• flingan

Fler som snart ska börja med Pergotime??

k berg - Jag går också privat. Men jag får varken VUL eller erbjudande om spolning. Men kan ju vara eftersom jag sökte hjälp tidigare än efter 1 år, pga mycket oregelbundna cykler som troligen berodde på utebliven äl. Så jag fick ta blodprover och fick sedan tre kurer med pergo att ta varannan månad och sen komma tillbaka om det inte tagit sig. Då tänker jag be om spolning. Inboxar även ett meddelande till dig Flört.

• flingan

ellenkey - Trist med mens! Tillåt dig att vara deppig, sen känns det bättre och du kan ta nya krafter.

• flingan

God morgon tjejer!
    Hur går det för alla?

En fråga till er som redan plussat. Hur mådde ni mellan äl och bim? Hade ni vanlig pms eller var något annorlunda? Spända bröst, molvärk eller annat?

Är på äl+7 idag och kan inte sluta analysera. Har enbart ömma bröstvårtor, inget annat. De brukar vara ömma mellan äl och bim, men det brukar komma några dagar efter äl. Denna gången blev de ömma redan dagen efter äl och jag tycker att de är känsligare än vanligt. Troligtvis inbillning, men ändå... Flört

• flingan
    sassa07 skrev 2010-11-05 08:35:19 följande:
    Närr har du BIM???
    Jag skulle tro att det är i mitten på nästa vecka, då jag sista hade 12 dagars lutealfas, så jag räknar med det även denna cykel. Har ju tidigare haft problem med kort lutealfas, men pergo hjälpte mig få normal första kuren. Men jag tar mest en dag i taget, då jag tidigare fått mensen så tidigt som 4 dagar efter äl, så varje dag som går och mensen inte kommer är positiv.
  • flingan
    ellenkey skrev 2010-11-05 09:22:39 följande:
    Pladder: Jag får alltid jättemkt flytningar innan mens, kanske 4-5 dahar innan så när jag får det så vet jag att det är kört redan, när jag varit gravid har jag varit helt torr.
    Det verkar som att allt är normalt när det gäller att tyda grav symtom. Visst har massor med flytningar och säger att det var tecken på grav. Andra, som du skriver, är torra. Vissa har ont i brösten, andra hade inte ont i brösten. Inte konstigt att man blir knäpp av att läsa på FL! Obestämd 

Men det är toppen att FL finns, så att man kan fördriva tiden mellan antingen mens och äl, eller äl och bim. Ni är toppen allihopa! Glad
  • flingan
    ellenkey skrev 2010-11-05 09:34:35 följande:
    pladder: Ja visst behöver man älta en hel del Pratar ni med era respektive om detta?
    Japp, han frågar hur jag känner mig och vilken dag jag är på. Han stöttar mig när jag deppar när mensen kommit. Han försöker vara positiv, vilket behövs de gånger som jag känner mig nere.
  • flingan
    Eddam skrev 2010-11-05 09:50:37 följande:
    Jag kände ingenting mellan äl och mens, speciellt ingen PMS. Ömma brostvårtor, ökade flytningar och illamåendet kom efter plusset.. Men jag var precis som Sassa, hade jättenära till gråten.. Ellenkey: Hör av dig om tabletterna hann fram eller inte. Dom borde hinna fram men man kan ju aldrig lita på posten..
    Har haft riktigt dåligt PMS-humör i två dagar, så det är väl inget positivt tecken tyvärr. Men, loppet är inte kört förren tanten dykt upp.
  • flingan
    MD77 skrev 2010-11-05 10:27:34 följande:
    Jag kände inte mycket heller...lite knasig och bubblig i magen bara, men det var kanske det extra progesteronet jag tar. Jag har inga symptom nu heller, förutom lite svullen mage, mår prima! än så länge, peppar, peppar! Glad
    Det är en djungel med alla symptom eller icke-symptom Glad.
    Söt blogg du har, kikade in en sväng.
  • flingan
    MD77 skrev 2010-11-05 12:26:13 följande:
    Ja, allt är så individuellt så det är svårt att veta. Förra gången var jag ganska bombsäker på att jag var gravid för jag hade en massa symptom, eller inbillade mig, men då var det minus. Så denna gången kände jag inte efter och analyserade allt utan bara försökte få tiden att gå och vips, så kom det ett plus!Glad Nej, så lätt är det ju inte men redan dagen då du har ÄL så är du gravid eller inte och då finns inte mycket du kan göra.

Hoppas verkligen att alla ni som kämpar får komma till vår gravidtråd snart!
    Ja, du har så rätt så. Tur att jag ska jobba hela helgen så går tiden ganska fort. Ska försöka att inte känna efter varje minut iaf. Flört
  • flingan

Trevlig helg tjejer!
    Själv drar jag till jobbet nu.

• flingan
    ellenkey skrev 2010-11-06 06:59:12 följande:
    pladder: Vad jobbar du med? Ha en bra dag på jobbet! Själv är man uppe med morgonpigga barn.
    Jobbar som handläggare inom statlig myndighet, men vi har öppet dygnet runt. Glad
    Ha en bra dag tillsammans med de morgonpigga barnen!
  • flingan

Här kom tanten i går Rynkar på näsan. Vilket gav mig en lutealfas på endast 8 dagar. Usch vad less jag blir. Så nu blir det att ta en ny kur pergo denna cykel och hoppas, hoppas...
    Känner att jag behöver lite pause från allt vad barnverkstad heter, så jag kommer inte vara så aktiv i forumet ett tag. Återstår dock att se om jag lyckas hålla mig borta, då jag gillar att pladdra. Men jag skulle nog verkligen behöva ta en pause och tänka på annat.

Lycka till allihopa och på återseende!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??