• ellenkey

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Kan jag bara hoppa in i tråden och fråga varför ni börjat med pergo? Jag har sen sista förlossningen haft en väldigt oregelbunden menscykel, allt från 22 dagar -45 dagar och när jag gör äl-test får jag nästan aldrig utslag. Bör jag söka hjälp tycker ni? Vad görs det för undersökning innan pergo skrivs ut? Vore jättesnällt om ni kunde svara

• ellenkey

Tack så mkt för svaret! Men jag antar att man måste söka sig privat om man inte försökt i 1 år?

• ellenkey

Tack för svaren! Jag har ringt gyn och fick tid om 2 veckor, känns inte så farligt ändå... var nervös innan jag ringde men hon som svarade var så trevlig. Har aldrig varit där tidigare.. med mina andra barn har jag aldrig  haft nåt problem med äl och mens, jobbigt att få det nu, men jag hoppas på bra hjälp!

syskon: Grattis till graviditeten! Hur många kurer åt du pergo innan plusset? Ang blödning kan det inte vara en blödning efter sex då? Har själv fått det under nån graviditet.

• ellenkey

Ska till gyn på måndag, blir spännande om jag får reda på vad som är fel, för nåt fel är det. Jag undrar bara om ni känner er pressade till sex när ni varit hos gyn efter ni börjat med pergo och gyn säger att det snart är äl? Jag har mått jättedåligt av den där sexpressen så nu tänker jag bara strunta i det och ha sex när lusten faller på. Mannen känner detsamma.. men om jag nu får börja med pergo kommer jag ju får reda på exakt när vi MÅSTE ha sex och då kommer jag känna mig stressad tror jag o må sämre än jag redan gör. Mannen behöver ju inte få veta när jag är äl, men han  märker det nog.

• ellenkey

Ang kaffe så ska man väl inte hälla i sig mängder, har för mig att min bm sa till mig när jag var gravid att runt 3 koppar är vanligt. Cigg röker jag inte men har hört att det ska försämra fertiliteten hos både män och kvinnor. Karln min snusar men det har han gjort hela tiden och det verkar inte försämra spermierna hos honom iaf.

Ok det är fler som känner en viss press.. tycker att det är svårt att få till det när det blir tvångsmässigt, man kan vara trött,  som tur är behöver vi tjejer inte prestera på samma sätt som killen

Fimpen: Jag har också 3 barn, har du använt pergo med de andra?  

• ellenkey

Om vi skulle ha sexförbud efter kl 20 skulle vi nog aldrig få till det Vid 20 lägger sig barnen så efter det får det alltid bli. 

• ellenkey

Hoppas att blödningarna inte betyder nåt!

Har själv haft mens, ja riktig mens, fast jag varit gravid. Testade minus på bim.dagen, dagen efter började jag blöda och blödde som en vanlig mens... när äl inte ville komma efter drygt 1 månads äl-testande så testade jag med gravtest och visst var jag gravid.. trodde faktiskt att mens och gravud bara var ett fl-påhitt där desperata tjejer tror att de är gravida fast de haft mens

• ellenkey

Fimpen: Nej alla graviditeter är ju helt olika, detta var min tredje graviditet och med de andra hade jag inte blödit en droppe. Haha nej inga symptom över huvud taget, men jag tror att det var psykiskt, för så fort jag plussat började jag må illa Förträngde det säkert eftersom jag var helt säker på att jag inte var gravid.

Innan ni började med pergo, hur var er mens då? Min mens är väldigt sparsam nu sen jag misstänker att jag inte har äl.. blöder 2-3 dagar väldigt lite, när jag visste att jag hade äl så blödde jag 5-6 dagar.

• ellenkey

Fimpen: Hur gamla är dina barn? Vågar du verkligen självmedicinera dig med tanke på flerbörd osv? Synd att mensen kom! Men skönt att du nu har äl iaf! 

• ellenkey

Jo det låter ju som en bra sak! När jag väl har äl har jag bara 8 dagars lutealfas, tar upp det med gyn på måndag.. kanske kan få nåt på recept direkt.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??