Inlägg från: StarfighterPilot |Visa alla inlägg
  • StarfighterPilot

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

jag fick komma in på vul idag efter allt krångel jag haft, vilket kan antagit varit ett missfall..
    men så slog ett liiiitet liiiitet hjärta! ett superfint litet pickande fick vi se!
    är dock bara i v.6+1, så mer kunde hon inte se, men vi är fortf gravida, och det är mer än allt annat just nu!
    vill verkligen göra mina döttrar, varav den ena i himlen, till storasystrar!! <3

• StarfighterPilot
    fridapyret skrev 2010-03-26 09:39:35 följande:
    jaa det hoppas jag. jag är ju hemma hela dagarna och dagarna fylls gärna med ångest och oro. då kan det va skönt att veta att man inte är ensam.nån mer som är hemma??
    jag är hemma. skulle ha varit mammaledig egentligen, men vår ängel elise f/d den 5e januari. har sökt lite ströjobb, men jag vet inte.. känns rätt bra att bara vara hemma och ta det lugnt, få rå om den lilla i magen och min levande dotter på snart 2år. men visst kan vissa dagar gå extremt långsamt.. och mkt tankar och oro. men fördriver mkt tid här, på änglaforum. :)

glad helg allihopa!!
    kraam!
  • StarfighterPilot

tack allihopa.
    jag är överlycklig att jag fortf är gravid, och att få hänga kvar i denna tråden. men jag är på helspänn, min kropp tycks ju spela mig ett spratt jag inte är så förtjust i. hoppas att allt kommer att fortgå precis som det ska så jag slipper ana ngt hädanefter. har dock mkt god kontakt med vår läkare, hon är guldvärd!! herregud vad vi älskar vår läkare.

idag frågade en kompis hur långt gången jag var.. svarade 7v. då sa hon 'oj, vad långt'. öh, va? lägger man ihop dessa veckor med de veckor jag hade kvar med elise blir det en hel graviditet, och då har jag inget levande barn ännu! dumma värld!

• StarfighterPilot
    anniloo skrev 2010-04-01 15:16:31 följande:
    har varit på vul idag och det såg jätte bra ut!! med en levande liten räka. jag är SÅÅ glad idag!!tråkigt att diskutera hur man SKA bete sig mot andra.... tycker att det är upp till var och en. jag berättar för alla, MEN sen uppstår det situationer där jag väljer att inte säga något precis som ica skrev från början. man FÅR välja själv tycker jag iaf!
    yey!! gud så underbart! <3
  • StarfighterPilot

nu har illamåendet kommit - och det med besked. legat magsjuk ngr dar, som sedan blev magknip som nu är graviditetsillamående. hurra. jag vägrar spy mer, så är mest sängliggandes för att hindra det till allra högsta grad.

många pratar om trombyl. vad är det? varför tar många av er det? när började ni med det? jag blir rädd att jag missat ngt väldigt väsentligt..

• StarfighterPilot

stark längtan: jag finns här om det är ngt om snitt som du undrar över. har gjort två st, ett planerat med min levande dotter och sen ett med mitt änglabarn. hade blivit snitt med henne oavsett då jag lider av förlossningsrädsla.
    men är det ngt du vill fråga så kan jag nog ha svaret. :) vill ju underlätta lite i ditt tankearbete.

idag fyller vår älskade ängel 3mån. kan inte förstå att det gått hela 3mån sedan hon f/d. märker att folk börjar glömma henne, börjar tycka att vi ska ha kommit över henne nu.. men det har vi inte. jag saknar henne så att jag gräter flera ggr i v. jag hatar det faktum att hon aldrig kommer tillbaka. fan.

• StarfighterPilot

magganhm, välkommen! då är vi en till som, förhoppningsvis, får en levande bebis i november! är också i v.9, så hoppas vi kan följas åt här i tråden.

kram till alla såhär efter helgen. strålande väder vi haft idag!

• StarfighterPilot

tänkte slänga in en fråga om hur det rekommenderas kring att rida häst? blev erbjuden att hänga med på en tur med islandshästar, ngr timmar sådär.. är det bäst att jag avstår eller hur skulle ni ha gjort? jag har ridit på ridskola i flera år, så jag är ingen nybörjare.. men alla kan ju ramla av. kommer att vara i v.14-15 ngngång vid ridtillfället.
    tack.

kraam!

• StarfighterPilot

tack för alla svar. jag känner lite att detta blir ju en ny häst för mig och jag vet inte om det är så bra OM ngt skulle hända, jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv. känner att jag kan vänta med att rida tills barnet är ute, det är ju -bara- ngr månader kvar. ;) har jag inte ridit på ett tag nu kan jag helt enkelt vänta, även om det vore skitskoj.

• StarfighterPilot
    Stark Längtan83 skrev 2010-04-13 19:16:11 följande:
    Ni som blivit snittade blev ni sjukskrivna efter eller e det föräldrapenning som gäller?Frågade igår men BM sa att man troligtvis inte blev sjukskriven längre. fick väl bära barnet men inte så mycket mer. ja det e många tankar det där. En del säger att det gör så ont och bli snittad och allt efter men det kanske e olika. Avslag har man väl ändå? det kommer väl från såret där moderkakan satt.  
    man blir inte sjukskriven efteråt, utan det är mammapengen som hoppar igång. man ska helst inte bära tyngre än barnet den första tiden, men du får helt lita på din egen känsla.. jag bar tyngre än så, men såg till att inte använda magmusklerna utan mer med rak rygg och raka armar.
    avslag har man precis som efter en vaginal förlossning.. och alla har vi olika ont. jag har klarat mig på alvedon i ngr dagar efteråt, medan en vän var sängliggandes i nästan en vecka. det svåra är att ändra ställningar, tex från liggandes till sittandes. men då får du lägga dig på sidan och stötta dig upp med armarna. men du hittar dina små knep de första dagarna, så allt kommer gå skitbra! visst gör det ont efteråt, men som sagt, du har bra inställning, och då kommer det gå över förväntan. är det ngt annat du undrar över, så fråga. vi är nog ngr st som gjort snitt som kan dela med sig så att du får fler vinklar. kraam!
Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10