• flingan

Fler som snart ska börja med Pergotime??

ellenkey skrev 2010-10-19 13:36:46 följande:
    kaakis: Välkommen! Var hos gyn igår och han verkade inte bry sig nämnvärt om att jag inte hade äl-flytningar, bara det såg fint ut med äggblårna.

Hur viktigt är egentligen flytningarna??

Sancia: Härligt!! Vill också

Pladdermaja: Jag tog progesteronvärdeprov igår men har inte fått svaret än, men jag tror inte att det är så högt, iaf så ska jag ju ta progesteronsuppar i 2 veckor med start dagen efter äl. Vill ha äl nu!!!
    Tog du progesteronprovet innan äl? Jag tog mitt en vecka efter, det är då koncentrationen är som högst. Hoppas att du får äl snart då.
  • flingan
    MD77 skrev 2010-10-20 06:51:19 följande:
    Ja, det ska bli kul. Härligt att höra att det är fler som träffat sin drömprins på nätet, då finns det ju hopp
    i alla fallGlad 
    Han ville att jag skulle isa stan lite först sen ska vi gå och äta middag. Han kör bilen hit så han kommer inte at dricka så då klarar jag mig också från att drickaGlad 
    Även jag träffade min prins via internet, för över 9 år sedan. Lycka till på din dejt!

Vad gäller progesteronet så verkar det ju vara väldigt olika, men bra att du får extra progesteronstöd. Jag har också haft strul med lutealfasen utan Pergo, men fick 12 dagar lf nu men hjälp av Pergo. Fast jag kan ju nästan tycka att den skulle blivit ännu längre med ett progesteronvärde på 204. Men är mycket nöjd med 12 dagar, då jag tidigare endast haft 4-9 dagar.
    ellenkey skrev 2010-10-20 09:08:44 följande:
    Oj vad ni har skrivit!

Jag förstod inte om äl-sekret var viktigt eller ej? Har iaf inget sekret nu men har haft innan jag fick problem med mina cykler... då blev jag gravid snabbt. Nu har jag äl iaf. stickan visade positivt idag så det stämmer det läkaren sagt att jag skulle ha äl tors-fre.. troligtvis har jag äl imorgon, stickan brukar visa pos dagen innan.. så nu gäller det att få till det också..
    Sen kan man ju ha sekretet inuti utan att man märker av det utanpå, så sa min gyn iaf.
    Hoppa på din karl och lycka till!
  • flingan
    Fimpen72 skrev 2010-10-19 23:03:14 följande:
    Bara inköp av en UL apparat som saknas, sen kan jag driva egen klinik hihi
    Visst vore det toppen att ha en UL hemma! Vi kan köpa en tillsammans i denna tråd och sen får den gå laget runt vid behov. Det är väl en toppen idé? Flört
  • flingan
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-19 22:08:04 följande:
    Åt ju själv nu cd 3-6. Väntar på äl, är på cd 16 idag. Har massor av äl flytning så jag hoppas det kommer snart, imorgon kanske. Kollade med vul i fredags, hade en 17 mm äb på höger sida, tyvärr. Har ju ingen äggledare på den sidan så det känns ju inte så hoppfullt denna cykel. Borde kanske tagit 5 dagar och då kanske fått fler äb och någon på vänster sida, hade ju tre förra cykel på pergo cd 5-9. Kanske stämmer den där artikeln med färre äb med tidgare start av pergo?!
    Jag har en fråga ang det du skrev om 3 äb när du tog pergo cd 5-9. Kollade du ditt progesteronvärde efter äl?
    Jag undrar då jag själv fick ett värde på 204 en vecka efter äl, med enkelkur cd 5-9. Jag får tyvärr inga kontroller med VUL så jag vet ju inte hur många blåsor jag fick, men troligtvis flera med tanke på det skyhöga värdet. Jag funderar på om jag skulle våga ta pergo tidigare för att minska risken för överstimulering. Dock ska jag bara ta varannan månad, så denna cykel kör jag utan. 
  • flingan
    ellenkey skrev 2010-10-20 13:19:21 följande:
    pladdermaja: Var det du som frågade om progesterontestet tidigare? Jag gjorde det innan äl denna gång fast läkaren ville helst göra det efter äl men eftersom jag ska äta progesteron efter äl så blir ju inte svaret tillförlitligt
    Ok, då hänger jag med varför du tog provet innan äl. Glad  
  • flingan
    Eddam skrev 2010-10-20 15:39:38 följande:
    Tack! Det gick jättebra, ett litet pickande hjärta och i perfekt storlek..
    Grattis! Vilken lycka att få se det lilla livet!
  • flingan
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-20 16:03:06 följande:
    Hade tre äb men bara en som ägglossade dock!
    Progesteronet var 51. Hade en lutealfas på 12 dagar då, men värdet säger inte så mycket om hur lång lutealfas man kommer att ha, då den bestäms av andra faktorer.
    204? låter högt, men har inte byggt upp någon egen referensdatabas än, beställt för få progesterontest änGlad, men det kanske det blir ändring på snart. Hade du mycket PMS symptom under lutealfasen? mer än vanligt?
    Det konstiga var att jag tyckte mig ha mindre PMS än vanligt. Mindra ömma bröst och inte lika dåligt humör. Fast är ju osäker på min objektivitet gällande humöret Flört.
    Har ju surfat runt en del på FL och hittat några flera som haft värde närmre 200 men det verkar ändå rätt ovanligt. 
    Jag vet ju inte säkert, men tror att jag måste ha lossat flera ägg, men det tog sig ju iaf inte denna månad. Men min gyn sa att jag hade haft en mycket fin äl, så jag får snällt lita på honom. Nu väntar jag med spänning på äl denna cykel, utan pergo.  
  • flingan
    Eddam skrev 2010-10-20 20:21:17 följande:
    Pladdermaja: Min läkare pratade förut om att man kunde ha flera hundra på Progesteronet och att det var normalt så din läkare är nog inte ute och cyklar..
    Läste här på FL att Pergo kan ha just den effekten, att värdet blir mycket högt. Känns tryggt att veta att det är normalt Glad. Problemet är att jag aldrig får prata med gynläkaren utan bara sköterskan. Hon pratar i sin tur med läkaren och ringer tillbaka med provresultaten. Men eftersom gynläkaren hade sagt att jag haft en mycket fin ägglossning (precis de orden), så känner jag mig lugnt. Glad
  • flingan

Hallå tjejer!
    Det verkar som att de fleta här inne har försökt ett längre tag. Själv slutade jag med p-pillerna i januari i år. Men sedan ballade ju mina cykler ur helt och hållet, så jag tror att jag max haft 1-2 äl i år innan pergostarten. Så tänker man på hur få cykler som jag haft med rätt förhållanden, dvs äl och normal lutealfas, så är det ju endast ett eller två försök, inkl första pergokuren som varit "på riktigt". Och när jag tänker i dessa banor så är det ju inte så konstigt att det ännu inte har tagit sig. Nu ska jag ta pergo varannan månad i tre omgångar, varav 2 omgångar kvarstår och jag känner mig hoppfull. Men lite hjälp på traven av pergo och positivt tänkande ska det väl kunna gå vägen snart tänker jag Glad.      

• flingan
    kaakis skrev 2010-10-22 16:01:56 följande:
    Go Girl!!Härligt med positiva tjejer....Självklart skall du lyckas!!!
    Ja, tankens kraft kan ju göra underverk. Oftast brukar jag mest oroa mig, men nu känner jag mig hoppfull ist. Ombyte förnöjer Flört. Lycka till själv!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??