• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • Toka2

Hej alla!

*välkomstkram* till er nya
    Allrakärastesyster bjöd på äventyr igår. Först mongolisk barbecue - det var jag förvarnad om. Del två av kvällen var en överraskning. Hon hade biljetter från ticnet - ledtråd #1. Vi skulle in på teatern - ledtråd #2. Jag lyckades ta mig in till våra platser utan att ha en aning om vad som skulle ske - en av fördelarna med att vara närsynt är att det är lätt att missa plakat på väggarna
    Efter ett par minuters väntan.. Så kliver JONAS GARDELL in på scenen!!!! Vilken lycka! Vilket uppträdande! Jag skrattade så att jag trodde att Spurt skulle ploppa ut
  • StarfighterPilot
    fridapyret skrev 2010-03-26 09:39:35 följande:
    jaa det hoppas jag. jag är ju hemma hela dagarna och dagarna fylls gärna med ångest och oro. då kan det va skönt att veta att man inte är ensam.nån mer som är hemma??
    jag är hemma. skulle ha varit mammaledig egentligen, men vår ängel elise f/d den 5e januari. har sökt lite ströjobb, men jag vet inte.. känns rätt bra att bara vara hemma och ta det lugnt, få rå om den lilla i magen och min levande dotter på snart 2år. men visst kan vissa dagar gå extremt långsamt.. och mkt tankar och oro. men fördriver mkt tid här, på änglaforum. :)

glad helg allihopa!!
    kraam!
  • JennyCecilia
    Toka2 skrev 2010-03-26 11:12:16 följande:
    Hej alla! *välkomstkram* till er nya Allrakärastesyster bjöd på äventyr igår. Först mongolisk barbecue - det var jag förvarnad om. Del två av kvällen var en överraskning. Hon hade biljetter från ticnet - ledtråd #1. Vi skulle in på teatern - ledtråd #2. Jag lyckades ta mig in till våra platser utan att ha en aning om vad som skulle ske - en av fördelarna med att vara närsynt är att det är lätt att missa plakat på väggarna Efter ett par minuters väntan.. Så kliver JONAS GARDELL in på scenen!!!! Vilken lycka! Vilket uppträdande! Jag skrattade så att jag trodde att Spurt skulle ploppa ut
    Vad roligt!

*skrattar*

Tänker på dig ofta och "väntar" med dig!
  • Toka2

Igår fick jag reda på att tjejen i byn som hade BF samma dag som jag visst trängde sig lite i kön. Hon fick barn i lördags. Så när jag klumsade runt på isen i Dalarna så låg hon och flåsade på Förlossningen. Så olika det kan vara.

På tal om Förlossningen så har jag ringt och pratat med dem och dem på BB, om min kost. För även om jag bestämmer mig för att inte stanna kvar på sjukhuset så kanske jag måste ändå - och då vill jag veta om jag kan få mat eller om jag måste fixa eget. Efter tre samtal och fem personer kom vi fram till att bacon och ägg finns iaf . Så jag behöver inte svälta (så mycket) om jag/vi blir kvar.
  • Lilla Gry

Starfighterpilot: Åååhhhhh vad underbart! Solen lyser lite extra nu :) Välkomna alla nya!

• mollan83

Hej på er!
    Har inte skrivit här på jättelänge... har haft lite för mycket med jobb, husbyggande och en massa tänk på den lilla bäbben som gror därinne i magen.
    Nu är jag iaf hemma på heltid, har varit sjukskriven i 3 veckor för en inflammation i ryggen och nu har jag havandeskapspenning de sista 2 månaderna innan bf. Så nu har jag plötsligt massor med tid över!
    Välkomna hit alla nya, jag håller tummarna för er och alla som väntar på den stora lyckan!
    Själv börjar jag bli lite smånervös inför förlossningen, jag har fått råd av min bm att ringa till nån specialavd. där jag kan få prata av mig om det och göra upp nån plan. Någon här som varit med om liknande?
    Ha en skön helg!

• Gersemi

Varmt välkomna till alla nya Jätteroligt, självklart, men jag tänkte på att BF rycker allt närmre för en hel del av oss här. Det måste ju finnas folk kvar i tråden, typ

StarfighterPilot: Å så skönt! Vilken befrielse! Stooor grattiskram till er!

Stark Längtan: När jag väntade nr 2 trodde de att jag hade föreliggande moderkaka, och då är det inte ett val man kan göra, om man vill ha ks eller inte. Min BM lånade ut en bok till mig (som jag läste igenom samma dag), den handlade om hur man gjorde det till en positiv upplevelse och innehöll en massa goda råd och tips för att göra händelsen så bra som möjligt. Och den poängterade att ett snit är lika mycket förlossning som en vaginal. Hur som helst, efter det var jag inte ett dugg bekymrad. Tyvärr minns jag inte vad boken hette, men din BM kanske vet? Ett litet tips, bara

Ja, vi är många som närmar oss BF nu. Har 7 veckor kvar, en vet ju att jag brukar få  tidigare, och min KLara-BM har föreslagit en igångsättning i v 37+0. SÅ det drar ju ihop sig! Fast.. Trots att det på många sätt har varit en jobbig graviditet, så känns det inte riktigt som att jag vill föda, för då är jag ju inte gravid längre! Tänk ibland, hur fungerar man egentligen??? Jag vill ju ha bebis i famnen. Är detta en variant av 'äta kakan och ha den kvar'? Å andra sidan verkar jag inte vara den enda som tycker att Nej, stopp! Inte kan det vara dags att föda snart! Suck... Man kanske ska besöka 'Vi som har fått' -tråden och fråga tejjerna där?

Själv har jag varit till doktorn nu och fått magmedicin. Hoppas att det hjälper för det är inget trevligt alls, detta. Ska äta typ Losec i två veckor och se vad som händer. Å så ska jag passa på att sova massor

Kram, bästaste mammor!

• Toka2

Gersemi: Jag är liksom på BF-15 idag - det är ju ingenting?!

• Gersemi

Mollan: Jag går på samtal på vad vi kallar Klaramottagningen. I Sthlm kallar de det Aurora. Oavsett vad de kallar det är det duktiga barnmorskor som har samtal med oroliga blivande mammor och pappor. Jag har stor hjälp av det, och de kan skriva in saker i ens journal så att när det väl är dags, så måste de som tar emot en ta det på stort allvar *hehe*. Jag förklarar det inte så bra, är jag rädd, men hur som helst kan jag varmt rekommendera det!

Toka: BF -15 är inte lång tid, nej Shit, insåg just att jag skulle brytas ner av nervositet om det var jag! Det där med igångsättning kanske inte är så dumt... Men hur känner du då, är du nervös? Trött på att vara gravid? I förnekelse? Allmänt nyfiken!!

• jennijen

Starfighterpilot: Jippi!!! *glad*

fridapyret: Grattis och välkommen! Jag är också hemma om dagarna.. visserligen för att skriva examensarbete så att jag kan få min lärarexamen men ändå.. Jag får inte mycket gjort. Sitter mest och hänger.

Jerci: Grattis och välkommen till dig med!

Jag är nyss hemkommen från MVC där vi fick lyssna på hjärtat som pickar på fint (150 slag/min) och magen växer och växer, har SF-mått 22 nu i v21. Man känner sparkarna i handen nu och igår kunde man se dem.

Två saker har idag made my day:
    1. Jag vaknade av att det var ett förbannat liv utanför. Jag segar mig upp och ser att det är ju en sopmaskin! De sopar upp gruset för nu ska vintern vara slut!! Hejja!!
    2. Sambo ringer för att kolla så att jag är vaken och säger:
    Jag kommer och hämtar dig om en halvtimme.
    Jag: Va? Varför då?
    Han: Vi ska ju åka idag.
    Jag: Vart??
    Han: Till barnmorskan!!
    Jag: Åh herregud, det hade jag helt glömt bort!!
    Sambon har i vanliga fall ingen koll alls på tider och vad vi ska hitta på, allra minst om vi ska till MVC. Så idag ska jag köpa en lott för plötsligt händer det!

Vårkramar till er!

Ett i hjärtat och ett i magen
Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10