Varmt välkomna till alla nya
Jätteroligt, självklart, men jag tänkte på att BF rycker allt närmre för en hel del av oss här. Det måste ju finnas folk kvar i tråden, typ
StarfighterPilot: Å så skönt! Vilken befrielse! Stooor grattiskram till er!
Stark Längtan: När jag väntade nr 2 trodde de att jag hade föreliggande moderkaka, och då är det inte ett val man kan göra, om man vill ha ks eller inte. Min BM lånade ut en bok till mig (som jag läste igenom samma dag), den handlade om hur man gjorde det till en positiv upplevelse och innehöll en massa goda råd och tips för att göra händelsen så bra som möjligt. Och den poängterade att ett snit är lika mycket förlossning som en vaginal. Hur som helst, efter det var jag inte ett dugg bekymrad. Tyvärr minns jag inte vad boken hette, men din BM kanske vet? Ett litet tips, bara
Ja, vi är många som närmar oss BF nu. Har 7 veckor kvar, en vet ju att jag brukar få tidigare, och min KLara-BM har föreslagit en igångsättning i v 37+0. SÅ det drar ju ihop sig! Fast.. Trots att det på många sätt har varit en jobbig graviditet, så känns det inte riktigt som att jag vill föda, för då är jag ju inte gravid längre!
Tänk ibland, hur fungerar man egentligen??? Jag vill ju ha bebis i famnen. Är detta en variant av 'äta kakan och ha den kvar'? Å andra sidan verkar jag inte vara den enda som tycker att Nej, stopp! Inte kan det vara dags att föda snart! Suck... Man kanske ska besöka 'Vi som har fått' -tråden och fråga tejjerna där?
Själv har jag varit till doktorn nu och fått magmedicin. Hoppas att det hjälper för det är inget trevligt alls, detta. Ska äta typ Losec i två veckor och se vad som händer. Å så ska jag passa på att sova massor
Kram, bästaste mammor!