Fler som snart ska börja med Pergotime??
Hejsan!
Hoppar in här jag med..
Tar min sista pergotime tablett i morgon bitti (denna månad) BIM 20/10, om det inte blir en förlängd cykel av pergotimen förstås.. Äl nästa vecka (dag 16 i vanliga fall)
Jag har stora barn från ett tidigare äktenskap och nu en liten dotter på 10 mån med min nya man. Fick pergotime-behandling även när vi försökte att få vår dotter, men gav upp efter 9 behandlingar med 3mån * 1 tablett, 3mån *2 tabletter och 3mån *3 tabletter. Gick vidare till IVF och lyckades på 4e försöket...Vilken lycka :)
Nu vill vi gärna ha ett syskon och har försökt helt själva i 4 månader och nu första försöket med pergon... Hoppas, precis somm alla ni andra.
Beträffande sex under ägglossning, som någon frågade om, så är det rätta tydligen att ha sex ca 3-4 dagar före ÄL, sedan samma dag som stickan visar ÄL och dagen efter. Detta "schema" hi hi.. ger fler pigga spermier i rätt mognadsfas (sex tidigare än 3-4 dagar=fler övermogna spermier, sex närmare än 3-4 dagar= fler omogna spermier) Mao sex varken för ofta eller för sällan... :)
Önskar alla "medsystrar" lycka till!