• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • Lilla Gry

Stark Längtan: Extra stor kram till dig idag! Skönt att passera dessa milstolpar!

Jag har precis kommit hem från tul och allting såg så fint ut :) Puh!

Exakt 8 veckor kvar idag. Vet inte om det känns som mycket eller lite. Det är mycket som ska hinnas med innan, men jag vill ju bara ha bebis här nu...

• Toka2

Stark Längtan83: *KRAAAAAAAM*

Lilla Gry: För ca 3 månader sedan kunde jag inte lyfta barnen, knappt röra mig, knappt vända mig i sängen, knappt gå i trappor, för mina fogar var så trasiga. Men det finns hopp. Jag har ju tom bildbevis !
  • ica003

Lilla Gry> Skönt att allt såg bra ut.

Stark längtan> Härligt med ytterligare en milstolpe... *kramar*
    Själv sitter jag med en förkylning, kli i näsan och ont i halsen och natten har jag (delvis) sovit med toapapper i ena näsborren hahaha. Jaja, har inte vart särskilt sjuk i vinter så jag får väl ta detta som en vårförkylning= vårtecken
    En prins (041013), en ängel (070214-070413) och ett pyre i magen (BF juli)
  • fridapyret

uch va tiden går sakta ska till mvc imon.. lite nervös för mitt järn väde var dåligt sist....men pyret rör sig i magen så det är ju possetivt.

• Lilla Gry

ica: känner igen det där scenariot. Sån var min vecka förra veckan och jag snyter fortfarande näsan i flera minuter 100 ggr om dagen minst (ja, kanske inte riktigt, men typ). Är bara glad att bihålorna inte ömmar mer än de gör :) Och jag har inte heller varit särskilt sjuk i vinter, så jag ska inte heller klaga.

Toka: Aha, det finns hopp, tack för det!

• JennyCecilia

Hmm, måste fråga alla. Är det ngn som känner igen sig?

Varje gång jag i tidigare graviditeter tänkt : "Jag är gravid" så har hjärtat likosm hoppat till av glädje eller en rolig/skön-se-fram-emotkänsla.

Nu har jag idag gått in i lilla v. 11. och fortfarande känner jag inget när jag tänker "Jag är gravid". Jag känner inget inget alls. Jag har inga känslor som är relaterade till min graviditet, inte till besök, inte till sjukhus, inte till vul eller något.

Däremot kan jag liksom känna en typ av inre stress under ytan när det blir jobbigt.
    Jag känner mig stressad-en obehaglig känsla. Men jag känner inga känslor alls. Jag kan bli rörig och osammanhängande, virrig osv..men jag Känner inget alls.
    Som helt bedövad. När jag köpte bäbiskläder tänkte jag bara. Ha, nu handlar jag minsann, men jag kände ingen glädje eller förväntan. I tankarna fanns det en gnutta med hopp, men likväl inga känslor kopplade till det.

Någon som känner lika? Jag börjar tro att det kanske inte kommer släppa, att det går så djupt att jag kanske inte kommer känna.

Jag har ju haft fler graviditeter och fler andra, ganska många andra trauman jag varit med om mellan alla graviditeter. De trauman bygger på varandra och min psykolog säger att kanske kommer det senaste året aldrig att bli verkligt för mig.
    Att Leia -händelsen aldrig kommer att kännas som på riktigt. Aldrig någonsin. Men om det aldrig kommer att bli verkligt..hur ska jag då kunna bearbeta det och känna igen?

• Toka2

JennyCecilia: Det låter som någon slags självbevarelsemekanism. Efter tillräckligt många motgångar är det enklare att inte hoppas, att inte tänka framåt, att bara existera i nuet. Så hade jag när jag väntade Alvin, och då hade jag "bara" ett förlorat barn och ett missfall i bagaget. Att tänka framåt gick inte, det tog stopp, det fanns inget där.

Efter v34, tidpunkten på Valdemar föddes, så började det släppa. Men inte förrän efter hemkomsten från BB började jag försöka tro på att vi hade fått ett barn, och först efter flera veckor sjönk det in att "JA, vi får vara lyckliga!"
  • JennyCecilia
    Toka2 skrev 2010-03-29 14:02:07 följande:
    JennyCecilia: Det låter som någon slags självbevarelsemekanism. Efter tillräckligt många motgångar är det enklare att inte hoppas, att inte tänka framåt, att bara existera i nuet. Så hade jag när jag väntade Alvin, och då hade jag "bara" ett förlorat barn och ett missfall i bagaget. Att tänka framåt gick inte, det tog stopp, det fanns inget där. Efter v34, tidpunkten på Valdemar föddes, så började det släppa. Men inte förrän efter hemkomsten från BB började jag försöka tro på att vi hade fått ett barn, och först efter flera veckor sjönk det in att "JA, vi får vara lyckliga!"
    Tack! :)
    Efter hemkkomsten alltså. Jag går runt och föööörsöker känna. Då och då men det händer aldrig något. Tack för ditt svar. Jag gissar att det är ngn typ av försvarsmekanismer. Jag kan göra bilder och se framför mig. Jag kan tänka och planera framåt, men utan känslor. Hoppas vet jag inte. Jag tror jag gör det.

Hemkomst BB. Någon som har en tidsmaskin till salu?
  • Toka2

JennyCecilia: Pressa inte dig själv. Tillåt dig själv att vara trasig. *KRAM*

Nu ska jag på självmordsuppdrag. Dvs storhandling på Coop med Alvin och Rasmus. Har ni inget hört från mig imorgon denna tiden så överlevde jag inte
  • Stark Längtan83

Jag e inte säker på att vi vågar känna den där överväldigande lyckan med risk att det ska hända igen.

Precis hemkommen från barnmorskan med ett tryck på 140/100 hon ringde och rådfrågade förlossningen jag får stanna hemma och vila, men nytt tryck ska tas hos BM om 2 dagar, och ny kontroll på förlossningen i påskhelgen..
    alltså ordinerad säng läge.. stön, hur ska jag klara det?

jag e lite rädd, verkar som om inget kan hända bebisen när man har lite i det övre trycket, bara tt man skulle hålla koll på urinet me.

kram

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10