Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
jättefin mage jennyc!!
jättefin mage jennyc!!
tetran: det är 7v mellan min födda ängel i v.33+1 och denna graviditet. vilket inte gav tydligare molvärk, men foglossning nu de sista veckorna. magen kom också väldigt snabbt, fast så har det visserligen alltid varit för mig i mina tre graviditeter.
jennyc: jag har alltid haft moderkakan i framvägg och alltid känt barnen tidigt. med första barnet i v.17+5, v.16+5 med andra och nu v.16+6 med denna. så jag tror inte riktigt på att moderkakan tar mkt av sparkarna, vibrationerna av sparkarna måste ju ta vägen ngnstans, alternativt utåt. :)
jag TROR att man kan se om det är ett missfall på g.. om det är en blödning kan de oftast se vart det blöder ifrån. men som sagt, ser dem ett pickande hjärta så är det ju bäst.. såhär tidigt är det nog det dem letar efter vid ett vul.
anniloo: hur känns det att passera datumet då allt tog slut förra graviditeten? jag gick ju igenom samma häromdan, men det var sånna kontraster på hur det kändes i magen då och hur det känns nu. så mkt mer aktivitet nu mot veckorna innan vår ängel föddes. vad har du gjort idag som fått dagen att gå? hur har dina tankar gått? kram <3
jag var extremt täppt när jag väntade vår ängel.. levde på nässpray. men sen läste jag att efter en längre tids användning så 'täpper näsan till sig själv' iom medlet i nässprayen, så jag gjorde ett uppehåll en dag, och dagen efter var täppan borta. antar att det inte blir lika lätt för er, min täppa berodde på flera veckors användning av nässprayen och inte pga ngt annat (inte det som startade täppan iaf)
förstår hur ni lider, att inte kunna andas ordentligt är påfrestande då, jag iaf, andas bra mkt mer som gravid än icke gravid. måste bero på alla extra kilon eller så..
här i örebro kan dem bevilja igångsättning och snitt vid 37+0 om psyket inte håller. men jag känner mig väldigt stabil så jag kommer att gå till v.38+3.