• flingan

Fler som snart ska börja med Pergotime??

GakkenLive skrev 2010-10-08 08:20:39 följande:

...har nog haft tidernas kortaste mens, knappt två dagar.Brukar ha 4 i alla fall.Kan ju iofs bero på pergon, kanske.
    Btw, någon som har fått superutbrott med finnar då ni har ätit pergo???
    Fick massor just då mensen kom...

Hur går det för er andra då?
    Jag smådeppar lite över att det inte funkade med pergon nu...:
    ... men är glad att den håller i sig en äl till...
    ....Att det är äl omkring nästa helg...
    ....Att jag har fått min läkartid den 25e =)......
    ....o ja...just det att det är FREDAG!!!!
    Ha en fin fredag alla =)

Vad bra att du hittat saker att vara glad för. Positivt tänkande kommer man långt med tror jag.
    Själv är jag idag på 4:de dagen efter äl. På måndag ska jag ta blodprov och se om äl verkligen inträffade denna gång. Men så ont som jag hade så hoppas och tror jag det. Så det är bara att vänta och vänta...
  • flingan

sweetgirl89 och MD77 - Vad spännande med VUL. Hoppas att äggen växer till sig och blir perfekta fram till äl. Själv får jag inga VUL under Pergokuren utan endast blodprov 1 vecka efter äl. Lycka till!

• flingan
    Rose83 skrev 2010-10-08 16:03:05 följande:
    Hello tjejer!

Jag längtar å längtar tills det blir den 14 oct, för den 14 sept fick jag min mens... har oregelbunden mens men med pergo går den utmärkt!

Undrar om jag kan kanske testa idag? skulle jag våga testa på resultatet?
    hmm, det är juh 6 dagar kvar...
    Det är lätt att bli testoman Glad, men det är ju så spännande. Lycka till!
  • flingan
    sweetgirl89 skrev 2010-10-08 16:28:47 följande:
    tack!! får VUL nu bara 1a pergokuren och är allt bra och ägget släpper (kollar med blodprov) så blir det inga fler VUL sen vid kommande kurer ;) får hoppas att det räcker!!

vart i cykeln är du nu?
    Jag är på ÄL+ 4, så nu är det väntan som gäller för min del.
  • flingan

Rose83 och Fimpen 72 - Håller tummarna för er båda! Bara att testa om några dagar igen. Själv är jag idag på ÄL + 6, alltså inte så långt efter er. Vi får ge oss till tåls.

• flingan

Har ni tagit helgledigt från FL hela bunten? Så klart har ni alla ett liv att sköta, men det blev så väldans tyst här inne. Kom igen tjejer! Glad Som mitt nick antyder så gillar jag att pladdra.

• flingan
    sweetgirl89 skrev 2010-10-10 18:38:27 följande:
    Jag är här oxå ;)

liten fundering,, jag började testa ÄL-test på dag 12 i fredags å då blev strecken i stort sätt lika starka,, igår va strecket svagare å idag ännu svagare? borde ÄL va idag då på dag 14?? aldrig haft LH ökning så tidigt förut..
    Svårt att säga, är ju så olika. Har hört att man kan ha en stegring, som sedan försvinner för att sedan komma åter och först då är det äl på gång. Men det är ju bra att kombinera olika "signaler" för att lokalisera äl, tycker jag iaf. Håll koll på flytningarna, när de blir klara och elastiska är det äl på gång. Sedan känner en del av molvärk som tecken på äl. Så om du enbart hade utslag på ältestet och inga andra känningar så kanske äl ännu inte har skett. Men det är ju bara min teori så att säga.
  • flingan

Nu har jag varit och gjort blodprov för att kolla progesteronet. Är på äl + 7 idag. Sköterskan sa att man egentlingen ska vänta några timmar innan man tar hormonprover. När jag tog prolaktinet så sa läkaren att man skulle vänta till efter kl 10, men han sa inget om progesteronet. När jag sa det till sköterskan så sa hon att det stämmer, att det är prolaktinet som är viktigast att man varit vaken några timmar innan provtagning för att hormonerna ska komma igång. Men hade jag vetat om att det ev kan bli bättre värden om jag väntat i två timmar så hade jag ju åkt dit senare. Men, men...nu hoppas jag att provet visar att äl har skett denna cykel. Min läkare säger att man ska ringa två veckor efter provtagning, eller hur!!! Sköterskan sa att svaren bör finnas hos gyn redan på torsdag, så då ringer jag.

• flingan
    sassa07 skrev 2010-10-11 10:10:34 följande:
    ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL!!!
    till er alla testoholics

Just nu har jag flytningar som är "äl flytningar", tror jag! Genomskinliga, trådiga! Äggvita känsla som nån beskrev!
    Betyder det att jag har ÄL, haft ÄL, eller att ÄL e på G????
    -----------------------
    Pladdermaja: Hoppas att du får ett pos. svar
    Älflytningar låter lovande.Glad  Vissa får flytningar redan en vecka innan äl, andra i samband med äl. Jag får mina någon dag före. Kolla med ältest för att vara på den säkra sidan. Men en sak är säker, mys mycket nu! Flytningarna hjälper ju simmarna på vägen och gör att de kan leva i upp till flera dygn i väntan på ägget. Så hoppa då din karl!!!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??