• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    ellenkey skrev 2010-11-03 20:35:15 följande:
    syskon; Ohhh vore så gulligt av dig om du kunde skicka 5 tabletter pergo till mig, skicka ditt kontonr så sätter jag in pengar till dig. Det är nämligen så att det är slut överallt och kommer inte in förrän i slutet av nästa vecka vilket är för sent för mig. Hinner du skicka imorgon så jag har dem på fredag? Annars är det för sent och då får jag köpa dem på Apoteket istället. Mailar adressen iaf

När fick du äl förresten om du började äta från dag 3?

Jag postar idag!

Jag fick jätteolika, första kuren fick jag på dag 9 nästa på dag 15 eller något sånt och 3e ingen ÄL alls. Sen när jag tog dubbelkur tog jag dag 5-9 (utlandstabletterna hann inte komma tidigare) och fick ÄL på dag 19 eller 20 har jag för mig..
  • ellenkey

syskon: Tack så hemskt mkt! Vad snäll du är! Blir så glad, fast jag känner att det är så deppigt just nu, men den här tråden är den bästa. Var med i en "planerar 4a tråd" och där var jag sist kvar i två omgångar, just nu pratas det bara om graviditeter så jag känner mig inte alls hemma där.

Hoppas på tidig äl, så får man snabbare veta om det blivit nåt

• sassa07

ellenkey: Deppa, det har man rätt till men sen är det nya tag som gäller!!! Skönt att du ska få fler tabletter av syskonmaking

k berg: Hur va det på zonterapin idag??? Fick du din mens?? Spolning har jag inte gjort men skulle det hjälpa dig så varför inte
    -----------------
    Stor kram till er alla här, ni är toppen!

• Fimpen72
    Kopierera fram listan. Jag börjar fundera om Glandin25 kan ha stört min cykel. Har läst lite att de som tar bidrottninggele kan få senare ÄL eller tidigare osv.

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Fjällräven: 3/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11
    Catlover: BIM?
    mira69: BIM 19/11
    Kaakis: 24/11 antar jag 
    Rose83??
    ellenkey: 30/10

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11 4e pergokuren (första dubbelkuren)
    sweetgirl89 BF 11-07-03 1a enkelkuren
    Sassa07: BF 11-07-03  3e Pergokuren
    LillaMy3  BF 11-07-09 6e pergokuren
    MD77: BF 11-07-09 3:e pergokuren
  • Fimpen72
    MD77 skrev 2010-11-04 19:18:43 följande:
    Fimpen72: Synd...men har du kännt några ÄL-känningar alls? Tror du att du missat den eller inte fått den än?
    Har inte alls haft känningar som de två andra kurerna. Lite ont i äggstockarna då och då men ingen direkt ÄL känning.
    Hade en lite lite starkare sticka för ngn vecka sen men inte så starkt så det borde vara ÄL.
    Men sen läser man att det finns de som blir gravida på icke positiva ÄL tester. Kan ju vara att jag fick en svagare ÄL eftersom jag drog ner från 1tabl till 3/4dels.
    Ska testa tills stickorna är slut. Får jag mens så har jag ju haft ÄL... får jag ingen mens=ingen ÄL...
    Får väl se när jag kan sätta BIM...
  • MD77
    Fimpen72 skrev 2010-11-04 20:00:59 följande:
    Har inte alls haft känningar som de två andra kurerna. Lite ont i äggstockarna då och då men ingen direkt ÄL känning.
    Hade en lite lite starkare sticka för ngn vecka sen men inte så starkt så det borde vara ÄL.
    Men sen läser man att det finns de som blir gravida på icke positiva ÄL tester. Kan ju vara att jag fick en svagare ÄL eftersom jag drog ner från 1tabl till 3/4dels.
    Ska testa tills stickorna är slut. Får jag mens så har jag ju haft ÄL... får jag ingen mens=ingen ÄL...
    Får väl se när jag kan sätta BIM...
    Tyvärr är det så att mens inte behöver betyda ÄL, man kan få mens ändå...
    Hoppas verkligen att du får ÄL eller att du redan prickat in denGlad
  • Fimpen72
    MD77 skrev 2010-11-04 20:09:05 följande:
    Tyvärr är det så att mens inte behöver betyda ÄL, man kan få mens ändå...
    Hoppas verkligen att du får ÄL eller att du redan prickat in denGlad
    Jo men i mitt fall med normala fall mens 1ggn/år så betyder en mens efter Pergo kur 99,9% chans att det var ÄL.

Att vi prickade en tidigre ÄL är inte så troligt pga sjuka barn. Men vem vet...
    Känns så trist om jag inte får mensen för då måste jag äta primolut nor innan nästa kur.
    Fast helst vill man ju ha ett plus förstås.
  • flingan

God morgon tjejer!
    Hur går det för alla?

En fråga till er som redan plussat. Hur mådde ni mellan äl och bim? Hade ni vanlig pms eller var något annorlunda? Spända bröst, molvärk eller annat?

Är på äl+7 idag och kan inte sluta analysera. Har enbart ömma bröstvårtor, inget annat. De brukar vara ömma mellan äl och bim, men det brukar komma några dagar efter äl. Denna gången blev de ömma redan dagen efter äl och jag tycker att de är känsligare än vanligt. Troligtvis inbillning, men ändå... Flört

• sassa07
    flingan skrev 2010-11-05 08:23:12 följande:
    God morgon tjejer!
    Hur går det för alla?

En fråga till er som redan plussat. Hur mådde ni mellan äl och bim? Hade ni vanlig pms eller var något annorlunda? Spända bröst, molvärk eller annat?

Är på äl+7 idag och kan inte sluta analysera. Har enbart ömma bröstvårtor, inget annat. De brukar vara ömma mellan äl och bim, men det brukar komma några dagar efter äl. Denna gången blev de ömma redan dagen efter äl och jag tycker att de är känsligare än vanligt. Troligtvis inbillning, men ändå... Flört
    Morning!
    Jag mådde väl som vanligt! Tyvärr va jag ju som vanligt inställd på mens! Hade molandevärk, men med facit i hand så vet jag att jag kände mig mer gråtfärdig dagarna innan! Har en gubbe som snart ska pensioneras på jobbet som jag tycker väldigt mycket om så veckan innan BIM grät jag nästan på jobbet!
    Jag fick ömma bröst typ dagen efter jag +at! Jag känner mig inte så gravid så ibland på jobbet å även hemma brukar jag ta tag i brösten för att känna att de fort ömmar hehe... knäppt va?!
    När har du BIM???
    ---------------
    Fjällräven: Är du här?? testat dig???

Barnlängtan har oxå vart borta ett tag???
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??