• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • StarfighterPilot

tack allihopa.
    jag är överlycklig att jag fortf är gravid, och att få hänga kvar i denna tråden. men jag är på helspänn, min kropp tycks ju spela mig ett spratt jag inte är så förtjust i. hoppas att allt kommer att fortgå precis som det ska så jag slipper ana ngt hädanefter. har dock mkt god kontakt med vår läkare, hon är guldvärd!! herregud vad vi älskar vår läkare.

idag frågade en kompis hur långt gången jag var.. svarade 7v. då sa hon 'oj, vad långt'. öh, va? lägger man ihop dessa veckor med de veckor jag hade kvar med elise blir det en hel graviditet, och då har jag inget levande barn ännu! dumma värld!

• Familjen Tinglum

Godmorgon!

StarfighterPilot: är också så glad för din skull. Varma kramar.

Minimalla: Det tog ett tag innan jag vågade "komma ut" med graviditeten och jag är fortfarande rädd men nu har jag fått mage och sett "pyret" en gång på ul. så då blir det ju genast lite verkligare. Förstår precis din tanke om att man inte vill vara till besvär men vi kanske måste våga stå på oss.. Kan din man hjälpa dig med att säga hur ni vill ha det om du tycker att det är jobbigt? Jag tror att min kommer att få göra det när det närmar sig en planering för sista delen av graviditeten.

Igår köpte jag lite mammakläder:) och tittade på bebiskläder. Det var tungt att gå in på bebisavdelningen men samtidigt härligt att känna att vi kommer få köpa bebiskläder till pyret i magen. Önskar bara att tiden kunde gå lite fortare..

• fridapyret

familjen tinglum: förstår hur du känner det är tunga steg man tar. men massa beröm för att du orkade...

• Stark Längtan83

Hej allihop. Är trött, precis hemkommen från förlossningen blev inlagd på barnmorskans begäran pga mitt höga blodtryck hade 150/100 igår och läckte äggvita. Nu har de kört ctg, tagit prover. ultraljud och blodtryck flera gånger om dagen. fick komma hem men med ordination vila.

• Toka2

Rapport från morgonens gympapass. 

Övning 1: Den Missbildade Dromedaren
    Övning 2: Avslappnad mage
    Övning 3: Spända magmuskler
    ..alla bilderna är som sagt tagna imorse, v37+6. Förutom magmusklerna kan ni väl notera mina vadmuskler - jag tränar inte. LCHF byggde denna starka kropp
  • Gersemi

Stark Längtan: Kram på dig, hoppas att blodtrycket blir bättre med vila! Kram!

Toka2: Tycker inte om dig längre. Så där ska man inte kunna göra som gravid!

• Toka2

Gersemi: Sist jag gjorde det var i v36+6 med Rasmus. Gången före det var väl på gympan i 6:an eller nåt.. Kan du förlåta mig ?

• Gersemi
    Toka2 skrev 2010-03-27 19:42:28 följande:
    Gersemi: Sist jag gjorde det var i v36+6 med Rasmus. Gången före det var väl på gympan i 6:an eller nåt.. Kan du förlåta mig ?
    Får väl göra det, det är så tråkigt när folk träter
  • MrsCharlotte
    jennijen skrev 2010-03-25 11:17:41 följande:
    Oh tack tjejer Jag tycker att det är svårt att skriva nu, när jag lever livet utan W. Känns som om jag kanske bara tråkar ut eventuella läsare eftersom att jag inte kan skriva käckt längre och inte kan skriva om roliga saker längre, iaf inte nu. Skittöntigt egentligen att man kan bry sig så mycket om vad andra tycker. Men jag försöker att fortsätta skriva, även om det känns som om sorg nästan är för privat. Men av att ha hängt här i änglrummet i ett tag så inser jag att vi som sörjer behöver ha röster som hörs. Kramar
    Det vi skriver nu kommer ju från en annan plats än det vi skrev innan allt det hemska hände. När jag skriver från den platsen i min blogg så är det många fler som skriver kommentarer än när jag skriver "vanliga vardagliga" inlägg. Och jag tror jag vet varför... det är för att andra människor inte har sett den plats där vi är när vi skriver. Och det berör dem på ett helt annat sätt eftersom de inte känner igen den platsen. De kanske vill försöka förstå, för att kunna stötta oss, även om de vet att de aldrig kan förstå fullt ut. 
    Men fortsätt skriv, det hjälper! Iallafall för mig. Min blogg är som en ventilationstrumma och min själ är alltid lite lättare när jag skrivit ett inlägg. 
    Många kramar!!!
  • Stark Längtan83

Toka2: Fick mig ett gott skratt igår när ja kom hem och loggade in här, kan fortfarande inte fatta hur man tar sig upp därifrån sen..:)

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10