Inlägg från: StarfighterPilot |Visa alla inlägg
  • StarfighterPilot

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

jättefin mage jennyc!!

• StarfighterPilot

tetran: det är 7v mellan min födda ängel i v.33+1 och denna graviditet. vilket inte gav tydligare molvärk, men foglossning nu de sista veckorna. magen kom också väldigt snabbt, fast så har det visserligen alltid varit för mig i mina tre graviditeter.

jennyc: jag har alltid haft moderkakan i framvägg och alltid känt barnen tidigt. med första barnet i v.17+5, v.16+5 med andra och nu v.16+6 med denna. så jag tror inte riktigt på att moderkakan tar mkt av sparkarna, vibrationerna av sparkarna måste ju ta vägen ngnstans, alternativt utåt. :)

• StarfighterPilot
    Tetran skrev 2010-10-12 10:16:38 följande:
    Oj, det var nära inpå. Och jag som tycker att 5 mån är ganska snabbt. Fast jag hade gärna varit gravid dagen efter Arvid dog.

Jag har idag blött liiite grann. Har ju som sagt haft en del molvärk/växtvärk. Är livrädd att det är ett missfall, även om det inte känns så. Hade mf innan min 3-åring. Har inga kramper eller rinnande blod. Men har man vart nojig de senaste gångerna har det ju inte blivit bättre precis. Önskar att hela mitt hjärta att det blir bebis i maj.  
    jag fick missfall 2007. det började med en klarröd blodfläck på pappret stor som en femma.
    kolla upp det om du är orolig. jobbigt att vänta och spekulera kring vad det kan vara..

ja, min ängel var beräknad 21a feb, föddes död den 5e jan. fick äl den 24e feb och blev gravid. så jag kommer att föda två barn med snitt 2010, 10mån mellan min ängel och lillebror som förväntas komma om 22dar. vi lät min kropp avgöra om den kunde bli gravid, kollade äl mest för att se om kroppen hoppat igång. vilket den hade, och det gjorde mig ledsen.. att min kropp redan glömt att den precis varit gravid, men såhär i efterhand är jag glad att vi blev gravida snart inpå, även om det biter hårt att dessa syskon är en omöjlighet om elise, vår ängel, inte hade dött.
  • StarfighterPilot
    Tetran skrev 2010-10-12 11:21:16 följande:
    Ringde min gyn  i morse. Hon skulle ringa om det finns en återbudstid. Jag vet själv inte vad jag vill heller. Usch, inte roligt det här.

Hur fortskred ditt mf? Du behöver inte berätta såklart! Detta påminner inte alls om mitt mf. Därför vet jag helt enkelt inte. 

Måste ändå vara skönt att kroppen återgick fort. Men jag förstår vad du menar. Till skillnad från dig funkar inte min kropp som den ska. Så jag kan inte vänta på egen äl utan måste ta hormoner. Så både denna grav och grav med min ängel Arvid var planerad in i minsta detalj. 
    alla missfall är nog olika, så ett symtom betyder inte detsamma för oss alla.
    men jag fick som sagt min klarröda blödning på pappret på kvällen.. sen inget mer, inget ont eller ngr tecken på att ngt var fel, men kände ändå på mig att det var kört, och på vul dagen efter fick vi det bekräftat. efter det kom ngn liten blödning då och då.. och två dar senare började jag få mer ont, som värkar. jag fick missfall i v.13+0, men fostret hade inte vuxit ngt sen v.9+, så det var litet. fick sedan som regelbundna värkar och höll på i ngr timmar, sen fick jag ut den lilla klumpen och den pyttelilla moderkakan på sjukhuset. allt utan skrapning, kroppen skötte allt själv, som en miniförlossning. men fan vad ont det gjorde. blev gravid med min levande 2åring mensen efter missfallet, där jag också fick ett missfall i v.6. det var tydligen tvåäggstvillingar, men jag är glad att det bara kom en liten frisk tjej.
    usch vad mkt alla har varit med om egentligen..
  • StarfighterPilot

jag TROR att man kan se om det är ett missfall på g.. om det är en blödning kan de oftast se vart det blöder ifrån. men som sagt, ser dem ett pickande hjärta så är det ju bäst.. såhär tidigt är det nog det dem letar efter vid ett vul.

• StarfighterPilot

anniloo: hur känns det att passera datumet då allt tog slut förra graviditeten? jag gick ju igenom samma häromdan, men det var sånna kontraster på hur det kändes i magen då och hur det känns nu. så mkt mer aktivitet nu mot veckorna innan vår ängel föddes. vad har du gjort idag som fått dagen att gå? hur har dina tankar gått? kram <3

• StarfighterPilot

jag var extremt täppt när jag väntade vår ängel.. levde på nässpray. men sen läste jag att efter en längre tids användning så 'täpper näsan till sig själv' iom medlet i nässprayen, så jag gjorde ett uppehåll en dag, och dagen efter var täppan borta. antar att det inte blir lika lätt för er, min täppa berodde på flera veckors användning av nässprayen och inte pga ngt annat (inte det som startade täppan iaf)
    förstår hur ni lider, att inte kunna andas ordentligt är påfrestande då, jag iaf, andas bra mkt mer som gravid än icke gravid. måste bero på alla extra kilon eller så..

• StarfighterPilot

här i örebro kan dem bevilja igångsättning och snitt vid 37+0 om psyket inte håller. men jag känner mig väldigt stabil så jag kommer att gå till v.38+3.

• StarfighterPilot
    Marijha skrev 2010-10-19 18:17:32 följande:
    Tipsa!! Hur blir man mer stabil? Solig
    lillebror i magen är väldigt livlig, han är lätt att få kontakt med och rör sig nästan mer än han är stilla. det gör mig stabil i pskyet. sen har jag gått på väldigt många inplanerade ul och ctg'n, vilket har fått mig att känna mig trygg med sjukvården och att han har hållits under bra koll. jag har aldrig känt att jag är i vägen eller tjatar, har en mkt förstående läkare som har mött upp oss superbra. men i början mådde jag inte så bra, men fick de kontroller jag kände jag behövde, sen så hade jag en angelsound som jag använde ca 1gng/v innan han började göra sig påmind genom sparkar.. men, den första tiden var inte lätt, det har blivit lättare med tiden och magens växande..
    så tyvärr har jag inga ess i rockärmen. ;)
    jennyc skrev 2010-10-19 18:34:09 följande:
    hur får man västra götaland att gå med på samma...hur labil måste man va? jag kan spela oerhört labil om inte annat ;) för det som redan är tycks inte räcka, visserligen ett bra tag kvar innan snittsamtal men har redan fått detta svar av min läkare
    jag frågade ju om just ditt fall, och på min bm lät det som om dem hade haft mer koll på dig då du har ett t-snitt i bagaget. hon blev förvånad över att du ens gjort ett sånt, då det är mkt ovanligt nuförtiden.
    sen som sagt så har jag en gudomlig läkare. hon är såå närvarande och förstående och har verkligen gjort allt för att få mig att känna mig trygg, ända från v.5 då jag ringde in och berättade att jag var gravid efter vår ängel. hon har gett mig alla ul som jag velat ha och satt in ctg när hon märkte att jag började vackla. hade du haft henne som din läkare tror jag att du hade fått ett tidigt snitt, hon är mkt medgörlig. :)
  • StarfighterPilot
    Marijha skrev 2010-10-20 09:15:42 följande:
    Bra med livlig bebis :) Ligger han/hon med huvudet ner än? Jag tycker att mina rörelser avtagit jfr med för 2-3 veckor sedan, men har ju varit på ctg och ul och de har inte visat ngt mer än att bebisen är lite smal om magen (normala mått för huvud och lårben och normalt flöde). Vår ängel var ju ganska smal, 3085 g och 52 cm, så vi kanske får smala barn. Men det känns som det alltid finns något för mig att oroa mig för...Jag är ju dock lugn så fort jag känner rörelser :)
    han ligger med huvudet neråt och har gjort i snart 3v tror jag. innan dess satt han i säte, vilket jag anade innan jag fick det bekräftat på ul. min ängel föddes i säte, och många hade det som anledning till att jag kände henne mindre, men jag vet inte.. nu när lillebror satt i säte så kände jag honom väldigt bra ändå, fast att jag hade de starkare rörelserna (sparkarna) neråt och hans armar uppåt.

jag har problem med att känna skillnaden på sammandragningar och när bebisen själv trycker sig utåt. magen blir liksom hård av båda anledningarna. ngn som vet hur man kan känna skillnad? inte ens min bm eller läkarna kan ge mig hintar om hur jag ska veta varför magen blir hård.

oj, vilken v föddes er ängel i? min lilla ängladotter föddes i v.33+1 och vägde 1735gr och var 41cm.
Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10