• Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Här hålls vi som förlorat ett barn och nu går i väntans tider igen. 

Förra tråden är stängd, så jag öppnade en ny. Här finns den gamla tråden om någon vill läsa ikapp:

www.familjeliv.se/Forum-10-204/m49865566.html
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:44
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m56520106.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 10:47
    Presentationstråden hamnar du i om du klickar på länken ovan. Glömde skriva det.
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
  • Stark Längtan83

jennycecilia: När var det din man skulle fara iväg? var det denna helgen? Nu vet jag din känsla, i fredags skulle mathias åka till stockholm han velade länge och väl och ville inte lämna mig men jag sa att det var klart att han skulle åka. så i sista stund följde han med på byggmässan med arbetet, de skulle ju komma hem på kvällen igen och vad händer på mitt bm besök på förmiddagen? för högt blodtryck och ja läcker äggvita blir inlagd på förlossningen (har ju 7mil dit) så mathias mamma fick följa med men så typiskt de skulle hända nåt just när han var borta.. och stackars mathias som befann sig i sthlm och inte kunde komma hem tidigare han hade måttligt dåligt samvete. så typiskt.

• JennyCecilia
    Stark Längtan83 skrev 2010-03-28 11:33:55 följande:
    jennycecilia: När var det din man skulle fara iväg? var det denna helgen? Nu vet jag din känsla, i fredags skulle mathias åka till stockholm han velade länge och väl och ville inte lämna mig men jag sa att det var klart att han skulle åka. så i sista stund följde han med på byggmässan med arbetet, de skulle ju komma hem på kvällen igen och vad händer på mitt bm besök på förmiddagen? för högt blodtryck och ja läcker äggvita blir inlagd på förlossningen (har ju 7mil dit) så mathias mamma fick följa med men så typiskt de skulle hända nåt just när han var borta.. och stackars mathias som befann sig i sthlm och inte kunde komma hem tidigare han hade måttligt dåligt samvete. så typiskt.
    Jo, det har hänt mig med några gånger.
    Han for till Holland med jobbet och tre av de gångerna förra året blev jag inlagd. Det var med Leia. Det var fruktansvärt.

Jag hade tur den här gången. Han åkte och kom hem utan att det blev illa.

Hur mår du nu då? Var du orolig för att det skulle sätta igång utan att han var där?
    Fick du en massa sådana tankar och funderingar?

Jo, de gångerna det hände så fick ju Roger panik med, han hade ju kunder att informera och gå igenom med. han kunde ju bara inet lämna och dra både från kunderna och strula med flighter.

Jag förstår Mathias. Roger har varit ledsen när det har hänt. Han har känt sig maktlös och orolig. Jag har varit livrädd för att det ska sättas igång och få missfall alternativt förlossning. Man vill ju ha ngn där när dte händer.

Jag har fått mf själv och det var det vidrigaste jag varit med om. Det var det i v.14.
    Så..jo, men hur kände du? Har Mathias sagt hur han känt?
  • Familjen Tinglum

Stark längtan: Hoppas att du mår bra under omständigheterna..skickar en varm kram.

Toka2: Du är för härlig!! Så skulle jag inte ens kunna göra om jag inte var gravid{#lang_emotions_smile}

• Stark Längtan83

Jennycecilia:jag vet inte hur jag mår jag mår som vanligt, har ju vatt varm och svettig och kinderna hettat till och från nu sen senaste tiden så jag antar att det kan ha varit för att blodet pumpat en aning snabbare. Är tacksam för att de håller koll på mig, var inte rädd för att det skulle sätta igång var inne vid tre och visste att mathias skulle vara hemma till 8 igen och att han förhoppningsvis skulle hunnit. men han hade dåligt samvete och önskade att han aldrig åkt, tyckte det var jobbigt att vilja komma hem men veta att man var för långt borta..och att det inte gick, jag tyckte mest synd om honom för jag vet hur det känns.. Jag kände ju bebis sparka och så. Jag har aldrig mist nåt barn mer än Malte.

skönt att det gick bra med Rogers resa denna gång och att ni inte var alltför nervösa..

FamiljenTinglum:Tack <3, kramar om tillbaka

• ica003

Starfighter> Underbart att komma in och läsa om de goda nyheterna!

Fridapyret> Välkommen hit!

Jerci> Så trevligt att se dig här!

När det gäller kejsarsnitt så finns det en bok som heter Kejsarsnittsboken som jag läste för 5 år (!) sen och som jag minns täckte in väldigt mycket av vad det handlar/kan handla om... Jag vet inte om det var den Gersemi menade...

Toka> OMG! Haha, du är för härlig. Så där gör jag inte ens utan gravidmage

I fredags var vi hos barnmorskan. Det har känt sådär de 2 andra gångerna jag träffat henne, inte alls som jag mindes henne från förra graviditeten. Men nu är hon tillbaka, samma goa förstående, duktiga...osv Har besök inplanerade ända fram till veckan före bf nu. Enligt det nya basprogrammet skulle det egentligen dröja 6 veckor till nästa besök men hon erbjöd mig direkt att få komma tidigare TACK TACK! När vi skulle lyssna på hjärtat hittade hon det först inte, men jag höll mig otroligt lugn. Hade ju känt sparkar 2 timmar tidigare och mindes att det hade vart problem även förra graviditeten---så även om det var några ändå ganska långa minutrar (?) så panikade jag inte. TACKSAM. Jag hade inte gått upp så mycket som jag var rädd för och mitt tidigare höga blodtryck var nästan lågt (haha) Maken gick ifrån MVC med en fru full av vårkänslor!

En prins (041013), en ängel (070214-070413) och ett pyre i magen (BF juli)
  • Toka2

BF-13.. Jag är så nyfiken på vem Spurt är så jag kreverar snart!!! *suckar*

*kramar till tråden*
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Lilla Gry

Toka:Du är tokig! Bara tanken på att ställa mig i brygga nu får ryggen att värka:) Men jag förstår att du är nyfiken på Spurt, så jag hoppas du inte behöver vänta så mycket längre.

Stark Längtan:  Skönt att du mår ok trots allt! Hoppas att blodtrycket och äggvitan håller sig nere nu och att du kan vila ordentligt.

JennyCecilia: Vad skönt att höra att det inte hände något dramatiskt den här gången.

ica: Härligt att bm har skärpt till sig och att allt känns så bra! Mer vårkänslor åt oss allihop :)

Jag är helt slut i kroppen efter 2 heldagar med sonen. Igår var det städning och lite rabattrensning på programmet, idag var vi iväg till klätterhallen (ja, jag klättrar inte just nu, men han gör). Det känns patetiskt fånigt att vara så här öm och mör efter så lite. Undrar om man nånsin kommer att kunna komma tillbaka i form efter den här graviditeten. De två tidigare graviditeterna har jag varot betydligt mera rörlig, så jag känner mig som världens osmidigaste elefant just nu.

Imorgon är det tul igen och jag längtar så.  Vill bara veta att allt är ok trots att sf-måttet inte ökat. Är rädd att det ska vara för lite fostervatten eller nåt...

• Gersemi

Ben and Jerrys Cherry Garcia... Magen funkar igen...

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10