovve!! gos!

sweetgirl : stort grattis igen!! (skrev ju det även i den andra tråden Glad)

va bra att BIM-listan blev uppdaterad! ser att jag, Gakken & LillaMy har BIM samma dag... sjukt spännande! hoppas sweetgirl har smittat ner oss ordentligt alla tre så vi oxå får våra plus Flört dock känner jag inga speciella symptom tyvärr... jag ska tillbaka till zonterapueten imo och lämna blodprov på torsdag, skönt att det händer lite grejer i v f!

ha en skön måndagkväll!!
    //K

• ymmmi

hej, här är en till som har fått pergo utskrivet, men tyvär så har dom slut här på apoteket och min mens började i lördags.

Undrar om det är någon som har 5 tabeltter utav dom som man kan köpa på internet utomlands som skulle tänka sig kunna sälja dom åt mig =)

• LillaMy3

Ja inte länge till BIM nu. Fick en lite "hoppas hoppas"-attack idag igen. Fått vääääldigt mkt vita flytningar nu ca en vecka efter äl (började väl ca äl+4-5). Har haft lite så varje månad, men inte såhär mkt och länge... Bara när jag jag var gravid med sonen. Men kan ju vara mitt minne som är dåligt också.

Ap-trött (men jobbar aningens mkt) och lite dragningar i magen. Men det kan ju vara PMS.

Funderade en stund på om jag skulle testa idag, men äl + 8 är nog ingen bra ide. Jobbar till helgen så kommer inte mensen på söndag blir det nog test då.

Hur mår ni andra?

Ang att bli torr av pergo, så har jag inte blivit det. Men är rädd att min slemhinna blir för tun. Gyn har inte kollat det, men kunde gör det om jag ville. Om det inte tar sig denna gång, tror jag jag skall be henne kolla.

• FannyB
    LillaMy3 skrev 2010-10-25 17:59:19 följande:
    Ja inte länge till BIM nu. Fick en lite "hoppas hoppas"-attack idag igen. Fått vääääldigt mkt vita flytningar nu ca en vecka efter äl (började väl ca äl+4-5). Har haft lite så varje månad, men inte såhär mkt och länge... Bara när jag jag var gravid med sonen. Men kan ju vara mitt minne som är dåligt också.

Ap-trött (men jobbar aningens mkt) och lite dragningar i magen. Men det kan ju vara PMS.

Funderade en stund på om jag skulle testa idag, men äl + 8 är nog ingen bra ide. Jobbar till helgen så kommer inte mensen på söndag blir det nog test då.

Hur mår ni andra?

Ang att bli torr av pergo, så har jag inte blivit det. Men är rädd att min slemhinna blir för tun. Gyn har inte kollat det, men kunde gör det om jag ville. Om det inte tar sig denna gång, tror jag jag skall be henne kolla.
    såsom du beskriver det så påminner det väldigt mycket om hur jag har det. flytningar - big time! frääääscht ;) ingen speciell trötthet dock. lite mensvärkskänningar i helgen, men kan lika gärna ha varit tarmarna som spökade. åhh, varför känner man efter så?!

skön kväll på er nu!
  • LillaMy3
    FannyB skrev 2010-10-25 19:03:09 följande:
    såsom du beskriver det så påminner det väldigt mycket om hur jag har det. flytningar - big time! frääääscht ;) ingen speciell trötthet dock. lite mensvärkskänningar i helgen, men kan lika gärna ha varit tarmarna som spökade. åhh, varför känner man efter så?!

skön kväll på er nu!
    Har sånt där underbart teflonminne och orkar inte leta igenom tråden.. Var detta din första kur? Minst inte....

Vi har ju BIM samtidigt såg jag. Du jag och Gakken

Ja, usch, varför skall man hålla på att känna efter. Själv så hoppas hoppas hoppas jag, går och tror att "nu är jag gravid" (tänker det) men så går jag och tjatar på sambon att "detta kommer ju aaaaaldrig funka": "ja ja, får väl bli IVF efter nyår" osv med negativt gnäll. Liksom bara för att försöka få mig själv på lite andra tankar och inte hoppas så mkt. Men denna månad tror jag jag hoppas mer än på länge... Har en väldigt tudelad känsla. En väldigt stark att det lyckats, men en minst lika stark att det har det inte.

Ang vitaminer (som nämndes här tidigare i tråden) så är jag nog lite dålig på att tro på dem. Äter en mulitvitain med folsyra och hoppas det räcker. Rosenrot har jag också provat: tror det var bra för min cykel faktiskt. För mycket av det goda är inte heller bra ju, så varierad kost och 400 mik.g folsyra plus ganska mkt omega-3 tror jag på.

Kram alla tappra kämpare!! Varje månad är vi en månad närmare vårt mål!!
  • Fimpen72

jag är lite anti mot att göra sekretet mera lättflytande.
    Det finns ju en anledning till att det är trådigt, det ska bla hindra felaktiga spermier att ta sig vidare.

• sassa07

Sweetgirl: GRATTIS!!! JIIIPPIIIIIIIII

Ska ta å läsa alla inlägg strax...

Shit jag vet inte om jag ska tolka ett + på stickan :-/
    Testade mig nu på kvällen efter att vi kom hem, det visar ett svagt svagt streck... Jag har typ ta't 58 kort för att ladda upp här, men det blir inga bra kort!
    Jag har ett "billigt" test kvar och ett CB från apoteket!
    Jag är så rädd att mensen skall dyka upp att jag mår illa...

Jag sa till min sambo nu gå jag in å testar,ska du verkligen sa han, då han vet hur besviken jag blir  innan jag gick in blev jag helt skakig och hjärtat slog attans fort, och gör fortfarande :-/
    Hur 17 ska jag tolka detta....

• MD77

Åh vad spännande Sassa! Glad
    Om du ser ett svagt streck så måste du ju vara gravid. Helt underbart i så fall! Testa med morgonurin imorgon så kommer det nog att vara starkare.

GRATTIS!!!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • malika
    kaakis skrev 2010-10-25 11:51:46 följande:
    Hej,
    Om jag vore du skulle jag köra ca 4 dagar framåt....lycka till
    Tac så mycket!!
    Så du tror också att det är såSkrattande
    Ja vi kör så det ryker här och hoppas på det bästaSolig
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-10-25 19:43:27 följande:
    Åh vad spännande Sassa! Glad
    Om du ser ett svagt streck så måste du ju vara gravid. Helt underbart i så fall! Testa med morgonurin imorgon så kommer det nog att vara starkare.

GRATTIS!!!
    Jo jag hade ju egentligen tänkt att vänta tills imon med morgonurin. men jag kunde inte hålla mig när vi kom hem! Jag e rädd!!!

Tråkigt med din dejt, ja man ska väl ha en man med lite stake i sig!!!  men din prins kommer att stå där den dan du minst anar det.
    Hur mår du annars??? Känner du något annorlunda???
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??