• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • mira69
    helena29 skrev 2010-11-02 15:55:25 följande:
    Halloj! Hoppar gärna in här. Har bara skummat igenom tråden lite:)
    Jag är på min första dos pergo. Enkelkur. Andra tabletten idag på cykeldag 4. Jag har oregelbunden och gles ÄL därför vill min gyn prova pergo. Den 11/11 ska jag på Vul för att kolla om det blivit någon äggblåsa.
    Får de allra flesta ÄL av pergo?
    Hur många kurer får man prova och vad händer om det inte fungerar?
    Välkommen!

Spännande... lycka till!

Jag läste någonstans att 12 kurer pergo under en livstid är max (6 i vissa länder). 
  • mira69
    Fimpen72 skrev 2010-11-02 09:57:15 följande:
    trist K berg, hoppas det är molvärk...

Jag fick väldigt negativt ÄL test idag på dag 19, har ju haft ÄL sista två kurerna på dag19.
    Jag fick nåågot starkare på testerna för några dagar sedan men hade inga känningar.
    Det var långt ifrån positivt men ändå starkare än vad jag brukar ha.
    Finns ju en risk att jag hade ÄL då :(
    Och jag/vi har inte alls varit på humör för pysmys sista tiden pga sjuka barn.
    (magsjuka, krupp, förkylning... you name it).
    Hade jag fått positivt på ÄL test kanske man hade "offrat" sig.
    Vi missade den antaligen om det var ÄL, men det lär ju visa sig senast den 16/11 eftersom jag inväntar BIM då.
    Tänkte jag ska fortsätta göra ett ÄL test/dag för att kolla att det inte har blivit en sen ÄL.
    Förstår vad du menar, jag/vi gjorde samma miss förra månaden..

Hur ofta testar du och vilken tid på dygnet? Vilka stickor använder du?
  • Eddam

K berg: Hur har det gått?? Har den elaka kommit??

Fimpen: Hoppas ÄL bara är seeeen.. När började du testa?

Ellenkey: Har du testat något mer?

• Fimpen72

mira69 - använde från quicktest.. testar ca 10-11 på förmiddagen och rung 19 på kvällen.
    Förra månaden såg jag viss stegring dag 18, fullt utslag dag 19 och svagare dag 20.
    Så trist när man inte har ork att pysmysa... Ska försöka få till det ikväll om man orkar.
    Tre veckor med sjuka barn tar musten ur en.

Sysknmaking - jag kollade från dag 13-14 ungefär.
    Jag som haft SÅNA känningar vid ÄL har knappt kännt ngt allt denna månad..
    Bara enstaka stick/molningar. Fast hellre är jag utan ÄL än att blir trillinggravid.

Kör ÄL tester tills dag 24 eller liknande... sen inväntar jag ev mens eller kör primolut nor.

• sassa07
    FannyB skrev 2010-11-02 08:28:08 följande:
    god morgon!

eller jaa, för mig är det väl ingen jätte "god" morgon.. har haft världens mensvärk inatt, så antar att den röda häxan dyker upp vilken sekund som helst. Gråter fällde en hel del tårar inatt, det känns så hopplöst liksom. man går igenom allt detta, och till ingen nytta alls vad det verkar. well, känner jag mig själv rätt så kommer jag deppa idag och kanske imo, sen rycker jag upp mig.

tack för att ni finns!!Hjärta
    Har mensen kommit??? Har du fler grav.test hemma? Jag känner med dig hur det där hopplösa känns!! Jag kände precis likadant!!! Du gör rätt i attt deppa och sen är det nya tag som gäller!!! KRAM
  • mira69
    Fimpen72 skrev 2010-11-02 20:18:52 följande:
    mira69 - använde från quicktest.. testar ca 10-11 på förmiddagen och rung 19 på kvällen.
    Förra månaden såg jag viss stegring dag 18, fullt utslag dag 19 och svagare dag 20.
    Så trist när man inte har ork att pysmysa... Ska försöka få till det ikväll om man orkar.
    Tre veckor med sjuka barn tar musten ur en.

Sysknmaking - jag kollade från dag 13-14 ungefär.
    Jag som haft SÅNA känningar vid ÄL har knappt kännt ngt allt denna månad..
    Bara enstaka stick/molningar. Fast hellre är jag utan ÄL än att blir trillinggravid.

Kör ÄL tester tills dag 24 eller liknande... sen inväntar jag ev mens eller kör primolut nor.
    Tack för info..

Hur länge brukar du ha full stegring? Jag har hitintills bara testat på morgonen, men läste på nätet att man helst ska testa efter kl. 10 för innan det är stegringen inte tillräckligt hög och det kan hända att man missar den. From imorgon blir det efter 10. Jag har haft en del månader då stickan inte gett utslag alls, men via blodprov har det ändå konstaterats att jag haft ÄL.  Borde kanske också testa 2 ggr/dag. Japp,så får det bli.
  • Fimpen72
    mira69 skrev 2010-11-02 21:38:57 följande:
    Tack för info..

Hur länge brukar du ha full stegring? Jag har hitintills bara testat på morgonen, men läste på nätet att man helst ska testa efter kl. 10 för innan det är stegringen inte tillräckligt hög och det kan hända att man missar den. From imorgon blir det efter 10. Jag har haft en del månader då stickan inte gett utslag alls, men via blodprov har det ändå konstaterats att jag haft ÄL.  Borde kanske också testa 2 ggr/dag. Japp,så får det bli.
    Full stegring bara en dag men ser att det är på G dagen före.
    Läste precis på FL en tjej som blivit gravid trots att hon inte fick fullt utslag på ÄL.
    Det var därför jag misstänker att jag kanske hade ÄL när den blev lite starkare. Fast hoppas att den är sen men det borde den inte vara med tanke på att jag åt dag 3-7 denna kur och inte dag 5-9.

Jag läste på en amerikansk fertilitetssida ang att man ska testa två ggr och vid ungefär de tidpunkterna för att inte missa stegringen.
    Går ju åt fler tester men de är ju inte superdyra.

Nu har jag tvingat in mannen i duschen för nu måste det bli pysmys ha ha...
  • FannyB

tack för alla uppmuntrande, värmande ord!! ni är bara BÄST ni, ni vet det va?! Glad

syskonmaking - jajamän, den elaka har kommit. och det med besked. lite skönt på nåt sätt, så kunde man släppa det där sista halmstrået av hopp trots att grav testet visade neg. än så länge är jag inte riktigt så peppad så jag orkar tänka på att "ta nya tag", men jag vet att det är vårt mantra i den här tråden, så jag kommer nog hitta tillbaka till det i slutet på veckan. min sambo tog upp ämnet giftermål igår, vilket gav mig lite (eller mycket!) glädje i allt elände.. så vem vet, snart kanske man har en ring på fingret..? vi ska ju till rom nästa helg, så då tycker jag att det vore ett bra läge för honom att falla ner på knä Flört

fick svar på progestron (stavas det så?) provet igår och det var tydligen "väldigt bra". jag missade dock att fråga om specifikt värde. men "väldigt bra" låter ivf väldigt bra. sen har jag bokat en tid för spolning av äggledarna. har ni andra gjort det? fick dock inte tid förrän 7 dec.

Fimpen72 - jag gillar att du tvingar in honom i duschen... fräscha ska dom va!!Flört

pladdermaja - jaaa, vi får fortsätta kämpa tillsammans. bryta ihop och komma igen som det heter Glad

helena29 - välkommen till grymmaste tråden!! får man fråga hur länge ni försökt få barn? har ni barn sen tidigare..?

ha en go onsdag!!

• sassa07

k berg: har du vart på zonterapi något mer???

fimpen72: Håller tummarna nu

• flingan

Godmorgon tjejer!
    Hur går det för er alla?
    Här är man på äl+5 och den ständiga väntan...

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??