Stark Längtan83 skrev 2010-04-13 19:16:11 följande:
Ni som blivit snittade blev ni sjukskrivna efter eller e det föräldrapenning som gäller?Frågade igår men BM sa att man troligtvis inte blev sjukskriven längre. fick väl bära barnet men inte så mycket mer. ja det e många tankar det där. En del säger att det gör så ont och bli snittad och allt efter men det kanske e olika. Avslag har man väl ändå? det kommer väl från såret där moderkakan satt.
man blir inte sjukskriven efteråt, utan det är mammapengen som hoppar igång. man ska helst inte bära tyngre än barnet den första tiden, men du får helt lita på din egen känsla.. jag bar tyngre än så, men såg till att inte använda magmusklerna utan mer med rak rygg och raka armar.
avslag har man precis som efter en vaginal förlossning.. och alla har vi olika ont. jag har klarat mig på alvedon i ngr dagar efteråt, medan en vän var sängliggandes i nästan en vecka. det svåra är att ändra ställningar, tex från liggandes till sittandes. men då får du lägga dig på sidan och stötta dig upp med armarna. men du hittar dina små knep de första dagarna, så allt kommer gå skitbra! visst gör det ont efteråt, men som sagt, du har bra inställning, och då kommer det gå över förväntan. är det ngt annat du undrar över, så fråga. vi är nog ngr st som gjort snitt som kan dela med sig så att du får fler vinklar. kraam!