• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • ellenkey

k berg: Håller tummarna för dig!!! Och jobbigt att få veta bara sådär på en fest att nån är gravid.. min man blir också glad när han hör att nån ska få barn.. kanske är fel på oss tjejer?

Måste säga att progesteronet verkligen fungerar mot mitt korta lutealfas iaf, för nu är jag på dag 13 efter äl och ingen mens.. slutade med proggisarna i förrgår efter det negativa testet.. får se när mensen kommer då..

• sassa07
    FannyB skrev 2010-11-01 08:37:26 följande:
    god måndag tjejer!

i lördags hade vi fest här hemma. när alla hade kommit gick jag runt och delade ut välkomstdrinkar. "är det alkohol i den?" frågade en av de kvinnliga gästerna. när jag svarade Ja så tackade hon väldigt bestämt Nej och drack istället päronsoda. jag fattade ju direkt vad som stod på. och mycket riktigt, en stund senare kom hon fram och log sådär hemlighetsfullt så jag behövde inte ens fråga nåt mer utan jag sa bara "grattis!!". men sen fick jag KÄMPA för att inte börja lipa. jag drog undan min sambo och viskade att det paret ska ha barn. "VA ROLIGT!" säger han, och verkligen menar det.. vilket pucko han är iblandFlört!! så ellenkey - du är inte ensam om att känna så...Skäms

japp, idag är det bim. usch va läskigt. jag har inga test hemma, men jag funderar på att köpa nu innan jobbet. ingen mens ännu alltså. inga direkta tecken på varken mens eller graviditet. jag brukar aldrig känna mig öm i brösten inför mens, men nu är jag väldigt öm, fast bara i den ena tutten.. är inte det lite konstigt?!

Gakken - ska du testa idag?

ni andra får tok-hålla era tummar nu.... tack på förhand!!
    Usch fy vilken jobbig situation! det där låter precis som min sambo hehe... manligt syndrom kanske!
    jag kände mig oxå lipfärdig veckan innan BIM!!
    Stick å köp ett test!!! Jag håller tummarna...
  • flingan
    sassa07 skrev 2010-10-31 20:55:22 följande:

pladdermaja: Du e inte med på listan

Nej, jag vågar inte. Jag tar dagen som den kommer och hoppas att dagarna bara går. Jag har ju tidigare haft problem med en mycket kort lutealfas, 4-9 dagar. Så jag är väl lite skrockfull, vågar inte sätta upp mig på en lista. Knäppt, jag vet Glad
    Första pergokuren hade jag 12 dagar lf, så det var jag mycket nöjd med. Nu vet jag inte vad jag ska tro, fick ju äl på cd 13 vilket är mycket tidigt för mig. Och redan dagen efter fick jag mycket ömma bröstvårtor. Det brukar annars komma några dagar efter äl och inte direkt efter. Så nu är det bara att vänta och se...
  • flingan
    ellenkey skrev 2010-11-01 06:33:23 följande:

Vilka dagar tar ni pergo? Tar alla dag 5-9 eller tidigare? Är det inte bättre att ta tidigare så att man får tidigare äl??
    Första kuren 5-9.
    Men jag är nog lite sugen på att testa 3-7 nästa omgång. Detta eftersom jag denna månad som är pergofri fick äl cd 13 ist för cd 20 som när jag tog pergo dag 5-9. Jag tror att då pergon finns kvar i kroppen så påverkade den min cykel från dag 1, vilket resulterade i en tidigare äl. Jag fick ju en mycket stark äl förra månaden med mycket högt progesteronvärde, så jag tror att effekten av pergon sitter i även denna månad.
  • ellenkey

pladdermaja: Tack för svaren Du har ju också problem med kort lutealfas, har din gyn sagt att pergo påverkar lutealfasen så att den blir längre?

• FannyB

nu har jag testat... men neeej, jag tror inte det är nåt. testade iof inte med morgonurin. om man tittade riiiiktigt riiiiktigt nog såg det ut som ett svagt lodrätt streck, men det horisonala strecket var starkt. så jag antar att det var ett stort minus... bilden blev jättedålig tyvärr... fasiken oxå!! ville ju sååå gärna haka på er andra!!
  • LillaMy3
    FannyB skrev 2010-11-01 12:23:34 följande:

nu har jag testat... men neeej, jag tror inte det är nåt. testade iof inte med morgonurin. om man tittade riiiiktigt riiiiktigt nog såg det ut som ett svagt lodrätt streck, men det horisonala strecket var starkt. så jag antar att det var ett stort minus... bilden blev jättedålig tyvärr... fasiken oxå!! ville ju sååå gärna haka på er andra!!
    Men ingen mens heller ännu, eller hur!?!? Testa med morgonurin i morgon så skall jag hålla tummar och tår!!
  • ellenkey

k berg: Synd Men då hakar du på mig till nästa månad annars!! Jag har stirrat på såna där tester att jag fått för mig att det varit ett svagt streck i bakgrunden, hoppas att det inte är så för dig!

• FannyB
    LillaMy3 skrev 2010-11-01 13:20:35 följande:
    Men ingen mens heller ännu, eller hur!?!? Testa med morgonurin i morgon så skall jag hålla tummar och tår!!
    nope, ingen mens än. TACK så mycket, jag tror det behövs!!
    ellenkey skrev 2010-11-01 13:32:50 följande:
    k berg: Synd Men då hakar du på mig till nästa månad annars!! Jag har stirrat på såna där tester att jag fått för mig att det varit ett svagt streck i bakgrunden, hoppas att det inte är så för dig!
    I know!! man stirrar ju tills man tror att det finns ett plus där. precis som när man var liten och stirrade in i en spegel i ett mörkt rum tills man såg "svarte madam"... kanske bättre att köpa ett sånt CB test där det står "gravid" eller "inte gravid".

testar igen imo bitti om inte mensen kommit då.

nu vill jag veta hur det går för Gakken...!!
  • Fimpen72
    ellenkey skrev 2010-11-01 06:33:23 följande:
    Fimpen: Drömde i natt om att jag skulle fråga dig hur det gick för dig Snacka om insöad i tråden hihi

Vilka dagar tar ni pergo? Tar alla dag 5-9 eller tidigare? Är det inte bättre att ta tidigare så att man får tidigare äl??
    Vad söt du är =)

Här verkar inte ÄL vara på ingång. Undrar om det kan bero på att jag precis fått mitt livs första UVI.
    Så nu äter jag från ikväll Furatandin i fem dagar.
    ÄLsticka borde gett utslag ikväll... urka.

Tummhållning för att som testar i dagarna.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??