• mira69

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hejsan!

Hoppar in här jag med..

Tar min sista pergotime tablett i morgon bitti (denna månad) BIM 20/10, om det inte blir en förlängd cykel av pergotimen förstås.. Äl nästa vecka (dag 16 i vanliga fall)

Jag har stora barn från ett tidigare äktenskap och nu en liten dotter på 10 mån med min nya man. Fick pergotime-behandling även när vi försökte att få vår dotter, men gav upp efter 9 behandlingar med 3mån * 1 tablett, 3mån *2 tabletter och 3mån *3 tabletter. Gick vidare till IVF och lyckades på 4e försöket...Vilken lycka :)

Nu vill vi gärna ha ett syskon och har försökt helt själva i 4 månader och nu första försöket med pergon... Hoppas, precis somm alla ni andra.

Beträffande sex under ägglossning, som någon frågade om, så är det rätta tydligen att ha sex ca 3-4 dagar före ÄL, sedan samma dag som stickan visar ÄL och dagen efter. Detta "schema" hi hi.. ger fler pigga spermier i rätt mognadsfas (sex tidigare än 3-4 dagar=fler övermogna spermier, sex närmare än 3-4 dagar= fler omogna spermier) Mao sex varken för ofta eller för sällan... :)

Önskar alla "medsystrar" lycka till!

• mira69
    Rose83 skrev 2010-09-29 15:33:22 följande:
    hej alla tjejer

vet ni när man kan börja testa graviditetstest??
    jag är på dag 16 och igår hade jag äl, allså jag e på min andra äl dag...
    sista mens fick jag den 11 sep?+
    när ska ja testa??Kyss
    När du beräknar ha din nästa mens, alltså test på BIM (beräknad icke mens) dagen. Vid graviditet så visar oftast test positivt redan några dagar innan, men å andra sidan så kan man vänta  å slippa använda test i onödan. Jag har testat positivt på grav. v. 3+6 som tidigast. Alltså 3 veckor oxh 6 dagar efter senaste mens.

Lycka till!
  • mira69
    Eddam skrev 2010-10-01 14:09:18 följande:
    Okej tjejer, igår beställde jag gravtester. Bara för tänk OM mensen inte kommer i morgon.. Idag kom dom!!!
    Kunde självklart inte hålla mig trots att jag lovat mig själv..

Så med mitt på dagen urin och 2 timmar efter senaste kissning så fick jag detta:

Svaagt men rosa streck och väl synligt, BIM-1 ! I morgonbitti ska jag testa med clearblue för att vara helt säker!
    Stort grattis!!! Vilken härlig känsla va? :)
  • mira69
    Uppdaterar listan och lägger till mig själv...

Sancia
    :  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9 Minus
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10 Plus
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
  • mira69
    FannyB skrev 2010-10-04 17:10:50 följande:
    ni som har lite mer pergo-erfarenhet: är biverkningarna som värst de dagarna man tar pillerna eller håller de i sig hela menscykeln? jag har en chefsposition och jobbar väldigt nära mina anställda, så det funkar liksom inte att vara ett hormon-monster på mitt jobb... kanske säkrast att planera in några "jobba-hemifrån-dagar" så att jag inte skrämmer ihjäl mina stackars kollegor med gråtattacker och andra utbrott...? Skäms

lägger till mig på er lista Glad

Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9 Minus
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10 Plus
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011: BIM 5/10
    Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    k berg: 1/11

ta hand om er!
    Jag jobbar också som chef och har verkligen fått kämpa med humörsvängningar på jobbet... inte alltid så lätt, men man får bita ihop och göra sitt bästa. Jag påverkas som mest de dagar jag äter tabletterna, men har helt klart kortare tålamod, är mer irriterad och reagerar kraftigare hela månaden.. 

Denna gång med pergon har jag dessutom haft huvudvärk och lite sömnproblem, men det var bara de dagar jag åt tabletterna.

Hoppas du kommer må bra!
  • mira69

Styrkekramar till GakkenLive och barnlängtan!

• mira69

Håller med om att det känns härligt att ha detta forum, både som info och för att skriva av sig... och för att inte känna sig ensam i denna situation.

Dag 16 för mig imorgon. Brukar vanligtvis ha ägglossning den dagen, får se om pergon ändrat på det? Hoppas på antingen imorgon eller fredag.. helst fredag. På torsdag ska jag arbeta hela dagen och kvällen, så tid för mys den dagen blir inte förrän efter 00.30.. Tänk om mannen då är för trött för att prestera..Hjälp! Vill inte missa denna månad!

• mira69

MD77:

Du är verkligen en modig tjej och jag beundrar din positiva drivkraft! Håller tummar och tår för dig... och hoppas att du även får en kul dejt :)

Själv väntar jag på mens, som jag tror kommer vilken dag som helst. Testade med ÄL-stickor fram till dag 20 utan resultat. Hade sex senast dag 21 och sen åkte mannen på tjänsteresa, suck... Brukar i vanliga fall ha ÄL dag 16, men den verkar bli fördröjd eller inte ge utslag på stickor under Pergo-behandling. Är det någon annan som inte får utslag på sticka vid ÄL?  Nu tror jag att ÄL skett utan utslag och vi missat att sexa då eller att ÄL skett långt efter dag 21, då mannen inte längre var hemma..
    men ett litet hopp finns iaf.. :)

• mira69
    sri skrev 2010-10-19 19:16:51 följande:
    Hej alla

jag har ätit pergo för första gången och fick ett tydligt utslag på äl stickor på dag 17, men är inte det lite sent i cykeln igentligen? vad är det normala?
    Jag har ÄL dag 16 i vanliga fall och mens 14 dagar efter det, så jag tror dag 17 med pergo är jätte bra :) Lycka till!
  • mira69
    Eddam skrev 2010-10-20 15:39:38 följande:
    Tack! Det gick jättebra, ett litet pickande hjärta och i perfekt storlek..

Någon frågade om progesteronprovet.. Jag hade 26 en vecka  efter äl och det var ju bra..
    Grattis till det lilla pickande hjärtat och till första titten på lilla bebben :)
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??