• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • ellenkey

k berg: Ja det där med julen känner jag igen även om vi inte försökt lika länge, sen feb, men då när vi började tänkte jag att jag definitivt skulle ha mage på julafton, men det är bara att glömma. Det skönaste tycker jag vore om jag bara kunde leva på som vanligt och inte tänka på detta och analysera allt. Så jäkla svårt bara!

• Fimpen72

Ellenkey - hoppas ni kan slappna av och bara vara. Det är svårt men kanske iallafall göra ett försök.

Själv har inte ÄL testerna visat minsta stegring sista veckan. Dag 25 idag.(fått ÄL dag 19 tidigare)
    Tänkte att nu kör vi med kondom i två veckor så jag kan äta primolut nor utan att riskera att vara gravid.
    Sedan ny pergo kur.

Nu törs jag inte äta Borago/Glandin 25 mera.. Kanske den som stört min "cykel".

Har ngn sett ett bra erbjudande på ÄL stickor?

• ellenkey

Fimpen: Jag fick jättesen äl en gång av glandin och en månad ingen alls, för mig är det inget mirakelpreparat iaf Du verkar så cool iaf i detta, önskar att jag var som du

• flingan

Här kom tanten i går Rynkar på näsan. Vilket gav mig en lutealfas på endast 8 dagar. Usch vad less jag blir. Så nu blir det att ta en ny kur pergo denna cykel och hoppas, hoppas...
    Känner att jag behöver lite pause från allt vad barnverkstad heter, så jag kommer inte vara så aktiv i forumet ett tag. Återstår dock att se om jag lyckas hålla mig borta, då jag gillar att pladdra. Men jag skulle nog verkligen behöva ta en pause och tänka på annat.

Lycka till allihopa och på återseende!

• Fimpen72

Förlåt k berg ska det ju naturligtvis vara till

• Fimpen72
    flingan skrev 2010-11-08 09:50:50 följande:
    Här kom tanten i går Rynkar på näsan. Vilket gav mig en lutealfas på endast 8 dagar. Usch vad less jag blir. Så nu blir det att ta en ny kur pergo denna cykel och hoppas, hoppas...
    Känner att jag behöver lite pause från allt vad barnverkstad heter, så jag kommer inte vara så aktiv i forumet ett tag. Återstår dock att se om jag lyckas hålla mig borta, då jag gillar att pladdra. Men jag skulle nog verkligen behöva ta en pause och tänka på annat.

Lycka till allihopa och på återseende!
    Pladdermaja - var trist med LF på bara åtta dagar. Du har inte fått vagitorer för att hjälpa till?

Ellenkey - ja glandin kanske kan vara bra för vissa men verkar inte det för en del av oss.
    Jag misstänkte lite dåligt med fertiltsekret och sparsam mens och jag vet ju att pergo kan påverka sånt.
    Jag vet inte om jag skulle räkna mig själv som cool när det gäller detta... fast jag känner mig ganska påläst och vet vad som felas med mig (PCO). SÅ jag vet ju vad som behövs för att det ska bli bebis.
    Det är ju bara tiden som rinner iväg men jösses... nu får ju massor av kvinnor barn långt upp i livet.
  • sassa07
    FannyB skrev 2010-11-08 08:48:10 följande:
    Jag förstår dig!!! Man blir hyperstressad av allt planerande... Det var bla därför jag inte tog äl-test under min tid med pergo.
    och är mensen bara lite lite sen så fick man jätte förhoppningar! Jag och min sambo (jag mest kanske) va inne på att helt lägga av och bara vara lyckliga över våran son. men ändå fanns längtan att ge det några försök till. Så jag ringde faktiskt och bokade för IVF och kände mig ganska lättad över det!
    Försökte att inte tänka på att göra barn sista månaden innan jag fick ett plus men det gick ju inte! Det enda va att jag inte sa till min sambo när jag hade ev äl
    Jag tycker att du gör rätt i att ta en "time-out" även om det säkert är jättesvårt så är du stark som har tagit beslutet!
    Kram på dig, snart har du ditt plus
  • ellenkey

pladder: Kramar! Be din gyn skriva ut progesteron att ta efter äl, förlängde min fas med 5 dagar!!

sassa: Jag tänker göra som du gjorde, jag skiter i ältesten, sexar på varannan dag Har man regelbundet sexliv borde man ju inte behöva testa sig... MEN just det, jag ska ju ta progesteron så då måste jag ju veta när jag haft äl. Denna djungel av saker!

• FannyB
    sassa07 skrev 2010-11-08 10:02:07 följande:
    Jag förstår dig!!! Man blir hyperstressad av allt planerande... Det var bla därför jag inte tog äl-test under min tid med pergo.
    och är mensen bara lite lite sen så fick man jätte förhoppningar! Jag och min sambo (jag mest kanske) va inne på att helt lägga av och bara vara lyckliga över våran son. men ändå fanns längtan att ge det några försök till. Så jag ringde faktiskt och bokade för IVF och kände mig ganska lättad över det!
    Försökte att inte tänka på att göra barn sista månaden innan jag fick ett plus men det gick ju inte! Det enda va att jag inte sa till min sambo när jag hade ev äl
    Jag tycker att du gör rätt i att ta en "time-out" även om det säkert är jättesvårt så är du stark som har tagit beslutet!
    Kram på dig, snart har du ditt plus
    va go du är, tack för uppmuntrande ordGlad!! jag tar inte heller äl-tester, gjorde det ett par ggr i början på vår resa, men blev som sagt var bara stressad utav det. jag ska göra ett försök till time-out åtminstone, om det funkar eller ej återstår att se. men än så länge känns det faktiskt ganska skönt...

kram tillbaka, till er alla!
  • ymmmi

tror att jag har ägglossning nu, har jätte myket biliga tester och i dag fick jag även apolivas ägglossningstest. testade vid 12 i dag och då visade båda två streck, men nu när jag testade så viasr dom biliga teststickorna bara ett streck med apolivas två streck....
    Hmm undra hur till förlitlig dom är?

När ska man ha sex är det inom 36 timmar?
    Vi hade ju sex i går kväll =) så i dag är varken han eller jag sugen, fast får dra av honom kläderna i kväll tror jag =)
    haha

funderar på att fara och köpa CB men vet inte riktigt

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??