• flingan

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej alla i denna tråd!
    Jag är ny här på FL och ska börja med Pergotime denna månad. Jag vill även passa på att ge den glädjande nyheten att pergo åter finns i lager. Hade kontakt med företaget Merck som säljer Pergotime igår, och de meddelar att:
    " Pergotime kommer att finnas hos KD Pharma (en mellanhand) idag, 7/9.
    Apotek som redan har lagt beställning på Pergotime kommer att få det på
    onsdag eller torsdag denna vecka. Apotek kan även beställa hem varan enligt
    gällande rutiner."

Glädjande för oss alla!

• flingan

När jag ringde apoteket (Kronans droghandel) igår sa de först att Pergo ej kommit in. Sen berättade jag om min kontakt med Merck och då blev jag kopplad till mitt lokala apotek. De gjorde genast en beställning och sa att det kommer in på torsdag. Återstår dock att se imorgon om det kommit. Återkommer med rapport. 

• flingan
    Jag fick inget Pergo idag. Apoteket hade ej fått in Pergo. De ringde då mellanhanden KD Pharma som inte heller hade fått in Pergo ännu. Det skulle komma dit i början på nästa vecka. Så det som Merck skrev till mig i tisdags att KD Pharma hade fått Pergo kan ju inte stämma. Blir helt förvirrad av alla olika bud. Så nu får man hoppas att det kommer in till apoteket under nästa vecka ist, återstår att se dock. Just nu tror jag inget förren jag håller Pergo i min hand.
  • flingan
    Eddam skrev 2010-09-10 08:14:02 följande:
    Här är en till med flytningar.. Sega jäklar varvat med vattniga.. Så jag fattar ingenting och fortsätter testa med ÄLtest..

Pladdermaja: Tråkigt att du inte fick ut någon Pergo!

MD77: Då hoppas vi på helgen då så du inte behöver skippa jobbet!
    Idag fick jag tag på Pergo. Gick till ett annat apotek idag på vinst eller förlust, då jag är på semester på annan ort denna veckan. De hade precis fått in 2 paket med dagens leverans. Nu är jag glad och nöjd. Hoppas alla ni andra som behöver Pergo får tag på det snarast.
  • flingan
    Eddam skrev 2010-09-14 11:45:51 följande:
    Nu har jag varit och hämtat ut Primolut och Pergo.. Tyvärr hade dom bara en ask kvar så jag fick den men skulle komma tillbaka i morgon för då kom det in flera.. Jag ringde till Apoteksgruppen och frågade om dom hade fått in och på vilket apotek..
    Vad bra att du fick tag i Pergo. Jag hämtade mina på Apoteket (det gamla vanliga). Sen fick jag sms samma dag från Kronans droghandel att även de fått in Pergo.
  • flingan

En liten fråga till er som har erfarenhet av Pergo. Jag tog min sista tablett idag. När brukar ni få ÄL? Läkaren sa att den kommer runt dag 16-18. Får ni tidigare eller senare ÄL av Pergo? Har läst att det kan variera. 

• flingan

Tack för era svar barnlängtan2011 och MD77! Då blir det till att vänta och se om och när ÄL inträffar.

• flingan

Hej alla!
    Jag har tidigare skrivit lite i tråden, men kom på att jag inte har presenterat mig ordentligt. Har följt tråden en längre tid nu, och det har verkligen varit lärorikt. Försöker med första barnet sedan årsskiftet och har passerat 30. Tog min första Pergokur förra veckan. Upplevde lite biverkningar men inget som man inte står ut med. Är idag på dag 15 och fortfarande ingen äl i sikte. Bara att vänta och se...
    Lycka till ni andra!

• flingan

Hur har era älflytningar blivit av Pergon? Har läst här i tråden att de kan påverkas negativt. Någon som har efrarenhet? Jag brukar nämligen använda mig av Billingsmetoden för att lokalisera äl, och bara använda ältester när det verkligen närmar sig.

• flingan
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-30 14:50:27 följande:

Jag känner mig nog inte avundsjuk, mera att deras framgång inom området får mig att känna mig sämre(på reproduktion alltså). Påminner om det man själv allra helst vill ha men inte har fått än. Känner mig ledsen, nedstämd när jag träffat för många av dem (är ju mitt arbete)

Inget pos test än, tror inte det blir något dena månad, känner mig inte gravid, vet inte hur jag ska göra nästa vecka när jag får mens, om jag ska ta pergo igen eller inte. Dr sa att jag inte skulle, utan ska ta varannan månad och då dessutom halvera dosen(25mg) nästa gång, men jag vill inte vänta på en äl som då kanske kommer på cd 35 eller värre. Kan ju kolla själv på äb om det skulle bli För många. Kanske borde ta 25 mg denna månad och se hur det blir.
    Fick ju faktiskt inte äl förrän cd 20 och ägglossade bara från en äb denna månad.

Rekomenderar några av era dr pergo varannan månad?

Även min läkare rekomenderade Pergo varannan månad. Är på dag 16 idag, ännu ingen äl i sikte dock.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??