MD77 skrev 2010-09-29 20:14:05 följande:
Du är varmt välkommen hit!
Förhoppningsvis så kanske du inte brhöver börja med Pergo nu när du väntar in BIM.
Angående biverkningar så är det olika från person till person. Själv har jag fått lite huvudvärk, svårt att somna till och från, svullen mage och kraftiga ÄL-känningar. Sen så har jag ganska mycket känningar kring äggstovkarna från ÄL fram till BIM. Förhoppningsvis så slipper du några biverkningar
Jag antar att då går på VUL kring dag 12 i cykeln, det är viktigt om du nu aldrig tagit Pergo förut, då det finns en risk för överstimulering (flera äggblåsor som mogna och släpper).
Får man fråga varför du ska äta Pergo?
tack för det! :)
det känns som mensen är på väg, så det blir nog pergo-start för mig ganska snart, men tack för dina positiva tankar! japp, jag ska boka tid för VUL så fort mensen kommit.
jaa, det får du såklart fråga. vi har försökt fått barn i över ett år, utan ett endaste litet plus. så - strax innan sommaren inledde vi fertilitetsutredning, som dock inte gett nåt resultat annat än "oförklarlig barnlöshet". så då skrev min läkare ut pergo. känns skönt att det händer nåt. mardrömmen hade varit att få en klapp på axeln och "det är bara att gå hem och fortsätta nöta på i sänghalmen"..
håller tummarna för lindriga biverkningar!
ang avundsjuka på andra gravida... jag har mina perioder och svackor, men jag försöker att inte bli bitter. för en vacker dag kommer det vara jag som är gravid, då vill jag att omgivningen ska glädjas å mina vägnar och inte bli avundsjuka. men - lättare sagt än gjort såklart...
ha en fortsatt skön helg!