• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • JennyCecilia

På sös i sthlm så inkluderade de min man.
    Vi fick varsin lika lång sjukskrivning. Men vi bor i Dalarna och i Falun så fick ett par sina sjukskrivningar såhär: Kvinnan 4 v. Mannen 2v.

Så det bekräftar bara vad ni skrivit ovan.
    Än mer.

• Gersemi

Måste bara skriva något roligt Jag har ju haft problem att handla grejer till bebis. Här i stan har vi klädbytardag en gång/år och jag skulle såklart dit. Man går på måndagen om man kan, för då försvinner ju guldklimparna Min mamma och sambo var med då, så jag kunde ju bara handla könsneutralt. Idag (sista dagen av årets klädbytarrace) kom mamma hit och tyckte att jag skulle sticka iväg ensam och plocka på mig de godbitar jag ville ha som inte var neutrala. Sagt och gjort Snacka om shopaholic-varning!!! Känsdes som att jag länsade hela bebisavdelningen! Att det dessutom var halva priset idag gjorde inte saken sämre! Dyraste plagget jag köpte kostade 20 kr, så om jag säger att jag handlade för 836 kr så förstår ni kanske Fast i det inkluderas en splitter ny blöjhink för 100 kr.

En annan kul grej är att vi ska få sovrummet helrenoverat på fredag

Och jo, jag är heeeelt slut nu

• jennijen

Hej hej! Vinkar till nya tråden och välkomnar Familjen Tinglum!

Toka du har blivit citerad här idag: jennirydberg.blogspot.com/.
    En blomma som tack för att jag fick låna dina ord{#lang_emotions_flower}

Ett i hjärtat och ett i magen
  • JennyCecilia
    jennijen skrev 2010-03-24 22:48:20 följande:
    Hej hej! Vinkar till nya tråden och välkomnar Familjen Tinglum! Toka du har blivit citerad här idag: jennirydberg.blogspot.com/. En blomma som tack för att jag fick låna dina ord
    Var in och läste. Du skriver bra.

Kram
  • Bajjelen

Familjen Tinglum: Stort grattis!

Stort Grattis även till Morris Mg som igår fick sin allra sötaste pojk! Alltid lika härligt att höra när det går bra!

• Familjen Tinglum

Tack{#lang_emotions_heart}

Jennijen: jag var inne och läste din blogg..finaste lille Winston..så fint du skriver.

Så ledsen för alla här inne att vi har ett barn för lite..Kramar till er!

• golla28

Familjen Tinglum: Grattis till graviditetetn och välkommen till tråden!

Jennijen: Jag har läst din blogg och tycker att du skriver så himla fint.

• jennijen

Oh tack tjejer{#lang_emotions_embarassed} Jag tycker att det är svårt att skriva nu, när jag lever livet utan W. Känns som om jag kanske bara tråkar ut eventuella läsare eftersom att jag inte kan skriva käckt längre och inte kan skriva om roliga saker längre, iaf inte nu. Skittöntigt egentligen att man kan bry sig så mycket om vad andra tycker. Men jag försöker att fortsätta skriva, även om det känns som om sorg nästan är för privat. Men av att ha hängt här i änglrummet i ett tag så inser jag att vi som sörjer behöver ha röster som hörs.

Kramar

• Gersemi

Familjen Tinglum: Grattis och välkommen

Morris MG: Åååå, ser fram emot att höra hur det har gått!!

Själv är jag måttligt glad idag, har fått den där förbenade diarrén igen. Jätteirriterande! Fattar inte vad det beror på, men jag överväger starkt att köpa såna där bebis-våt-tvättservetter att torka mig med, är lite... irriterad... i huden bak... Allt är svullet så det inte längre 'finns' ngn mellangård Ja, jag är ju svullen fram med, troligen pga alla dessa sd.

Idag är det dessutom föräldragrupp, känner att jag inte orkar, men det är jättenyttigt för sambon att gå dit, och om jag går så kan jag ju fråga min BM. Världsproblem...

• jennijen

Gersemi: Jobbigt att du inte är bra i magen, fattar att det är irriterande på flera plan{#lang_emotions_undecided}

Tänkte på det du skrev om föräldragrupp.. är det något som man får delta i oavsett om man fått barn tidigare där ni bor? Här hos oss tror jag att man får gå med i en grupp om man väntar sitt första barn.

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10