Inlägg från: StarfighterPilot |Visa alla inlägg
  • StarfighterPilot

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

jag var på ul idag, är i v.9+1. bebisen lever och är så stor som den förväntas vara i v.10. känns bra för ngr dagar framöver. hade samma bm som när vi upptäckte att elise inte längre levde.. vi påpekade detta och hon kom inte riktigt ihåg detta. elise föddes den 5e jan, 3mån sedan, och bm hade redan glömt. det händer ju (som tur är) inte alltför ofta att barn dör i magen, borde man inte komma ihåg det i det yrket hon har? aja, vilket som kändes hon mkt kall och vi kommer att kräva att vår läkare gör alla undersökningar hädanefter. känner att vi fortf är ur form och orkar inte känna som vi gör nu med att hon hade glömt detta. :(

heja heja till alla er som är i sluttampen! är sååå avis!
    kraam! <3

• StarfighterPilot

GRATTIS TOKA!!! heja heja vilken fart han hade ut! ;)

• StarfighterPilot

välkommen gustav! <3

• StarfighterPilot

välkommen VILLE och grattis stark längtan!!! <3

jag skulle till bm idag, mitt första besök. men ligger magsjuk - igen. andra gången denna graviditeten. inget som är farligt för barnet va? jag är helt mör och usch, orkar bara sitta här ngr min, och då prioriterar jag fl. hah!

• StarfighterPilot

är det många här inne som har en angelsound eller doppler av ngt slag? vart har ni fått tag på en sån?

• StarfighterPilot

grattis alla 'ny'gravida!!! låt nu vi alla ha turen att de små stannar och växer sig starka i våra magar!

• StarfighterPilot

jag funderar på att köpa en angelsound från www.storkhjalp.se
    men jag är ändå kluven, sägs ju inte vara så bra för barnet om man använder den flitigt. och det är ju lätt hänt om man har nerverna utanpå och har en angelsound hemma.. men jag tänker säkert en gång om dan om att jag vill ringa vår läkare och be om att få komma på kontroll, och då är jag bara i v.10+5.
    man kan ju undra hur ohälsosam resten av graviditeten kommer att bli... :(

• StarfighterPilot

jag har bestämt mig för att köpa en angelsound.
    samma dag som elise föddes var vi på mvc på en vanlig kontroll.. bm försökte hitta hennes hjärtljud och höll på, men jag hörde bara mina egna och påpekade detta. då sa hon att vi inte kunde vara säkra, men herregud, även om jag var nervös så pickar ju inte mitt hjärta i 130. hon skrev iaf in 130 i journalen med vi åkte till sjukhuset för ett ultraljud, där dem fann att elise var död - sedan en v tillbaka. tro mig att jag gråter över att bm journalförde elise som levande när hon varit död i en v!!!
    jag går iaf inte hos den bm denna gången, hon är alldeles för oprofessionell då hon inte kunde höra skillnad på ett barns och mitt hjärtljud. 2v innan fick jag höra hjärtat slå hos bm, men jag sa att dem 'knäppte', lät inte som de brukade. hon sa att det inte gjorde ngt.. men jag kan inte sluta dra detta till att hon dog.. :( tänk om man kunde ha förstått att dessa 'knäppningar' betydde att utgången skulle bli denna, då hade vi kunnat åka in, och kanske räddat henne.. :'( 
    men jag tror mig iaf kunna urskilja på barnets och mina egna hjärtslag, så det är jag inte nervös över.. är mest nervös över att det finns för lite forskning om vad en angelsound kan påverka barnet.. men ngngång ibland hemma lär ju inte vara farligare än likamånga ggr på sjukhuset (som jag skulle åka till om jag var orolig, nu kanske jag kan stilla den oron här hemma ist)

• StarfighterPilot
    Jerci skrev 2010-04-27 11:47:36 följande:
    För bara en liten stund sen fick jag min Angelsound!! Så nu har min oro som suttit i som en sten i mig äntligen lättats! Jag hittade min guldklumps hjärtljud!!! Det var väldigt långt ner. Och jag är säker på att det inte var mitt jag hörde för jag känner igen det sen innan. Så skönt va det att kunna andas ut!
    vilken v är du i? har förstått att det är lååångt ner man får börja leta, på ultraljudet jag gjorde i v.9+ var dem ju under venusberget och letade, hah!
    ska klicka hem en angelsound nu iaf, känns bra redan det.
  • StarfighterPilot

vi får se vart jag står i beslutet kring angelsound senare, när jag testat den. har iaf klickat hem den nu.
    men visst ger den lika mkt falsk trygghet som jag känner att ett ultraljud gör. man kan ju göra ultraljud ena dagen och så dör barnet i magen dagen efter, oavsett hur bra det såg ut dagen innan. detta är inget man hinner förhindra (även om jag tror det i mitt fall) men jag TROR att det kan vara skönt att ha den hemma OM det skulle kännas olustigt en dag. och som ngn skrev tidigare, att man ska kanske inte lita fullt ut på den utan åka in till sjukhuset och kolla ändå.

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10