jennijen skrev 2010-03-25 11:17:41 följande:
Oh tack tjejer Jag tycker att det är svårt att skriva nu, när jag lever livet utan W. Känns som om jag kanske bara tråkar ut eventuella läsare eftersom att jag inte kan skriva käckt längre och inte kan skriva om roliga saker längre, iaf inte nu. Skittöntigt egentligen att man kan bry sig så mycket om vad andra tycker. Men jag försöker att fortsätta skriva, även om det känns som om sorg nästan är för privat. Men av att ha hängt här i änglrummet i ett tag så inser jag att vi som sörjer behöver ha röster som hörs. Kramar
Det vi skriver nu kommer ju från en annan plats än det vi skrev innan allt det hemska hände. När jag skriver från den platsen i min blogg så är det många fler som skriver kommentarer än när jag skriver "vanliga vardagliga" inlägg. Och jag tror jag vet varför... det är för att andra människor inte har sett den plats där vi är när vi skriver. Och det berör dem på ett helt annat sätt eftersom de inte känner igen den platsen. De kanske vill försöka förstå, för att kunna stötta oss, även om de vet att de aldrig kan förstå fullt ut.
Men fortsätt skriv, det hjälper! Iallafall för mig. Min blogg är som en ventilationstrumma och min själ är alltid lite lättare när jag skrivit ett inlägg.