• malika

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej hej tjejer

Hoppas det går bra att jag hoppar in i denna tråd.
    Först och främst ett SROOOOOOOOOOOOOORT Grattis till Sweetgirl89 för det underbart fina Pluset!!!Solig

Jag har inte haft äl på ca 7 månader nu och har varit hos läkaren och fått Provera och Pergotime utskrivet.
    MEN när jag skulle hämta ut medicinerna så sa dom på apoteket att Pergotime har leveransproblem och att det typ inte finns att få tag på någonstans...
    Är det någon här som vet om det finns att få tag på någonstans i detta land??
    Eller nån som har nått tips på om man kan gå tillväga på nått annat sätt??

Ringde till min läkare och dom sa att det inte fanns så mycket att göraGråter

Jag som sååååå gärna nu vill ha en bebis...känns som att man går o väntar förgäves på att nått ska hända i min kropp....

• malika
    Fimpen72 skrev 2010-10-23 18:16:55 följande:
    Om du inte orkar vänta kan du ju beställa kopior från goldpharma.com
    Vi är ett par som ätit/äter dem.
    Tror jag betalade ca 200kr för 44tabl.
    Men se till att du får undersökningarna som vanligt så det inte blir massa mogna ägg samtidigt.

Serpafar heter sorten jag äter just nu.

Du kan ju även ringa till samtliga olika apotek och fråga.
    Medstop, Apoteket HJärtat, Apoteket osv.
    Tack så hemskt mycket för det snabba svaret!!
    Då ska jag försöka ringa runt lite och/eller gå in på den sidan du skrev...
    VILL verkligen inte vänta längre nu!!

Hur länge har du/ni försökt med tabletterna??
  • malika

Fimpen72 skrev 2010-10-23 20:45:57 följande:
    Jag har ätit kopian tre kurer.
    Fick ÄL de två första kurerna (jag har normal ingen egen ÄL och mens 1ggn/år).
    Den tredje kuren åt jag klart nu torsdag och inväntar nu ÄL om en vecka eller så.
    Litar till 100% på de tabletterna, att de är precis samma som pergotime.

Har läst sedan en vecka att det varit svårt att få tag på pergo, så de är antaligen slut men prova ring ändå,
    Det tog 8dgr för mina Serpafar att komma fram. Så du kan ju börja äta Provera när du beställt

Ok... då kanske man ska slå till på dom.....Låter ju som att jag är i samma situation som du...1-2 äl/år...

MEN är lite kluven nu...för att jag gjorde ett äl-test nörd som man är och....
    kolla här... (bilden är tagen när provet torkat, var starkare 5 min efter jag tog provet. även killen reagerade att det inte var lika starkt 30 min efter bilden är tagen)

Kommer jag att få äl inom 24-48 timmar nu??
    Eller kan kroppen luras så pass??

Blev helt galen o skakis när jag såg detta test (har aldrig haft så pass starkt test någonsin, så vi passade på o sexa direkt härTungan ute

• malika
    Fimpen72 skrev 2010-10-23 23:20:50 följande:
    malika - det ser ju ut som att du har ÄL. Du kanske kan ringa läkaren och be att ta blodprov för att kolla.
    Du brukar inte få så starka utslag verkar det som?
    PCO:are kan ha höga halter LH utan att ha ÄL men då har man ju ständigt utslag fast svaga.
    Det är ju lite individuellt men om du haft svaga resultat förr och nu starkt är det ju hoppfullt.
    Är det länge sedan förra mensen?

Du får väl mysa på lite mera och sedan göra grav-test om 16dgr.
    Är inte det positivt kanske det kan vara läge att beställa pergo...

Solig
    Brukar ju ha utslag men inte alls såhär höga.. har lagt in bild i mitt galleri på ett "vanligt" test + detta, så att man kan jämföra.. Testet jag tog idag är bra mycket starkare.. tycker jag iafGlad

Jag slutade med P-piller för 7 månader sedan och sedan dess har jag inte haft mens en enda gång... så det är rätt länge sedan (tycker jag) och har hållit på med ÄL stickor typ 3 veckor.. en gång steg testet, men innan det ens hann bli lika stark som kontrollstrecket var nästa test mycket svagare igen...

Ja nu ska vi se till att mysa järnet några dagar och hålla tummarna för att det tar sig!!!!Skrattande
    Annars (som du säger) så ska jag ut på jakt efter pergo!!
    Vill verkligen ha bebis NU!!

Brukar du ta några ÄL test??
    och i så fall... hur brukar dom se ut?
  • malika

Tack tjejer...det är ju så bra att höra andras åsikter.. men blir ju lätt lite blind eftersom man vill så mycket.
    Hoppas hoppas nu att ägget släpper ocksåGlad
    Ska testa idag igen för att se hur det ter sig idag....
    Sexade på igår och ska göra det nån dag framöver här hade jag tänkt....så att inget missas härTungan ute

• malika
    Fimpen72 skrev 2010-10-24 12:58:45 följande:
    Du måste ändra i inställningarna så alla ser ditt galleri. Nu ser man inte att du ens har ett galleri.

Jag har läst att vissa har äggstocksaktivitet flera ggr/månad men att det bara bli ägglossning vid en gång av dessa. Vi med PCO och glesa ÄL har ju svårt att använda ÄL tester men inte omöjligt.
    Jag blev spontant gravid med första barnet trots mens 1-2ggr/år och det var ju inte ens säkert att jag hade ÄL vid båda gångerna.

Jag tar ÄL tester och när det är så starkt som ditt, då har jag fått ÄL.
    Annars får jag svaga streck oavsett när i cykeln jag testar.

Ojoj.. det hade jag visst missat. Så.. nu har jag fixat så att ni kan se mina bilderTungan ute

Ja jag har också läst att det ska vara svårt när man är pco:are... men har tagit tester under en tid men aldrig haft såhär starkt...
    Då hoppas jag att jag har som du... och att jag har ÄL när det ger ett sånthär utslagGlad
    Ska ta ett nytt test idag för att se om det är lika eller svagare idag..

• malika
    kaakis skrev 2010-10-25 11:51:46 följande:
    Hej,
    Om jag vore du skulle jag köra ca 4 dagar framåt....lycka till
    Tac så mycket!!
    Så du tror också att det är såSkrattande
    Ja vi kör så det ryker här och hoppas på det bästaSolig
  • malika

Hejsan!

Har en liten fundering krigt PCO och grav-test.
    Om man har PCO, brukar man få utslag på grav-test tidigt eller sent då?
    Vet att det säkert inte finns nått riktigt svar på det kanske...
    Nån här som har PCO o varit gravid som vet detta?
    Hur var det för er?

Känner mej gravid till och från o tidigt imorse vaknade jag av att jag var sååååååååååååå kissnödig + att det kändes som mensvärk....o att mitt ena bröst spände..
    Har kännt lite mol i magen till o från i några dagar nu o har BIM på Tisdag...
    Tog gravtest imorse men visade ett klart o tydligt minus...

• malika
    ÅÅååå ja!! Jag fick tag på pergo idag!!! Är sååååå gladSolig
    Så började med provera idag och ska börja med pergo sen... så nu är man ÄNTLIGEN på G o snart kommer jag också kunna vara med o räkna ut BIM o så!! Tjohoo
    Trodde aldrig jag skulle lyckas att få tag i det.....

Håller tummarna hårt för er att ni Plusar snart!!!{#emotions_dlg.flower}
    Kram
  • malika

Måste fråga er tjejer....
    Igår tog jag ÄL-test precis innan jag tog mitt första provera piller o fick rätt starkt negativt... alltså nästan bara kontrollstrecket som syntes..
    O idag efter min andra tablett så visade ÄL-testet näst intill fullt utslag.. alltså nästan nästan som kontrollstrecket... så nära det går utan att vara helt lika...

Beror detta på proveran eller är det nått annat??
    Vad tror ni.. nån som varit med om samma??

• malika

Ooooo jag är så glad idaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!!!!!!!

Jag har fått MEEEEEEEEEEENS!!!!!!!Solig Har aldrig varit såhär glad över att få mens kan jag säga!
    Avslutade min proverakur idag o var beredd på att det skulle ta några dagar.. men så vips direkt på morgonen kom detSkrattande yeyy!!!! Har ju inte haft det på 9 månader nu så känns lite smått otroligt... så snart ska man också börja med pergon.

ellenkey skrev 2010-11-26 06:09:26 följande:
    Säger bara en sak: Det räckte med en pergokur för mig

Åå GRATTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS!!!!!!!!!!!
    Hoppas att man snart hänger på dig då!! Min första kur här....

Massa kramar på erHjärta

• malika

Hej tjejer!

verkar inte vara någon bra dag idag ser jag.
    Även jag har lite dåliga nyheter att komma med.
    Har tagit provera och pergotime och är idag på CD 13 och har precis varit på VUL...
    Det fanns inget där... helt tomma äggblåsor så det hade inte funkat allsGråterGråter 
    Är så himla ledsen för det!!!!!!!!!!!!!
    Det ensa som hade hänt var att min slemmhinna hade blivit lite tjockare...
    Det som är konstigt är att jag fick fullt utslag på ÄL-stickorna igår... verkligen jätte starka!!! Men antar att det är PCO.n som lurat mej o visat fullt utslagRynkar på näsan

sassa07: Det var tråkigt att höra!! Skänker dej en massa styrkekramar och hoppas att ni orkar ta nya tag snart igen och att det är eran tur nästa gång{#emotions_dlg.flower}

• malika
    sassa07 skrev 2010-12-13 08:17:51 följande:
    Malika: Tack, ja just nu känns det förjävligt!!! 1,5 års försökande och sen bara helt bestulen på lyckan vi hade när jag plussade...

Usch jag lider med dig... man hoppas så innerligt och sen känns det som om man faller pladask!
    Jag struntar i äl-testerna känns bara stressande för min del :-/
    Nya tag, det handlar om NÄR du blir gravid inte OM!! Vi ska banne mig oxå få ett + snart och gå runt med tjocka magar
    Usch.. ja 1,5 år är rätt länge...själv har jag bara försökt sen i April...
    ja jag har coskå skippet ÄL-testerna nu eftersom mina positiva utslag inte stämde... har inte haft ägglossning alls enligt gyn... tror inte att jag kan få egen ÄL.

Ja du har nog rätt... o hoppas verkligen att vi plussar tidigt åt 2011!!!
    Låter såååå mycigt o underfbart med runda o goa magar.. klart vi ska ha sånna snartSkrattande

Känns inte alls bra just nu måste jag säga och är livrädd för att ta dubbelkur nu i Januari...
    Det verkar som att Pergon gjort att mitt imunförsvar gått och gömt sof någonstans för har aldrig varit såhär mycket sjuk någonsin!! För har åkt på någon jäkla dunderförkylning nu o fick feber IGEN på självaste julafton!!
    Vet inte alls hur jag ska göra nu för har varit hemma från jobbet sjuk 2ggr nu på 1,5 månad... o ska jag vara hemma sjuk från jobbet igen? Skulle inte kännas bra!
  • malika

Sassa07:
    Tack så mycket!
    Har varit tvungen att vara hemma från jobbet nu 2:a dagen så är lite tråkigt o blir fortfarande inte bättreObestämd

Jag har bara tagit 1 kur Pergo än så länge.. ska påbörja min andra nästa vecka tror jag... ska till Gyn nästa Tisdag så får se vad dom säger...

Ja precis.. jag går privat. Enligt deras riktlinjer ska man ha väntat 6 månadre efter pillerstoppet innan man får hjälp, Så efter lite undersökningar har det visat sig att jag typ inte har någon egen ÄL alls av mig självt så är så glad att jag har fått hjälp. Så än har jag inte ens haft en sportslig att bli gravid eftersom jag inte haft någon ÄL...

Många säger samma sak.. att det sitter uppe i huvet.. men från början när jag slutade med mina P-piller så tog jag allt med ro. Var så inställd på att allt skulle fungera så tänkte inte så mycket på det,,,,
    Det var inte för än efter sommaren som jag försod att det inte står så rätt till.. det var då jag kontaktade läkaren o hela cirkusen började.. Anledningen till att dom har gått med på behandling beror nog på min historik också.
    Har varit rätt allvarligt sjuk i anorixia så tror nog det är mycket därför jag har så stora problem med allt detta... tyvärr... men har varit helt frisk i snart 2 årGlad
    Men visst skulle kanske akupunktur funka... har hört mycket gott om det.

• malika

Ja men absolut..  har turen att dom är noga med kontroller och så så hoppas att det ska gå braGlad
    Vill ju hellst bara ha ett litet underverk i taget Tungan ute Usch ja.. hoppas jag inte får sexförbud!!
    Men om jag känner min hopplösa kropp rätt så kommer den ha svårt att få ett ägg även denna gång.. men hoppas att jag har helt fel!!

Tack tjejen det var snällt sagtSolig
    Klart vi ska ha våra plus nu... nästa månad bara måste bli våran månad o få en Gravid
    Säger som dig, Heja oss heja ossDrömmer

• malika

Sassa07:
    Usch och fy.. var väldigt tråkigt att höra!! =-(
    Måste kännas tungt men det låter som att ni är vid gott mod... fortsätt så.
    ja visst är det svårt att koppla bort alla tankar o allt kring barnverkstaden! Själv tycker jag också att det är skönt att kunna läsa om andra och skriva av sig lite ibland. 2011 ska iaf bli vårat år!!

Tobbelina:
    Beklagar ditt MA också!!
    Jaja.. usch nu blev jag ju nervösObestämd
    Var hos gyn igår och fick ännu en enkelkur utskriven. Han sa att jag antagligen har rätt svårt att få ägglossning men att alla prover sett bra ut och att det hade hänt lite grann iaf sedan sist så han vågade inte ge mig dubbelkur. Han sa att han tror att det nog kommer att funka med denna kur.. att för sånna som mig får inte någonting o sen plötsligt så lossnar det..... eller nått liknande sa han. Dom är verkar väldigt bra där jag går och är noga med kontroller och så så vill verkligen tro på det dom säger. Men när du skriver att det inte fungerade för dig blir jag ju lite orolig.
    Men å andra sidan så är ju inte alla lika... så hoppas nu att detta kommer att funka..
    Vet inte om jag kommer orka att fortsätta om det inte funkar denna gång...
    Har känt att jag känner mig så stressad och så kanske behöver en paus i allt detta om det går åt pipan denna gång.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??