• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • Minimalla

Familjen Tinglum: Grattis igen och välkommen hit! Roligt att du vågar ge dig till känna i tråden.

Fridapyret: Grattis och välkommen även till dig!!! Jag är också hemma. Blev arbetslös i juli och skulle slappa fram till föräldraledigheten i september, men så blev det ju inte. Var sjukskriven till mitten av november och har varit arbetslös sedan dess. Jag tycker det är skönt att jag inte behövde gå tillbaka till gamla jobbet, jag jobbade på en av sveriges största gymnasieskolor så det hade blivit många att behöva förklara för. Men det hade ju varit skönt att ha något att göra om dagarna, som tur är håller fyraåringen mig mer än sysselsatt så jag tycker dagarna går ganska fort ändå.

Starfighterpilot: Vilka härliga nyheter, jag blir så glad! 

Morris mg: Grattis grattis! Berätta gärna lite om hur det gick när du har tid och ork.

Jerci: Det jag gjorde på läkarbesöket var att göra upp en plan för graviditeten gällande ultraljud, kontroller och förlossning.

Gersemi: Nu har ju jag drygt hälften av väntan kvar så än är det ingen panik, men jag känner mig ändå lite kluven inför förlossning och att inte vara gravid mer. Jag är också rädd att jag någonstans tror att allt ska bli bra bara vi har lillebror hos oss och sen rasa sönder när det inte blir så - för lillasyster fattas oss ju ändå.

Jag var hos barnmorskan i onsdags. Hade verkligen sett fram emot det, men det kändes mest jobbigt. Jag fick lyssna på hjärtat och det var ju underbart, men resten kändes tungt. Det blev ett väldigt kort besök och handlade mest om hur ofta vi skulle ses i fortsättningen. Jag ville säga varannan vecka men fick bara fram var tredje. Jag ska försöka stå på mig lite mer nästa gång. Jag har så jäkla svårt att stå upp för mig själv, det är ju inte så att de nekar mig något... snarare tvärtom, de frågar ju hela tiden vad jag vill och behöver men jag vill inte vara till besvär och tänker att jag ska spara på hjälpen tills jag verkligen behöver den. Urk!

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • Gersemi

Blääää, på ren svenska -la just graviditetens första spya, i åttonde månaden!!! Hälften i soffan och hälften på golvet. Yak!!! Måtte medicinen hjälpa snart!!

• fridapyret

är nu hem kommen från psykologen. har inte varit där på 3 veckor för hon varit sjuk, och det känndes bra. behövde nog vräka ut mig allt som samlats på dessa veckor...
    fick hem barnvagnen igår. uch de va jobbigt och hämta den. affären sa att det skulle ta 10 veckor och så ringer dem efter två och säger att det bara är och hämta den.. va trött jag blir. men jag har stält den på övervåningen där vi inte är så mycket så slipper jag se den...

• Toka2

Gersemi: Jag är nyfiken, vill hemskt gärna veta vem F-N det är som har misshandlat mina inre organ på regelbunden basis de senaste månaderna . Jag vet att om jag vill få en igångsättning så är det bara att ringa, och det tänker jag INTE göra. Är paniskt rädd för snitt, och igångsättning ökar risken för snitt, särskilt för mig som redan är snittad en gång.

Just nu är jag mest stressad - över allt som står på min Att Göra-lista {#lang_emotions_undecided}. Alvin fyller 3 om en dryg månad. Ska vi ha kalas ska det vara städat också. Jag vill rensa ur skafferiskåpen och göra rent, för jag kommer inte ihåg när det gjordes sist, vilket betyder att det var dags för länge sedan. Jag vill rensa och städa ur alla andra köksskåp och lådor, men hitta tiden att prioritera DET liksom.. Fönstren blev iaf putsade idag. Maken och svågern erbjuder bl a fönsterputs i sin nystartade firma. De behöver träna, och vi har 12 fönster i huset.
    Sedan har jag någon vision om att, en gång i en inte alltför avlägsen framtid, gräva fram mitt syrum under drivorna av tygpåsar. När barnen har tagit studenten, kanske...?
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Alexsaandra

alla nya VÄLKOMNA :)

här skrivs de för fullt man hinner inte med!

I onsdags köpte vi iaf en barnvagn tidigt men hittade den jag ville ha t.o.m rätt färg, kändes ändå rät bra...dock står den i källaren tillsvidare...{#lang_emotions_flower}

• Alexsaandra

Toka2: använde mig av dit citat i min blogg också tyckte det var så bra beskrivet..

• Familjen Tinglum

Tack{#lang_emotions_heart}

Igår sa vår dotter som är 7 år " Mamma, när bebisarna dör i mammornas mage då får ju alltid de en till bebis sen..Jag svarade: Ja, många gör det men kanske inte alla mammor. Mathilde sa då: Dom bebisarna dör ju inte. Så vår kommer ju inte att dö.
    Vad svarar man? Jag sa att vi får hoppas och tro att det inte händer igen men jag kan ju inte lova..
     Så ont att en 7-åring ska behöva ha de här tankarna som vi själva har.

Hoppas att ni får en fin fredagskväll!

• Camilla D

Välkomna alla nya! Kul att tråden fylls på hela tiden!

Morris: Stort grattis {#lang_emotions_flower}! Härligt att höra!

Starfigheter pilot: Ja! Vad kul! Så underbart det måste ha varit att de det lilla hjärtat picka på därinne!

Läst igenom allt ni skrivit, det häner mycket här!

Har börjat få jätteångest inför förlossningen. Vill verkligen inte! Det är ju långt kvar, är bara i v.27+3 idag, blir ju igångsatt runt v. 38. Kommer ihåg att jag bröt ihop fullständigt när Melker kommit ut och minns det känslan väldigt väldigt väl. Är rädd för att jag kommer bryta ihop när värkarna startar på förlossningen. Sitter just nu och önkar att han lägger sig tvärs över i magen, så jag inte kan föda. Vill ha snitt (vilket jag aldrig ens tänt på förut) Det som ligger mig i fatet är att mina 4 förlossningar har gått väldigt fort, de vill inte "störa" dom, utan tycker jag kan föda vaginalt, just för att det gått så "lätt". (Första barnet gick vattnet och 4 timmar senare var han född, andra vaknade jag av en värk på natten och han är född knappt 1½ tim efter det, tredje tog 2 tim 45 min och Melkers, som också startade av sig själv, tog knappt 2 tim) Men just nu vill jag verkligen INTE föda vaginalt!

Ser att ni diksuterar jobb eller vara hemma. Jag har märkt att jag mår bättre psykiskt av att jobba. Jobbar 35 tim/v nu, har skitont i kroppen, ryggen värker så jag blir tokig, men dagarna går fortare och jag slipper fundera och grubbla så mycket.

Ha en underbar helg allihopa! Själ skall här städas, påskpyntas och storbakas (har en kille som fyller 4 till veckan, måste förbereda inför kalasen!) bort på middag till goda vänner och hälsa på makens farmor (som ligger på korttids boende med brutet ben)

• Camilla D

Jeenijen: Läste din blogg nu och tårarna bara forsar! Älskade vän!
    Mina barn undrade vem bebisen på korten är, jag sa att det är Melkers kompis, de leker tillsammans i himlen nu. Känns så sjukt overkligt! Våra bebisar!

• Lilla Gry

Gersemi: Stackars dig! Hoppas verkligen att medicinen hjälper så att du mår lite bättre snart. Det är ju verkligen blä att må dåligt (ärsjälv innerligt trött på min förkylning).

Toka: Hjälp vad nära du är nu.  Men så underbart :)

Morrismg:  Stort grattis! Underbart att få ha liten hos sig!

Minimalla: Känner igen det därmed att inte vilja utnyttja resurserna i onödan och våga ta för sig. Men närmin bm senast frågade om jag ville börja komma en gång i veckan framöver så lyckades jag i alla fall säga ja. Däremot känner jag nu såhär i efterhan att jag kanske skulle ha bett att få komma på extra-koll direkt pga att sf-måttet inte ökat. Känner mig faktiskt ganska orolig nu och längtar till tul på måndag! Tur att det sprattlar på i magen i alla fall.

Vad det gäller jobba eller vara hemma så har jag längtat efter att få vara hemma länge nu och har varit sjukskriven på  halvtid senaste månaden pga ryggvärk och fr o m 1 april går jag på semester. Ska bli otroligt skönt. Samtidigt har jag fått nån sorts kick såhär sista veckan på jobbet och faktiskt hittat lite motivation och ork att vilja göra nåt igen. Så det kanske blir lite jobb på semestern... Men det ska bli så skönt att få gå hemma och skrota, vila, pyssla och fixa. Imorgon tror jag det fårbli en första botanisering bland klädlådorna i förrådet:)

Hoppas att ni får en hårlig helg allihop!

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10