Inlägg från: StarfighterPilot |Visa alla inlägg
  • StarfighterPilot

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

jennijen: eftersom det är jag som bär på barnet (såklart :) så har jag sagt till min man att ta min oro på allvar och om det behövs hjälpa mig att ta kontakt med sjukvården. när jag väntade elise och tyckte att det kändes underligt så lugnade han mig, precis som alla andra, ist för att peppa mig till att åka in på kontroll, och detta gör otroligt ont i honom nu, att min magkänsla stämde och att han 'borde' ha tagit den på allvar och inte hittat på 'hobbyförklaringar' på vad det kunde ha berott på när jag kände att det inte stämde i magen..
    så, han är såklart orolig, men det är jag som måste förmedla mig om det känns konstigt. han ser som jag att en graviditet inte betyder ett levande barn, så vi har båda svårt med att ta till oss det kommande barnet, men.. vi försöker.
    jag har börjat känna sparkar/rörelser i magen och såfort jag säger att jag tyckte att det pickade till så är han där med handen och vill också känna. han går med på alla undersökningar och vill lyssna på barnets hjärta då han aldrig fick höra elise hjärta slå, då han inte var med på många av mvcbesöken när jag väntade elise.. men som tur var var han med på det då det upptäcktes att hon var död.. men han fick aldrig höra hennes hjärta slå, så han är mer nog nu än då. (elise är vårt andra barn, så han var inte med på mvcbesöken som med vår första dotter, men nu missar han inte ett besök!) 

• StarfighterPilot

ma lu: lycka till! gud så spännande med igångsättning, vi väntar alla med spänning!!
    KRAM!

ego: nyss hemkommen från rul där allt såg bra ut. hon gick igenom allt verkligen, tittade tom på läpparna och rörelsemönstret. mkt trygg barnmorska. då detta är vårt tredje barn (ett i livet och ett i himlen) så var vi bombsäkra på att vi skulle få en tredje dotter, men ICKE! i min mage ligger en liten pojk och växer sig stark! hah, inte nog med att vi blev överlyckliga att den levde, det är en son. helt sjukt! våra tjejer ska få en lillebror. <3
    blev framflyttad tre dar, så nu är vårt bf 13e nov. minus de dagar då vi har planerat snitt. yey!

• StarfighterPilot

minimalla: håller med! trodde bara att vi kunde göra tjejer, så växer det en liten snopp i min mage! helt sjukt fantastiskt!

• StarfighterPilot

bhelliom: när vi var på ultraljud i v.15+5 sa läkaren att det till 90% var en tjej vi väntade, men som sagt.. idag fick vi se både snopp och pung, så ingen tjej med andra ord. :) vår läkare sa dock att det var lite tidigt att se i v.16, men att hon gjorde en gissning.. därför blev det lite av en chock idag, men en sån underbar chock! detta känns bra.. en liten stark kille. mina tjejer ska bli storasystrar. <3
    visst är det mysigt med angelsound. vi har också en sån.. men vi fick lyssna på hjärtat hos bm i v.11+0, och därefter började vi med angelsounden när jag får en underlig känsla i kroppen. hädanefter går jag på min magkänsla och kommer göra allt för att stilla oron. vill dock inte använda den nära ett ul eller så, man vet ju inte hur dessa energivågor (doppler + ultraljud) påverkar de små..
    härligt med en trygg bm, det är såå viktigt kan jag tycka!

shit, stinker vitlök efter middagen, men oj vad somrigt och gott med grillat! :)

kraam!

• StarfighterPilot

grattis till winston på hans 1års dag igår!! <3

• StarfighterPilot

iom att jag är -för- snitt så har jag alltid velat få dem gjorda så nära inpå bf som möjligt.. min tanke kring det är att jag vill att barnet ska vara heelt klart där inne, och då dem inte vet vad det är som startar en förlossning så är det så jag alltid har velat haft det iaf. en idé var att låta förlossningen gå igång av sig självt, men avsluta det med snitt, men det är inte bra för mig och det blir en "svårare situation" då också. sen vet man ju inte hur snabbt det går heller, så det var inget vi ville riskera. min levande dotter föddes 5 dagar innan bf, och elise, ja.. henne skulle dem ta ut så nära inpå bf som möjligt, om hon hade levt. men den jag bär på nu, så tänker jag nog i samma banor, så nära inpå bf som möjligt.. men jag vet inte. är i v.19+0 idag, så kanske känner jag som många av er i slutändan, att jag bara vill få ut honom!

och att det är en liten son där inne har gjort mig hela knäpp! efter två tjejer var vi säkra på att det bara blir tjejer av oss, men icke. sedan beskedet är jag helt upp i varv, vill köpa allt blått, sätta upp sängen, fixa ordning och dona. helt sjukt.. jag som knappt tagit till mig att jag var gravid, tjatar redan om min kommande son. sparkar känner och ser jag varje dag nu, så gissa om jag håller koll! denna ska sparka sig trött hela vägen ut! ;)

• StarfighterPilot

grattis ma lu!!! och välkommen till världen vanna! <3

• StarfighterPilot

fyfan säger jag bara. idag, som så många andra dar, var vi och fikade hos min mans farmor. vi började prata om barn och jag sa att: 'vi har två barn' (ett i livet, ett i himlen) och hon svarade: 'nej, ni har bara ett barn.' hur fan kan man säga så till en änglamamma som just påpekat att vi har TVÅ barn??! jag låste in mig på toa och stod där en bra stund, gick sedan ut och sa till min man att nu ska vi cykla hem. och tack och hej med den kärringen.
    jag är inte sen med att bryta med människor, så nu är hon bortpetade ur mitt liv.
    men helvete vad ont det gör när ngn ignorerar ens barn!!!
    min man blev inte särskilt ledsen då det var hans farmor som sa så, han anser att äldre människor har den synen, att man sörjer inte dödfödda barn och allt vad det är. men hur kan man inte bli ledsen när ngn säger att ens barn inte räknas??
    jag kan knappt andas av vad ledsen och arg jag blir. :(

• StarfighterPilot

strumpan: här ska det också bakas, vår levande dotter heter alice i andranamn.

vill minnas att det finns en ängel här i tråden som heter alice, så alla gratulationer går även till henne! <3

• StarfighterPilot

anniloo: grattis till ett lycakt rul! så härligt när man får se de små röra sig och visa att dem mår bra därinne.

trevlig midsommar allihopa!!

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10