• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • Toka2

jennijen: Åh, tack - jag ÄLSKAR blommor !! Ett av de starkaste bevisen för att min man _verkligen_ älskar mig efter över tio år ihop, det är att han fortfarande ger mig blommor. Trots att han VET hur det slutar. För hos mig brukar snittblommor och krukväxter ha ungefär samma förväntade levnadslängd. Om maken går in i en blomsteraffär och presenterar sig så hoppar växterna självmant ner i golvet, mot döden, för att göra plågan så kort som möjligt.

Gersemi: Om du är irriterad ska du INTE köpa våtservetter. Dem ska man egentligen inte använda i onödan på små barn heller. Olja ska du ha. Antingen babyolja, eller vanlig mat-/rapsolja. Undvik tvål till underlivet om det är irriterat, tvätta med olja. Det rokar inte ut, det irriterar inte, och det tar bort eventuell smuts dessutom.
    Vi fick gå föräldragrupp när vi väntade Alvin, och det var både bra och dåligt. Det var jobbigt att gå dit och vara enda paret som redan hade varit med om förlossning etc. Men som tur var så var det en kvinna där som väntade sitt andra men sambons första barn. Hon tog över diskussionerna rätt bra, lite "Jaja, vänta ni bara tills ni kommer till förlossningen, då får ni se att.. bla bla" så vi kunde liksom smälta in i gruppen. Det är väl enda gången jag har blivit glad för en Jag-vet-allt-are
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Gersemi
    jennijen skrev 2010-03-25 12:44:37 följande:
    Gersemi: Jobbigt att du inte är bra i magen, fattar att det är irriterande på flera planTänkte på det du skrev om föräldragrupp.. är det något som man får delta i oavsett om man fått barn tidigare där ni bor? Här hos oss tror jag att man får gå med i en grupp om man väntar sitt första barn.
    Ja, diarrén är inte kul. Skönt dock att den inte smittar

Här får man gå föräldragrupp om det är första barnet för någon av föräldrarna. Min sambo har ju bara vår ängel Emanuel sedan tidigare, och jag tycker att det är nyttigt att han får all 'grundinfo', sas. Mycket har han ju hört innan, men han verkar också tycka att det r bra att gå dit
  • Familjen Tinglum

Tack, känns omtumlande att vara gravid igen. Fantastiskt skönt att den här tråden finns.

Angående föräldragrupp så har vi gått i grupp med alla tre barnen. Det har varit både första-och andragångsföräldrar. Sist var vi enda paret som väntade vårt tredje. Vi har tänkt att gå den här gången, kanske de enda som väntar fjärde barnet men jag tycker att det är skönt med gemenskapen under graviditeten och bebistiden. Jag går fortfarande med i "Martins grupp",vilket är otroligt smärtsamt men hjälper mig samtidigt på något sätt.

Om det är så att det är för att vi bor på ett litet ställe som alla är välkomna att gå i föräldragrupp vet jag inte. För mig handlar det nu mer om gemenskapen än om "kunskapen"man får i föräldragruppen

• Änlamamma

sätter min fot här så att den läggs i favoriter.
    Idag är det bara 6 veckor kvar och om igångsättning (som jag skall få pga min rädsla, mina skräck minnen från Noels förlossning etc etc) görs dagarna innan så är det inte ens 6 veckor...
    dety känns plötsligt väldigt väldigt SKRÄMMANDE nära...

Fam Tinglum, välkommen hit och grattis till nya graviditeten och beklagar den stora sorg ni tvingas gå igenom

• ica003

Nuuuuu fattar jag varför det var så "lugnt" i tråden...den hade ju gått ut
    Ska skynda mig att läsa ikapp tråden.

Imorgon är det bm-besök...äntligen..nu kommer det igång, tiden när det är 3 veckor mellan kollerna. Tror tiden kommer gå lite snabbare...

Har gjort en påskgrupp med sonen idag. Hoppas den blir bra när prydnadsgräset kommit upp {#lang_emotions_wink}

En prins (041013), en ängel (070214-070413) och ett pyre i magen (BF juli)
  • ica003

Familjen Tinglum> Grattis och välkommen hit!

Grattis till Morris lilla pyreliten

Vi gick bara föräldragrupp med första barnet, andra gången kände jag att det ändå inte skulle ge mig något för som jag mindes det hade man knappt nämnt kejsarsnitt eller att det kunde krångla massa med amningen och massa viktiga bitar (jag blev ju snittade med Joel som heller aldrig ätit en hel måltid från mig även om jag jättegärna ville amma). tyckte inte heller vi fick så mycket kontakt med de andra föräldrarna... Så andra gången letade jag info själv, hängde på FL och pratade med vår doula. Maken tror jag inte saknade det så mycket heller...

En prins (041013), en ängel (070214-070413) och ett pyre i magen (BF juli)
  • StarfighterPilot

jag fick komma in på vul idag efter allt krångel jag haft, vilket kan antagit varit ett missfall..
    men så slog ett liiiitet liiiitet hjärta! ett superfint litet pickande fick vi se!
    är dock bara i v.6+1, så mer kunde hon inte se, men vi är fortf gravida, och det är mer än allt annat just nu!
    vill verkligen göra mina döttrar, varav den ena i himlen, till storasystrar!! <3

• Änlamamma
    StarfighterPilot skrev 2010-03-25 21:44:20 följande:
    jag fick komma in på vul idag efter allt krångel jag haft, vilket kan antagit varit ett missfall..men så slog ett liiiitet liiiitet hjärta! ett superfint litet pickande fick vi se!är dock bara i v.6+1, så mer kunde hon inte se, men vi är fortf gravida, och det är mer än allt annat just nu!vill verkligen göra mina döttrar, varav den ena i himlen, till storasystrar!! <3
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Vad underbart!
  • golla28

Starfighter: Vilka härliga nyheter! Underbart ju!

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10