jennijen: Åh, tack - jag ÄLSKAR blommor
!! Ett av de starkaste bevisen för att min man _verkligen_ älskar mig efter över tio år ihop, det är att han fortfarande ger mig blommor. Trots att han VET hur det slutar. För hos mig brukar snittblommor och krukväxter ha ungefär samma förväntade levnadslängd. Om maken går in i en blomsteraffär och presenterar sig så hoppar växterna självmant ner i golvet, mot döden, för att göra plågan så kort som möjligt.
Gersemi: Om du är irriterad ska du INTE köpa våtservetter. Dem ska man egentligen inte använda i onödan på små barn heller. Olja ska du ha. Antingen babyolja, eller vanlig mat-/rapsolja. Undvik tvål till underlivet om det är irriterat, tvätta med olja. Det rokar inte ut, det irriterar inte, och det tar bort eventuell smuts dessutom.
Vi fick gå föräldragrupp när vi väntade Alvin, och det var både bra och dåligt. Det var jobbigt att gå dit och vara enda paret som redan hade varit med om förlossning etc. Men som tur var så var det en kvinna där som väntade sitt andra men sambons första barn. Hon tog över diskussionerna rätt bra, lite "Jaja, vänta ni bara tills ni kommer till förlossningen, då får ni se att.. bla bla" så vi kunde liksom smälta in i gruppen. Det är väl enda gången jag har blivit glad för en Jag-vet-allt-are